X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם חוות דעת שלילית שמוסר מעביד לשעבר על עובד לשעבר מהווה פרסום לשון הרע?
▪  ▪  ▪

עובד עוזב את עבודתו ומחפש עבודה חדשה. במסגרת מו"מ עם מעסיקים פוטנציאלים, פנו האחרונים למעסיק הקודם וביקשו כי יחווה את דעתו על העובד. המעביד הקודם מחווה דעה שלילית ומספר על אי שביעות רצונו מתפקודו של העובד בעבודה.
שאלה: האם חוות דעת שלילית שמוסר מעביד לשעבר על עובד לשעבר מהווה פרסום לשון הרע?
ההתייחסות לשאלה זו - ראשיתה בבירור הסוגייה, האם דבריו של המעביד הקודם הינם בבחינת דברי אמת או "הכפשת שם", במובן זה שהינם דברי שקר. אבחנה זו תקבע האם מדובר בדברים שהינם בבחינת "לשון הרע".
בית משפט השלום קבע לפני כשלוש שנים, במקרה דומה, כי אם המעביד אמר דברים אמיתיים לגבי נסיבות פיטוריו של העובד, הרי שדבריו אינם בבחינת "לשון הרע". מסירת המידע על ידי המעביד לא היתה למטרה רכילותית, אלא על מנת להעמיד דברים על דיוקם, כך שהמעביד הקודם מבהיר למעביד הפוטנציאלי מה היו הנסיבות האמיתיות של פיטורי העובד, וכך, לא יתקבל אדם לעבודה ללא שנשקל כל המידע הנכון בעניינו.
כידוע, אחת מההגנות, לפי חוק איסור לשון הרע, הינה שהעניין שפורסם הינו בבחינת "עניין ציבורי" - לשון החוק. במקרה דנן מסירת מידע אמיתי, אף כי אינו מחמיא ואף למטה מכך, על ידי המעביד הקודם, הינו בבחינת אינטרס ציבורי, שכן האינטרס הציבורי מחייב חשיפת מידע, למען לא יתקבל למקום עבודה עובד בלתי מתאים, בשל הסתרת מידע לגביו. קבלת עובד לא מתאים עלולה לגרום למעביד החדש נזק כלכלי, ועל כן יש לאפשר לו לקבל מידע רב ככל האפשר לגבי העובד הפוטנציאלי שלו.
יצדק מי שיטען כי המדובר בחדירה לצנעת חייו של אדם, באשר נחשפים פרטים בלתי מחמיאים לגביו. ואולם, הצד השני של המטבע הינו שפרטים אלו, לא זו בלבד שהם נכונים, הרי שגם יש בהם כדי להזיק לאדם אחר, ועל כן, יש בחשיפת פרטים אלו משום "אינטרס ציבורי".
סיכומו של עניין, מסירת מידע אמיתי ונכון לגבי עובד לשעבר, אף אם הוא פוגע ואף אם הוא מציג אותו באור שלילי, איננה מהווה הוצאת לשון הרע, והיא מוגנת בחוק איסור לשון הרע.

תאריך:  06/12/2006   |   עודכן:  06/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אהוד אולמרט הוא פוליטיקאי מושחת, ערמומי וחלקלק מאין כמוהו. יחיד בדורו. לעומתו, הצלופח מחוספס. התנגדותו הנחרצת של איש כזה לוועדת חקירה ממלכתית, מרמזת על חששו מתוצאות של חוקרים בלתי תלויים
ירון זליכה
"במקום מסוכן כמו המזרח התיכון יש לשחיתות מחיר אף מעבר לכסף ולרמת חיים. במדינה קשת יום כמו ישראל יש לשחיתות השפעה ישירה על הרצון של אזרחים לתרום, על הרצון של סטודנטים להגר, על הרצון של חיילים לשרת ועל רצונם של בני עמנו לעלות למדינתנו"    נאומו של החשב הכללי באוצר, ד"ר ירון זליכה, בכנס החשב הכללי השנת שנערך בירושלים (05.12.06)
מיכה לינדנשטראוס
דברי מבקר המדינה בכנס השנתי של החשב הכללי שקיפות וגילוי נאות ומעמדם בסקטור הציבורי והפרטי [י"ד בכסלו תשס"ו, 5.12.06]
יהונתן דחוח-הלוי
אחמדינג'אד אינו מסתיר את כוונותיו ומניעיו - להכשיר את הקרקע להופעת המהדי, המשיח של השיעה    חיסולה של ישראל נתפס כתנאי הכרחי לכך - האפשרות לפשרה או הסדר מדיני אינה רלוונטית
לאה טרן
"ארמיד" היא אופרה של מולטימדיה פוסט מודרנית. נושא האהבה והבגידה כאן מובא בייצוג ויזואלי מעניין ומקורי. ענבל פינטו ואבשלום פולק הם זוג יוצרים צעירים, שביימו את הכוריאוגרפיה והתלבושות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il