X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לעצם האמירה של שר ההגנה האמריקני כי לישראל יש נשק גרעיני, אין צורך להתייחס בביקורת, אף על-פי שעל-פי המדיניות הרשמית בירושלים נשמרת עמימות בנושא זה
▪  ▪  ▪

שר ההגנה של ארה"ב, ד"ר רוברט גייטס, בטרם נכנס לתפקידו האחראי והמשמעותי מבחינת מדינת ישראל, חיווה דעתו כי יש להבין את שאיפתה של אירן לפיתוח נשק גרעיני, וזאת לאור העובדה כי... למדינות מסביבה יש נשק גרעיני ולפיכך היא - אירן - אינה אמורה לחכות בחוסר מעש.
ומי הן אותן מדינות גרעיניות? "ארה"ב, פקיסטן, רוסיה וישראל".
במאמר מוסגר יצוין כי לציין בנשימה אחת את ארה"ב וישראל מצד אחד, ואת אירן ופקיסטן מצד שני - זה לא ממש דבר חכמה מדינית; כאילו מדובר במדינות שוות מבחינת אופן קבלת ההחלטות בהן ומבחינת אחריותן. אך עיקר הטעות היא בנימוק שהעלה השר להבנה מבחינתו כלפי אין בפיתוח האטום.
קשה להאמין כי זהו הטיעון הצרוף של אחר מבעלי התפקידים הבכירים בעולם המערבי, לא בגלל ההבנה התמוהה והמוזרה שיש לאותו מדינאי כלפי הטרור האירני, המהווה איום על העולם החופשי, אלא בגלל רמת הטיעון הנמוכה מבחינה לוגית, שלו אני הייתי בוחן אותו במדיניות - הייתי מכשילו בשל טיעון רדוד זה באחת.
קל להוכיח זאת בדרך השלילה: לו הטיעון הנ"ל וההבנה עד כדי הסכמה היו בבחינת נימוקים לגיטימיים לפיתוח נשק גרעיני באירן, הרי על אותו בסיס הגיוני - כל מדינה באזור שבין ישראל, רוסיה, ארה"ב ופקיסטן ובקרוב גם אירן, היתה רשאית להצטרף למירוץ החימוש הגרעיני מאותם טעמים שהעלה השר, זאת ועוד, עם כל הצטרפות שכזו - מעגל הגרעין היה גדל בהדרגה ובסופו של יום היה חובק עולם!
פתחו את המפה, וראו!!!
איני יודע כיצד טיעון מפוקפק שכזה התקבל בקרב שומעיו-בוחניו שך ד"ר גייטס, אך הדאגה היותר מהותית היא לא משומעיו, שאינם בעמדת מפתח כשלו, אלא דווקא מכבוד השר הטרי עצמו, כי אם אלו טיעוניו וזו רמת הסקת המסקנות שלו - הוא יוכל להגיע לאן שירצה עם זה, לא לאן שצריך.
עניין פחות מדאיג - אך לא מבוטל - היא עמדתו המדינית של שר ההגנה. ראשית, עדיין אין זו עמדת ארה"ב, ודאי שאין זו עמדת ישראל - וזה מה שיותר חשוב:
עמדת ישראל היא אשר תקבע יותר מכל את מאזן הכוחות באזור, שחייב להיות מאזן בו יד מדינת ישראל - כדמוקרטיה היחידה באזור - תהיה ברציפות על העליונה, ואילו ארה"ב עשויה לסייע בכך או עלולה להפריע (לא למנוע).
כבר כיהנו שרים ויועצים בממשל האמריקני - לרבות ממוצא יהודי - אשר לא הרוו את מדינת ישראל ברוב נחת ואף גרמו בירושלים לתמיהות ולהבעת דאגה. היו גם נשיאים כאלה. ובכל זאת, השורה התחתונה תמיד היתה מושתתת על אינטרסים גלובליים בהם ארה"ב בוחשת, כמנהיגת העולם החופשי, ועל זהות וחפיפה מרבית בין יעדי ישראל ליעדי ארה"ב, מבחינה ביטחונית ומבחינה מדינית. לפיכך, עמדת ד"ר גייטס - שהיא שגויה, כאמור - רק מדאיגה מעט, רחוקה מלהיות אופרטיבית, מלמדת על רעיון רופף, אשר יהיה בממשל האמריקני מי שיכוונו ויטו אל הערוץ המרכזי של מדיניות ארה"ב.
שר ההגנה חשף באמירה זו את נטיית לבו, וחשיפה גלויה זו, שאינה חכמה, צריכה להדליק נורה אדומה אצל המדינאים בישראל, ולא להבהיל אותם.
תמיד יהיה אפשר להוכיח אותו על רדידות מחשבתו ועל ניתוח חובבני של האינטרסים הבינלאומיים, כמו גם על סלחנות לא ראויה כלפי אחת המדינות התוקפניות ביותר בעולם, שמשטרה הוא משטר רודני ובלתי יציב, סלחנות בלתי מובנת כלפי אירן בשליטת נשיא סהרורי ומנגנון שלטוני מושחת.
לעצם האמירה של שר ההגנה כי לישראל יש נשק גרעיני, אין צורך להתייחס בביקורת, אף על-פי שעל-פי המדיניות הרשמית בירושלים נשמרת עמימות בנושא זה.
יוזכר כי מן הימין ועד השמאל (מהרב מאיר כהנא ז"ל ועד שמעון פרס יבל"א) כבר הודו מנהיגי ישראל כי בידי ישראל נשק גרעיני, (ראה מקור ראשון מיום 8 לדצמבר 2006 - "גייטס הדהים את ירושלים" העמוד המרכזי ופרשנות-המשך שם), ובמצב דברים זה גייטס לא חידש דבר.
נראה שהשגיאה הזו של שר ההגנה בראשית דרכו תהיה בעוכריו, ותלווה אותו בהמשך דרכו הפוליטית. לא ישכחו לו התבטאות זו - לא מבית ולא מחוץ.

תאריך:  10/12/2006   |   עודכן:  10/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השגיאה של שר ההגנה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זו לא שגיאה - זו טפשות מדינית !!!
אברום  |  13/12/06 12:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני סטולר
שג'ורג' וושינגטון מצא לנכון להעלות על נס את עזרתו הגדולה ולציין שאלמלא פעולתו המבורכת של חיים סלומון, "פני ההיסטוריה היו ללא ספק שונים, משום שצבא ארה"ב - לא היה מחזיק מעמד נגד הבריטים ונגד שאר אויביה של ארה"ב - שלא רצו בקיומה"
נרי אבנרי
אנחנו היהודים משוגעים, אבל לא מטומטמים. כדי "להשפיל" אותך, מדינת ישראל מוציאה מיליארדים. לא בגלל שאין לנו מה לעשות עם הכסף, אלא כדי להגן על חיי היהודים מהרוצחים, שהם במקרה או לא במקרה - אחייך הערבים!!
גרשון אקשטיין
ייתכן מאוד שהרמטכ"ל, דן חלוץ, מינה את דורון אלמוג לחקור את אירועי החטיפה ברמת האוגדה, ולא ציפה להרחבת החקירה והתחקיר שיגיעו גם עד למטכ"ל ואליו אישית. בדיעבד לא כך היה הדבר
גיא רפאלי
הרמטכ"ל הזה יכול וצריך להיות רמטכ"ל מצוין שיביא לשיפור משמעותי בצה"ל ובעיקר בצבא היבשה, דרך שינויים תרבותיים
נסים גבאי
מדוע ישראל טרם מצאה דרך להביא את העולם להחלטה אחת פשוטה: לחייב את הפלשתינים ואת חיזבאללה להציג בהתאם לאמנת ג'נבה את החטופים על כל מצבם לעיני כל?! האם העובדה שהטרוריסטים הללו אינם מדינה - מהווה לגביהם חסינות?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il