X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טומי לפיד סולד מהפילנתרופיה המניפולטיבית של מר גאיידמק הערותיו המתחסדות של לפיד ספוגות צביעות רה"מ הקודם, מושחת עם קבלות, דווקא זכה לתמיכתו של לפיד, למרות שזה נהג בו בשיטת "השתמש וזרוק"
▪  ▪  ▪

זה מול זה, ניצבים שני פובליציסטים. הראשון, ידוע מפורסם ורב השפעה: טומי לפיד, והשני כחגב ייחשב: נרי אבנרי. האחד נחשב ל"רוטוויילר אימתני", והשני "פקינז כיס". הראשון מוטרד בעיקר ממצבם העגום של חבריו הפוליטיקאים, והשני מוטרד ממצבה העגום של המדינה. הראשון רואה באזרחים כמי שתפקידם לדאוג (באמצעות הפתק) לידידיו, והשני רואה בנבחרי הציבור משרתים שראויים לאמון מוגבל. הראשון יפיץ את דעותיו הנחרצות בערוצי התקשורת הראשיים, והשני עושה זאת באתר אינטרנט נטול פניות. הראשון יפיץ מסרים נגועים בצביעות, והשני אל מול הצביעות יזוע בכיסאו באי נוחות. שניהם, באמצעות המאמרים, מסגירים את ההיגיון, הערכים והעקרונות, שמהווים את התשתית המוסרית של דעתם המשוגרת.
קבלו ציטוט: "אם גאיידמק באמת היה עושה את הכפר הזה, או את (מבצע הפינוי של תושבי שדרות ל-) אילת, מתוך רחמים או מתוך התחשבות או אמפטיה אמיתית (-מילא)... אבל מה הוא עושה? זה גימיקים של יחסי ציבור. יש לו יועץ מצוין ליחסי-ציבור שאומר לו: תשמע, במקום לקנות עשרה עמודים של מודעות בשלושת העיתונים הגדולים- נקים כפר, זה ייתן לך הרבה יותר פרסומת"...(ציטוט מילה במילה: טומי לפיד, בתוכנית "מועצת החכמים"/ ערוץ 10/ 6.1.07). עוד ציטוט של לפיד מאותו דיון: "גאיידמק חושב: יש לי הרבה כסף, ועכשיו ירקדו הנערים לפני... ואולי צריך לכעוס על הנערים".
ולפני שנפרשן את לפיד, קבלו פרשנות כללית: מפורסמים עם כוח וכסף, שנקלעים לחקירה פלילית, מבינים שהמאבק למען טיהור שמם, מתקיים בשתי חזיתות: תקשורת, וביהמ"ש. מהסיבה הזו, הם מעסיקים יחצן רהוט (רצוי משפטן) שמייצג אותם בתקשורת, ועו"ד מקושר (דן מרידור, במקרה של גאיידמק) שמייצג אותם בביהמ"ש.
מה שטומי לפיד רצה להגיד זה: החשוד בפלילים, ארקדי גאיידמק, שנקלע למצוקה בגין חקירה שנפתחה נגדו, קנה (וקונה) את אהדת הציבור בטריק מאוס. במקום שישקיע כסף בקניית עשרה עמודים בעיתונים הגדולים, קיבל המלצה מאיש יחסי הציבור שלו, לנצל את מצוקתם של אזרחי הצפון בימי המלחמה, ולהשקיע מיליונים במימון "עיר אוהלים" לנמלטים מאימת הטילים של נסראללה. ועוד לפני שהאפקט החזק של העזרה לתושבי הצפון יתפוגג, מר גאיידמק נעתר לפנייתם של נציגים משדרות המופגזת, ומימן לתושבים "הפוגה כייפית" בבתי המלון של אילת.
מהדברים של טומי לפיד ניתן להסיק, שהוא סולד מהפילנתרופיה המניפולטיבית של מר גאיידמק. לדידו, מדובר בניצול ציני של מצוקת אנשים. הכול למען רכישת אהדה בקרב "הנערים" שלא זיהו את המניע של המיליארדר הערמומי. "הנערים" הם אנחנו, שבטיפשותנו מרעיפים על מר גאיידמק הרבה אהבה ותודה, ומגיע לנו, אליבא דא- מר לפיד, כעס או נזיפה.
לא הייתי נדרש להערותיו המתחסדות של מר לפיד, אלמלא היו ספוגות צביעות. האם באמת שר המשפטים לשעבר סולד מחשודים בפלילים שמסיחים דעתם של הבריות, באמצעות ספינים וגימיקים יחצניים? התשובה היא לא, באלף רבתי! הסלידה שמר לפיד מתהדר בה, איננה עקרונית, אלא "סלידה סלקטיבית אקסלוסיבית". והיא מכוילת למצחם של אלה שהוד מעלתו חפץ בהבאשתם.
ראש הממשלה הקודם (וזה נוכחי), מושחת עם קבלות, שכהונתו הונשמה בעזרת ספינים, שקרים ומניפולציות - דווקא זכה לתמיכתו של לפיד, למרות שזה נהג בו בשיטת "השתמש וזרוק". הזכות להתפלש בעפר רגליו של הדיקטאטור הגדול שרון, אפילו מהאופוזיציה, נראתה לדיקטאטור הקטן לפיד, כתמורה הולמת.
אני לא מאמין שיש בעולם הדמוקרטי, שר משפטים, שהיה ממלא פיו גולש, אילו שני בניו של מנהיג האומה היו מהתלים ברשויות החוק, וסוכרים את פיהם מול חוקרי משטרה. מה שעשה אריאל שרון, הוא בדיוק מה שעשה ועושה מר גאיידמק, בהבדלי ניואנסים שמטים את הכף בברור, דווקא לטובת גאיידמק.
כמו ה"פילנתרופ הרוסי", גם שרון נקלע לחקירות פליליות. אם גאיידמק התאמץ למצוא מסילות ללב ההמונים, באמצעות עזרה, סיוע, והצלה, הרי ששרון התאמץ (והצליח) לקבל שירותי הגנה מעדר הקרנפים שהוביל אמנון אברמוביץ', באמצעות רמיסת הדמוקרטיה, ועקירת אלפי יהודים מביתם.
בהחלט יתכן, שמר לפיד צודק, כשהוא אומר שהרעיון להקים "עיר אוהלים" יצא ממוחו של יחצ"ן שלחש על אוזנו של גאיידמק את התוצאה. ותוכנית ההינתקות מה? הרי גם היא נולדה במוחו של אחד משוחרי טובתו של שרון. ובכל זאת - גם אם נאמץ את גרסתו של לפיד, יש הבדל: כדי למלט את עורו מהשיניים של דנינו ומזוז - גאיידמק הופיע כמושיע. ולעומתו שרון, כדי להיחלץ מכתב האישום שעליו חתמה כבר עדנה ארבל, הופיע כמחריב.
המסקנה ברורה: ניסיון ההתחמקות של גאיידמק מכתב-אישום, פי אלף יותר הומאני ומוסרי, מניסיונו של הדיקטאטור הפושע, אריאל שרון.
(ולסיום הערה חשובה: אל יובן מדבריי שאני נגד פינוי גוש-קטיף. אילו מצנע היה מנצח, הייתי מרכין את ראשי בהכנעה, מול הכרעת האזרחים.)

תאריך:  12/01/2007   |   עודכן:  12/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצביעות של לפיד
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
לפיד אשם בהתמוטטות "שינוי"
שושפ  |  12/01/07 10:42
2
לה פיד גזען עם קבלות,שחורים דתיים ו..רוסים ל"ת
ע.ב  |  12/01/07 13:26
3
הדברים ברורים,המסר רהוט. בשביל מה ההערה, בשולי הדף?מיותרת, לא לענין וגם..פוגמת ל"ת
הניה  |  12/01/07 15:03
4
נביא
שינוי ע''ה  |  12/01/07 15:16
5
לפיד כבוי.
כחול ,,כתום.  |  12/01/07 16:45
6
Lapid owns &how did he buy them ל"ת
Check how many houses  |  12/01/07 17:04
 
- AHARON BARAK WITH 17 HOUSES ל"ת
LAPID IS SECOND TO  |  12/01/07 18:17
7
אנא אל תשחית יותר מילים על לפיד
פניה לנרי   |  12/01/07 18:00
8
תוספת לדבריה של הניה
משה, עורך-דין  |  13/01/07 11:47
 
- תגובה למשה
נרי אבנרי  |  13/01/07 15:57
9
הפך להיות הפודל של אוןלמרט -מכשיר שרצים ל"ת
מבין בכלבים  |  13/01/07 12:48
10
כל הכבוד לכותב, יישר כוח. ל"ת
ZU  |  13/01/07 12:58
11
לא הבין שכולם חושבים שאין ערך לברבורים שלו ל"ת
לפיד טוען שהוא היחיד במדינה שאין "מאזינים" לטלפון שלו  |  13/01/07 16:19
12
רק עם מנהיג ראוי שנוי עשויה להתחדש
חברת שנוי רונית   |  13/01/07 19:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
שרת החוץ ושר הביטחון הציגו לאחרונה שתי תוכניות מדיניות חדשות המתבססות על הנחות יסוד הסותרות את כל הערכות אמ"ן והתראות השב"כ    תחת לשחק ב"נדמה לי" ראוי להכין את הצבא והציבור לתרחיש הסביר יותר, עליו מצביע המודיעין, של עימות כולל בחזית הפלשתינית, על-מנת שלא נופתע פעם נוספת כבמלחמת לבנון השנייה
מתי טוכפלד
יתכן שווינוגרד יחלץ את פרץ ממשרד הביטחון    קרב הירושה: החל המאבק על ראשות ועדת הפנים במקום מג'אדלה    טרטמן מבעירה את השטח כדי לא לכבות בעצמה    וחסר לאחמד טיבי שהצעת החוק שלו תעבור
יעל לוי
נשים וגברים רבים מנפאל, המגיעים לכאן לעבוד בסיעוד זוכים למסכת ניצול והשפלה מהגרועים ביותר, החל מסוכני כוח האדם וכלה במשפחות אליהן הן מגיעות
נדב שטרית
עורך מגזין או אתר אינטרנט המחפש כשרונות חדשים צולל לעולם הבלוגים ועושה אודישן למועמדים בלי שיידעו על כך    חלק קטן מהם מוזמנים לעלות כיתה
עו"ד חיים קליר
הרבה עבודה בעיניים מופעלת במכירת פוליסות סיעודיות לקשישים    השופט יצחק מילנוב, מבית משפט השלום בירושלים, חושף את ההתנהלות העגומה של חברת הביטוח בתחום זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il