X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכלכלה היא תוצר מוחלט של החברה וכדי לטפח אותה חובה לשנות את התושבים ואת המנטליות שלהם, ובטח לא את מקום המגורים שלהם. את חוקי הנגב אפשר ליישם על-ידי טיפוח התיירות והחינוך
▪  ▪  ▪

להזכירכם, בכל הוויכוחים שהתקיימו בעניין "חוקי הנגב" היו כמה וכמה דברים ששימשו כנימוקים מוחלטים לנושא. הראשון היה, מתמצת את עצמו במשפט אחד שאומר כי בן-גוריון ראש הממשלה דאז קרא באופן מוחלט "לפיזור האוכלוסיה בארץ ולאכלוס מיידי של הנגב, בטענה שרק כך יתגשם החזון", הנימוק השני הוא "אנחנו עובדים כל החודש, ממש מסכנים, ואפילו לא מסיימים את החודש כמו שצריך".
ולכן מתעוררת השאלה האם באמת הכנסתם הממוצעת של תושבי הנגב נמוכה מזו של תושבי המרכז או הצפון ומושפעת באופן כזה או אחר ממקום מגוריהם: האם באמת אכלוסו של הנגב עדין כה חשוב, והאם בעצם כל ההבטחות של משרד לפיתוח הנגב והגליל על העברת משאבים לתושבי הנגב תעודדנה אכלוס של האזור.
אז בדקתי עבורכם וראיתי כי הכנסתם של תושבי הנגב אכן פחותה ונופלת מן הממוצע הארצי, אבל תוהה אני האם המיקום הגיאוגרפי של המקום גורם לעובדה הזאת. למשל, לפי הסטטיסטיקות, בכל היישובים שנמצאים "במשולש" או באזור הרי ירושלים, יש יותר עניים מרודים מאשר בכל הנגב כולו. אם אני מסתכלת על יישובי הגליל אני רואה ישובים משגשגים לעומת קריית גת או הפריפריה, שם הרבה מאוד אנשים שרויים במצוקה כלכלית קשה. אבל אם נביט על קיבוץ יטבתה, דביר או להב, נראה כי הם באזור הנגב ואצלם בעצם פורחת הכלכלה, זאת לעומת אור יהודה או אור עקיבא ששם גם זועקים לעזרה.
המסקנה שלי היא כי המגורים יכולים להשפיע על רמת ההכנסה וההצלחה הכלכלית באופן מזערי. לכן עניין הכלכלה בעצם הוא תוצר של החברה, וכדי לשמן אותה ולהפריחה צריך לשנות את התושבים, ולא את מקום מגוריהם. האמונה שלפיה הזרמת כספים תעשיר את יכולתם ותעורר אצלם משאבים שגויה לחלוטין. אני לא אומרת שהחברה צריכה להתעלם מסיוע לאנשים בעלי אמצעים דלים, אבל כן בהחלט החברה צריכה לשייך ולהחזיר את הטבות המס לאנשים שבאמת זקוקים לזה ולא לפי מידה גיאוגרפית.
אז אם כך יש להוריד מרשימת היישובים הזקוקים להטבות את תושבי עומר, מיתר ולהבים ואולי גם את כל תושבי השכונות המבוססות בבאר שבע והקיבוצים באזור, ואפילו לא לסייע לאותם אנשים המתגוררים בווילות, ביישובים שלכאורה נראים דלים כמו אופקים ונתיבות. העובדה הזאת רק מראה כמה יכול להיות אבסורד החוק במדינה הזאת. אז נכון שבן-גוריון ביקש ליישב את הנגב, העניין הוא האם באמת צריך לאכלס את הנגב? אם בהתיישבות עסקינן אז נראה שהציונות היא רק בספרים וכרגע על-מנת לשמור על הנגב יש להפוך הרבה חלקים עזובים ממנו לאתרי תיירות ונופש שיסייעו בפיתוח המדינה ובמקביל לפתח כבישים טובים ומסילות רכבת על-מנת שיביאו לכאן לנגב יותר אנשים.
במחשבה מעמיקה כואב מאוד שהרבה מהתושבים לא אוהבים את הנגב, הרבה נרתעים מלהגיע לכאן וגם אם ישנם כאלו במעמד הביניים שמתגוררים בפריפריה, הם מעדיפים להתגורר בשכונות נפרדות ואולי גם הם אלו שלא צריכים הקלות במס.
אז אני דורשת בשמי ובשם הנגב את החזרת הסיוע לנגב לא דרך מס הכנסה אלא בדרכים אחרות. כפי שקראתם בסקירה שלי הרבה אזורים בארץ שרויים במצוקה וגם הנגב. מה שיציל את הנגב זו רמת ההשכלה של האנשים באזור. אבל כמובן הארנק הציבורי מוגבל ויש להגביר את לימוד המתמטיקה המדעים והאנגלית. צריך להביא לכאן הרבה מורים טובים, להגדיל את רמת השכר על-מנת לשפר למורי הפריפריה את התנאים ולטפח בעזרת "חוק הנגב" את מי שנכלל בקריטריון החדש. כך נייצר הרבה מאוד אנשים משכילים ואולי אפילו בעלי מעמד כלכלי טוב וככה בעצם תושבי הנגב יוכלו לעמוד על רגליהם אל מול שערי הכנסת ולא לעמוד על יד שערי מס הכנסה.
הכותבת היא עיתונאית.
תאריך:  15/03/2007   |   עודכן:  15/03/2007
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
האם להחזיר את חוקי הנגב?
תגובות  [ 13 ]מוצגות  [ 13 ] כתוב תגובה 
1
חוקי הנגב
יוסף דרומי  |  15/03/07 09:52
2
תעסוקה ולא נדבות
יובל ברנדשטטר  |  15/03/07 15:14
3
סוף סוף מתיחסים לנגב ל"ת
הדקומי שמשון  |  15/03/07 21:51
4
הנגב בראש המדינה מתי זה קרה? ל"ת
חיים לוי  |  15/03/07 22:00
5
הנגב הולך ודועך ל"ת
ציון הירקן  |  15/03/07 22:08
6
הנגב במצ קטסטרולי ל"ת
הניצחי הדרומי   |  15/03/07 22:19
7
יש להציל את הנגב ל"ת
יעקב הצדיק  |  15/03/07 22:45
8
"מדינת ת"א" ויתרה על הנגב מזמן ל"ת
הניה  |  15/03/07 22:50
9
הנגב עזוב מזמן ל"ת
הנגבי המאוכזב  |  15/03/07 23:01
10
תביאו את הנגב לתל אביב ל"ת
שורטי  |  15/03/07 23:06
11
ציפורה לראשות הנגב עכשיו ל"ת
קקיון קרן   |  16/03/07 19:02
12
פיתוח הנגב-דרושות תגובות
איש הנגב  |  17/03/07 15:10
13
כולכם חיים בבועה
סתיו  |  5/04/07 13:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה מכנס
יומרתה של ועדת וינוגרד, לחקור את נבחרי הציבור על שיקוליהם בהרכבת הקואליציה ובחלוקת התיקים בממשלה, היא גלישה מסוכנת אל מחוץ לסמכות הוועדה ומהווה פגיעה קשה בסדרי השלטון והמשפט
איתמר כהן
בתי הזיקוק בחיפה פולטים לאוויר כמות מזהמים זהה לזו של בתי הזיקוק בכל מדינת קליפורניה, המעבדים פי 12 נפט בשנה    למה בתי הזיקוק, שמרוויחים מיליארד ש"ח בשנה, מתעקשים לחסוך דווקא על חשבון בריאותם של תושבי האזור?
יהונתן דחוח-הלוי
אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת מנצ'סטר חתמה השבוע ברית אגודות תאומות עם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת א-נג'אח בשכם    זאת, חרף העובדה שאגודות הסטודנטים בכל האוניברסיטאות הפלשתיניות בגדה המערבית וברצועת עזה נשלטות באופן מוחלט ע"י ארגוני הטרור הפלשתיניים
ראובן לייב
כפר הדייגים האיטלקי, הזעיר והעתיק פורח כל השנה    המפרץ הקטן, לרגלי צוק-הר, מזרחה מהעיר גנואה, הפך, זה מכבר, למעגן היאכטות של החוג הנוצץ באיטליה
ד"ר צ'לו רוזנברג
לאחרונה ראו אור שני ספרים מעולים השופכים אור על התנהגותם של היהודים בארה"ב ובברה"מ לשעבר    המכנה המשותף של שני הספרים: פועלם של היהודים למען אחיהם היהודים הסתכם, למרבה הצער, בכמעט כלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il