X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מוטק'ה בלום הוא מן הסתם, המוהיקני האחרון של העגלונים בכרך הגדול, שמצא את עצמו ללא סוס וללא עגלה, לאחר שעיריית תל אביב שללה את כניסתם של ה"אלטע זעכן" לעיר. רקוויים ל"דיו" הנמרץ שהפך ל"הויסה" דומם
▪  ▪  ▪

השבוע נחת פסק-דין-מוות על ה"אלטע זעכן" של תל אביב. פרנסי העיריה החליטו למנוע לאלתר את כניסתם של אלה, עם סוסיהם ועגלותיהם לעיר, "כדי למנוע שיבושי תנועה מיותרים".
אבל, בשביל מוטק'ה בלום (75), כמו ליתר חבריו ל"מקצוע", זוהי מכה שקשה להתאושש ממנה. 40 שנה בילה מוטק'ה על גבי העגלה והסוס, כשהוא מוביל על גביהם מאסות של רהיטים, בגדים משומשים וגרוטאות למיניהן. היעד הקבוע במסעו של ה"בעלעגולע" היו בתים פרטיים ברחבי העיר ו"קודש הקודשים" - איך לא - שוק הפשפשים של יפו.
בקרב חבריו לעיסוק נחשב מוטק'ה בלום לזקן ולנכבד שבחבורה, בעוד שבקרב תושבי העיר הוא נחשב ל"עוף מוזר". בנוף העירוני יצא שמו לפניו כדמות יוצאת-דופן, שהרי סוס ועגלה, החולפים ברחובותיה של העיר הם בימים אלה חזיון נדיר למדי. לא מעטים גם לא הסתירו בשל כך את איבתם אליו ונטרו לו איבה גלויה., ולא בכדי: אחרי ככלות הכל, בכבישים הסואנים והצפופים של הכרך הגדול, שבהם מעטות אפשרויות העקיפה, גרר אחריו בלום, תדירות, שובל ארוך של מכוניות. וכאשר נהג לחנות עם כלי-ריכבו סמוך לבנק או לסופרמרקט, זכה מוטק'ה לא אחת למטח כבד של גידופים עסיסיים מצד בעלי הרכב הממונעים שנאלצו להשרך אחריו.
מימים ימימה היו הסוס והעגלה סמלו המסחרי הבלתי-מעורער של מוטק'ה. אלה שימשו אותו גם בימים הרחוקים שבהם עבד כאיכר באדמות השרון. את כלי הרכב היומיומי הזה הוא לא היה מוכן להמיר, בעד שום הון שבעולם, בכלי-רכב ממונע, לא כל שכן כאשר עשה "הסבה מקצועית" והפך מאיכר ל"אלטע זעכן". שהרי אלה היו תמיד מקור פרנסתו וגאוותו.
עכשיו, משהחליטו פרנסי הכרך הגדול לעשות סוף לחגיגה, חשך עליו עולמו של מוטק'ה. בשנים האחרונות קהו אומנם עיניו, אבל למרות גילו המתקדם, הוא מסרב, בעקשנות, להיפרד מן המושכות. בצד "סטירת הלחי" שספג מן העיריה, טורדות אותו המחשבות על שנטלו ממנו את חדוות חייו, ולא פחות מכך מציקות לו הדאגות לאשתו החולנית והתשושה, הכלואה, באפס מעשה, בבית.
בגעגועים רבים נזכר מוטק'ה בלום בשנים הראשונות שלאחר קום המדינה, כאשר הבריות הורגלו להסתפק במועט שהיה להם. באותם ימים - נזכר מוטק'ה - היו הסוס והעגלה נערצים ומקובלים על הכל, בעוד שכיום שמים את ה"בעלעגולע" ללעג ולקלס.
אבל היחידים שאצלם הוא, עדיין, קונה את עולמו הם הזאטוטים של תל אביב. בקרב אלה נחשב "סבא בלום" למלך. אחרי ככלות הכל, אצל מי עוד יוכלו לרכב על הסוס או לנסוע בעגלה?
למוטק'ה בלום אין טלפון נייד. אפילו טלוויזיה נעדרת מביתו המט לנפול בשכונה הדרום תל אביבית הישנה. גם לעיתון אינו נזקק. "וכי למה שאתרגז כל יום מחדש על מה שקורה כאן במדינה?" הוא מצטחק, ומסביר בכך, על רגל אחת, את פילוסופיית החיים שלו.

הכותב, ראובן לייב, הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל"
תאריך:  23/05/2007   |   עודכן:  23/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחרון העגלונים של תל אביב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צדיק נזרק מהעיר?!למה שותקים כל ל"ת
הפעילים האורגנים?  |  23/05/07 11:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ניהול המשבר הנוכחי ע"י החמאס וארגוני הטרור הפלשתינים שונה במאפייניו מבעבר    במצב בו אין תנועת החמאס יכולה להשיג את השליטה המלאה ברשות הפלשתינית ולקבל את אש"ף על מגש של כסף על-פי תנאיה, החלופה המועדפת תהיה יצירת "כאוס" שלטוני על-מנת למוטט את המערכות הקיימות    רק כיבוש הרצועה ימנע את הבעיה אך יש כבר לחשוב על היום שאחרי
מוטי דזנה
סיבות לחוג את שבועות
נרי אבנרי
הם פוחדים מנתניהו. לא בגלל החשש שיגרום לנזקים, אלא משום הסיוט, שיביא לתוצאות מדהימות. הוא הוכיח, שאם לא מפריעים - הוא מסוגל להזניק את ישראל למעלה. ואין להם סיוט יותר גדול, מהישגים שרשומים על שמו
אביתר בן-צדף
סיפור קטן ששלח לי הרצל - עמיתי לנשק, לקשר ולסט"ח    סיפור קטן עם לקח גדול לקראת חג השבועות - הוא חג הביכורים
עו"ד משה גולדבלט
במאמץ רב הצליחה הממשלה להקים ועדת בדיקה, בעלת סמכויות נרחבות, שכבר רכשה ניסיון רב בחקירת מלחמות קטנות, ובהפקת דוחות מסודרים תוך זמן סביר. למרות שעופר שלח בוודאי יקדים את הוועדה שוב בפרסום רב מכר משלו, יהיה זה ממש משגה מצער שלא לנצל את היחידה המובחרת הזאת, המצויה בתנופת עשייה נלהבת, על-מנת שתחקור גם את הכישלון בעימות הנוכחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il