X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עולם הילדות ועולם החלומות של שפרה חרלף סיכום לתערוכת 'הזמן שהיה' בבית האמנים בחיפה
▪  ▪  ▪

בימים אלה ננעלה התערוכה של שפרה חרלף, וראוי לומר כמה מלים על העיצוב האמנותי של הנוסטלגיה בציורים קסומים אלה. שפרה חרלף היא ציירת שחוגגת בימים אלה מלאת לה שמונים שנה, והתערוכה החדשה שלה היא ציון חדרך חשוב, הצדעה לארץ ישראל היפה, לילדות של שפרה בחיפה הישנה.
שפרה מציירת בעיפרון, בפחם, בשמן, במים, בגואש, בפנדה ובאקריליק - ותערוכותיה הקודמות כללו גם רישומי נופים תוך כדי טיולים בארץ ובחו"ל.
תערוכות היחיד שלה חשפו ארבע תקופות וארבעה כיווני יצירה והפעם נדמה שהיא מציגה את תערוכת היחיד הבשלה ביותר שלה - ושם התערוכה אומר הכל - "הזמן שהיה".
תערוכת הציורים של שפרה חרלף נפתחה ביום שבת ה 5 במאי בשעה 11 וחצי בבית האמנים של אגודת הציירים בשדרות הציונות 24 בחיפה - והתערוכה תינעל ביום רביעי 23 במאי.
מי שמביט בציוריה החדשים של שפרה חרלף מרגיש שהוא קורא סיפור, אין זה ציור בלבד, זו צלילה לעולם של אסוציאציות וזיכרונות ילדות. התמימות והטוהר הנשקפים מכל פיסה של עולמה האמנותי נראים כדרך של הקניית ערכים, כדרך של ביטוי בלתי אמצעי דרך עיניים של ילדה שחזרה לעולם האבוד.
הדמויות בציוריה מתקשרות זו עם זו, בית החולים וגן הילדים, ושדרת העצים, והספסל - הכל חוזר לחיים כמו בסרט אילם. השילוב בין סיפור לציור הופך להיות סוג של דיאלוג בין מדיות שונות. אפשר לומר - שאצל שפרה חרלף - השפה בכלל היא נושא הציורים, דרך התקשורת עם עולמה ועם הצופים בציוריה.
הן בספרות והן באמנות בכלל, בציור ובשאר ענפי האמנות - אנו כיוצרים יוצרים ביטויים חזותיים או מילוליים, ביטויים המשקפים תקוות, השקפות ערכים. יצירה היא דרך לחשוף רגשות, לבטא קשת רחבה של מבעי ערכים אנושיים.
על הקשר בין ספרות לציור כתב והגדיר היטיב ליאונרדו דה וינצ'י בספרו ' ספר הציור' :
" אם תקרא לציור שירה אילמת, יוכל הצייר לכנות את השירה ציור עיוור. ראה נא מי הוא בעל המום הקשה ביותר, העיוור או האילם ?".
ככל שצוללים לעולם התמונות המדהים של שפרה חרלף, אנו חשים, שאנו מדפדפים בספר, קוראים סיפורי חיים- שכן שתי המדיות, הן הספרות והן הציור- באות לבטא חיים, ממשות, במוחש, במופשט. אנו מביטים בציוריה של שפרה ורואים מלים ואותיות מעבר לקווים, סיפור חיים שלם. תרצו יש כאן סיפור חיים של עם, סיפורה של הציונות, התמימות שהיתה, החלומות שהיו- ואיפה אנו היום.
יש בציוריה הדרמטיים של שפרה הרבה מוחשיות וחושניות - אך התמונה מקרינה משהו ערטילאי ומופשט מעבר לכל - ערכים, תחושות של גן עדן אבוד, מסע בעקבות הנפש. וזה שובה את הלב.
כפי שאנו מצפים משיר להתכתב עם שירים שקדמו לו ודורות שקדמו לו, אנו מצפים זאת מציורים. שפרה חרלף מתכתבת עם דורות, עם ציורים, עם סיפורים, עם זכרונות וקודם כל עם עולמה הפנימי - והיא עושה זאת בתום ובטוהר. וזה העיקר.

חלומות על הצריף
חיפה הישנה. הים
זכרונות של ילדה
זכרונות מבית סבא
זכרונות ילדות 2
זכרונות ילדות
זכרונות 2
הצריף האגדי
הים בילדותי
הבית הישן
בית אמא
חיפה הישנה
חתונה ישנה
תאריך:  19/06/2007   |   עודכן:  19/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עולמות הילדות והחלומות של חרלף
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הרצל חקק נשוי לדיצה חרלף
אמנונן  |  20/06/07 06:00
 
- אינני מבינה כיצד אתה מכפיש כך
ט.ג.מ.  |  20/06/07 07:36
2
אבירי האינטרנט העלובים
יעקב וייס  |  15/07/07 14:16
 
- כל הכבבוד!!
אלמוני  |  15/07/07 21:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מוטי חיימי
ראוי שהאמהות המתגרשות ידעו שטובת הילד היא זו שדורשת כינון של משמורת משותפת    כדאי שגם הגברים בישראל יהיו מודעים לעובדה כי עפ"י החוק הקיים, ברגע שייוולד להם ילד- הם יהיו צריכים לשלם עבורו מזונות, למשך שנים רבות, במידה ואם-הילד תחליט שקצה נפשה בחייה המשותפים עם האב    ברוב המקרים בתי המשפט יפסקו לטובת משמורת האם, ולא משנה עד כמה מדהים ונפלא היה האב במהלך חיי הנישואין
ישראל בר-ניר
אהוד אולמרט, הוא המנצח האמיתי של השבוע האחרון    עם שמעון פרס במשכן נשיאי ישראל, ועם אהוד ברק, שאיננו חבר כנסת, בראשות מפלגת העבודה, הוסרו האיומים היחידים שיכלו לסכן את מעמדו כראש הממשלה    נכון לעכשיו אולמרט יכול לנשום לרווחה, את הקדנציה הזאת הוא יעבור בשלום    אח"כ --- האלוהים הוא גדול
ענבל בר-און
פגיעה בחופש הביטוי של הפוסט ציונים באמצעות הצעות מקוממות אשר מזכירות משטרים אפלים, פוגעות בחופש הביטוי של כולנו. גם של הציונים
יוסי עבדי
Nfc מגיש: מסע הייסורים בדרך לנחלת המידע    פנינו לצה"ל, בסך-הכל ביקשנו נתון פשוט, שום דבר מסובך    מה קיבלנו? 3 ימי המתנה, 14 שיחות טלפון, דיון עם 5 קצינים - ואפס תשובה    עיתונאי זר מזמן היה מקפל תיקים ובורח    ההסברה הישראלית - תמונת מצב
יואב שמוחי
אין לנו צורך בכלכלת שוק "עם חמלה" - כלכלה כזו מגדילה את הפערים בין העשירים לעניים, תוך הגדלת התלות של האחרונים בראשונים ובמוסדות המדינה. יש לנו צורך ביצירת הזדמנויות שוות לכולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il