X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עד כה טרם היפנה גורם ישראלי רשמי אצבע מאשימה כלפי קהיר, כדי לומר לה בריש גלי: את אחראית לצמיחת מדינת ה"חמאסן" לא פחות מסוריה ואירן
▪  ▪  ▪
מובראק

ביום שני יתקיים בשארם א-שייח עוד אחד מן המחזות המדיניים התמוהים של אזורנו: נשיא מצרים מובארק יארח ועידת פיסגה מרובעת, כאשר יעלו אליו לרגל ראש ממשלת ישראל, מלך ירדן ו"נשיא" רמאללה אבו-מאזן. "תמוהים" – על שום סיבה אחת ויחידה, סיבת המארח.
שוב רוצה הנשיא מובארק להצטייר כגורם המנווט את מהלכי המשבר. כמי שמנסה להביא רגיעה ולהשכין שלום באזורנו המצולק. נושא הדיון הפעם – מדינת "חמאסטן", שקמה לה לפתע על שטחה של רצועת עזה. לא רק שנלקחה מן הרשות הפלשתינית הטריטוריה העזתית, אלא שבעקבות טבח האחים המשתולל בחוצות עזה, כבר מדברים על מצב חיזבאללי, או אל-קאיידי ברצועה האומללה.
מצב זה מהווה איום לא רק על ישראל, שברוב היסוסיה וגימגומי ממשלתה אינה עושה כמעט דבר לעצור את ירי הטילי הקסאם לעבר מערב הנגב, אלא גם על מצרים ובוודאי על ירדן. אומרים לנו, שמי שעודדו את ההקצנה והאכזריות אלה הן אירן וסוריה. רצונן להשליט מן הרצועה תוהו-ובוהו במזרח-התיכון כולו ולאיים על ישראל הנעדרת יכולת הרתעה. ואולם את האצבע המאשימה יש להפנות קודם כל למצרים.
המביט על המפה המזרח-תיכונית פשוט אינו יכול להבין ולתפוס. רצועת עזה היא שטח זעיר, יחסית, דחוס בין ישראל והים, ולה גבול משותף ("ציר פילדלפי") רק עם עוד מדינה אחת – מצרים. כל אספקתה של הרצועה באה לה מדרך היבשה, לאמור – מישראל או ממצרים. כל כלכלת מיליון וחצי הפיות הרעבים שלה תלויה בשתיים אלה.
רצועה צרה וצרורה זו, ככל ששנאת ישראל עומדת בראש מעייני ראשי כנופיותיה, קיומה היומיומי תלוי במדינת היהודית. זו האחרונה, שהתנתקה חד-צדדית ממנה והפקירה גורל העזתים בידי העזתים (ואת גורל המגורשים – אבוי – בידי היהודים...), נדרשת בשם ההומניזם המזוייף להמשיך ולספק ל"חמאסטן" מאות טונות של מזון ותרופות, מים ודלק וכמובן חשמל ואנרגיה. בתמורה, זוכים תושבי שדרות וניר-עם, במנות קסאם קטלניות.
מזון ותרופות חסרים בעזה, רעב אמיתי אורב לפתחם של תושביה. לעומת זאת, נשק ותחמושת, רובים וטילים, מצויים בשפע. כמעט כל ילד מתהלך בראש חוצות עם רובה בידו ופסוקי-שנאה בפיו. מאין מגיעים כל כמויות הזיון (סליחה על הביטוי) הזה לרצועה? אך ורק בדרך אחת, דרך ציר פילדלפי שבשליטת מצרים.
מובארק אינו נוקף אצבע לעצור את העברת הנשק, או הברחתו, מתחומי ארצו לתחומי ה"חמאס". אחת משתיים: או שהדבר מלמד על חוסר-האונים המצרי למנוע החדרת נשק לרפיח ולעזה, או שאין המצרים מעוניינים לעשות את המוטל עליהם, כביכול.
עד כה טרם היפנה גורם ישראלי רשמי אצבע מאשימה כלפי קאהיר, כדי לומר לה בריש גלי: את אחראית לצמיחת מדינת ה"חמאסן" לא פחות מסוריה ואירן. את איפשרת את זרימת הנשק המאסיבית מתחומך וגרמת בכך להשתלטות הקיצונים השיעים ולמעשי הזוועה שביצעו ויבצעו, בין ביהודים ובין בערבים. את, מצרים, תשאי באחריות לכך אם נחזה בקרוב בירי טילים, יעילים יותר מ"קסאם", לעבר אשקלון, אשדוד, נתיבות ובאר-שבע.
מכאן מובן מה צריכה להיות התביעה הישראלית האחת בהתכנסות בשארם א-שייח: די עם משחקי הידידות המזוייפת, הנמשכת זה 25 שנה! איננו מתחרטים על הסכם השלום עם מצרים. אנו רוצים אפילו בהתחממותו. אך גם בין שכנות, שמתקיים ביניהם שלום קר, מותר וחובה להגיד את האמת.
בארה"ב כבר מבינים זאת וקבוצת חברי קונגרס דורשת לצמצם את הסיוע האמריקני למצרים כעונש על אי מניעת הברחות הנשק לרצועה. גם על ישראל לאזור אומץ ולהניף שוט כלשהו על מצרים. לפחות להפסיק עם משחקי החנופה והצביעות עם מובארק.
מנהיג ישראלי ראוי ואמיץ חייב להניח בלא מורא את טענות ישראל על השולחן המרובע בשארם. גם אם הם יחוללו משבר כלשהו וירגיזו את השליט המצרי כדי העלבת ישראל, כדרכו בקודש, מוטב שיהיה זה עכשיו ולא בעתיד כאשר האיום מן הרצועה עוד יגבר. מנהיג ישראלי ראוי ואמיץ חייב לקבל הבטחה ברורה מפי מובארק, כי מעתה ייחסם ציר פילדלפי הרמטית. הבטחה כזו תישפט על-פי התוצאות בשטח.
האם יאמר ראש ממשלת ישראל, באומץ ומתוך עמדת מנהיגות מוכחת, את הדברים כהווייתם לנשיא מובארק בפגישה המרובעת בשארם? – מסופקני. האם יפסיק בעתיד את קפיצותיו – וגם אלה של הנשיא הנבחר פרס, חובב אוויר פסגות בינלאומית ומזרח-תיכוניות – ל"פסגות צביעות" בקאהיר או בשארם, שכל מטרותיהן לתחזק את מעמדו הבין-ערבי של מובארק – ספק אם כך ינהג אהוד אולמרט.
פסגת שארם רק תגביר את חוצפת ה"חמאס". פסגת שארם כנראה רק תאיץ את תגובתה המכאיבה והבלתי נמנעת של ישראל בתוככי "מדינת חמאסטן".

תאריך:  22/06/2007   |   עודכן:  22/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסגת הצביעות בשארם
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף מעיזים לומר את האמת!
החתול במגפיים  |  22/06/07 11:20
2
יוסי אחימאיר תבורך. יש הרבה
שאול אבידור  |  22/06/07 11:24
3
האמריקאים מקפיאים
יוסי אחימאיר  |  22/06/07 11:55
 
- מעט מדי ומאוחר מדי
חכם בוסקילה  |  22/06/07 12:48
 
- יוסי אחימאיר. יש לבדוק אם
שאול אבידור  |  22/06/07 13:27
4
טיעונך מר' אחימאיר צודקים אך..
טוהרת המידות  |  22/06/07 12:54
 
- את צודקת. מנחם בגין ז"ל, עם
שאול אבידור  |  22/06/07 13:44
 
- כל כך נכון אמתי, יחד עם זאת ..
טוהרת המידות  |  22/06/07 14:13
5
אתה היחיד שאומר האמת
אמיר2007  |  22/06/07 13:03
6
Not so fast
ClearVision  |  22/06/07 16:28
7
האמריקאים עדיין לא מקפיאים כסף
אחד שיודע  |  22/06/07 17:18
8
מסכימה עם כל מילה יישר כוח ל"ת
ירדנה  |  23/06/07 10:04
9
לא רק צביעות: בעיקר פחדנות
משה, עורך-דין  |  23/06/07 11:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי ברק
תגובה לדברים שהובאו בשמו של ח"כ ניסים זאב, אודות הצורך במוסדות גמילה לקהילה ההומו-לסבית
איתן גנור
היועץ המשפטי הוציא צווים המתירים תפיסת כלי עבודה המשמשים לביצוע בנייה בלתי חוקית. הבעיה שהעברות הגדולות על חוקי הבניה נעשות בחסות ועדות בנין ערים שאינן אלא כלי שרת של ראשי ערים, ולדוגמה בניית המגורים שבוצעה במרינה בהרצליה. בעיה שנייה הינה שהחלטות ועדות בניין ערים אינן סמל לצדק ולסדר בדרך קבלת ההחלטות
נרי אבנרי
מבחינתו של נתניהו, הסכנה הנשקפת לישראל מאירן, איננה נושא פוליטי. גם אם יהיה באופוזיציה, אתה יכול להיות בטוח, שיתייחס לסכנה מנקודת מבט ממלכתית. מהבחינה הזאת, הליכוד שונה ממפלגות השמאל
מני מזוז
דברים שאמר היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בטקס הענקת תארים בוגר ומוסמך לסטודנטים באוניברסיטת בר-אילן, במעמד רקטור האוניברסיטה הפרופ' יוסף מניס, דיקאן הפקולטה למשפטים פרופ' יפה זילברשץ, סגל המרצים והבוגרים [20.06.07]
מנחם ברוד
השבוע לפני שמונים שנה ספג שלטון הרשע הקומוניסטי את המכה הראשונה, שנועדה להבהיר לו ולעולם כולו, שבמאבק בין הכפירה לבין האמונה - האמונה תנצח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il