X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוב מערער צבאנו הכושל על הקשר הסביר בין הצלחה לבין עיטורים. כלומר, מחזק את אמרת החיילים, שככל שיש יותר פאשלות, יהיו יותר צל"שים 142 עיטורים וצל"שים יוענקו במנה הראשונה על מלחמת לבנון 2 אך מתי אירעה מלחמת לבנון הראשונה? מלחמות קודמות לא תוחקרו כיאות, או שלא תוחקרו כלל. למרות זאת, ניתנו צל"שים ועיטורים
▪  ▪  ▪

צבא משווע לגיבורים. בעיקר, צה"לנו, שאנחנו מממנים בכספנו ובדמנו, והוא מנפק לנו בהתמדה ראויה לציון שכול, כאב וכישלונות למכביר. ארבעים שנה ויותר כושל הצבא הזה כמו מתאגרף "גרוגי", שספג יותר מדי מהלומות בזירה, ומייחל לצלצול הגונג, שיגאלו מייסוריו.
להזכירכם, הופעתו המוצלחת האחרונה היתה כשביצע פשע מלחמה של טיהור אתני ביהודים, תושבי גוש קטיף, שלא חשבו על הפתרון הנכון היחידי: להתנגד בכוח לקלגסים, שגירשום מבתיהם ומאדמותיהם.
לכן, הצבא הזה מייחל לגיבורים. הרשו לי להניח, כי הוא עלול במר-ייאושו לייצר גיבורים יש-מאין.
עכשיו, אחרי שהובס מנה אחת אפיים, שוב, בחוצות דרום לבנון, החליט הצבא לעשות מעשה, ולמחוק את ביזיונו על-ידי הנפקה סיטונית של 142 צל"שים ועיטורים למשתתפים במערכה. כנראה, לא יונפק הפעם עיטור הגבורה.
במלחמות קודמות נעשו גם מקצי שיפורים להענקת צל"שים ועיטורים. חלקם אינם מוסברים, וחלקם נעשו בהיחבא - כנראה, כדי להסתיר את הקומבינה, או את הבושה.
זה עוד פרק בספין האדיר, שצה"ל נמצא בו מאז המלחמה - ובעיקר, מאז מינוי רב-אלוף גבי אשכנזי לרמטכ"ל. שהרי קל יותר לספר על גבורה (גם אם לא היתה), על אחוות לוחמים ועל כל מיני ערכים מאשר לערוך רפורמה אמיתית ונדרשת בצבא, שהסתאב כבר בתחילת שנות השישים, ומסכן מאז את עצם קיומנו, והורג בנו ובילדינו.
בינינו - לוחמים ומפקדים יקבלו צל"שים ועיטורים במלחמה, הנקראת, "מלחמת לבנון 2'. דרך אגב, מתי התרחשה מלחמת לבנון הראשונה? לרמאי קדימה, שניהלו את ועדת השרים, שקראה בשם למלחמה (שלא הוכרזה) פתרונים.
הערה נוספת: שוב מערער צבאנו הכושל מאוד על הקשר הסביר בין הצלחה לבין מתן עיטורים. כלומר, מחזק את אמרת החיילים, שככל שיש יותר פאשלות, יהיו יותר צל"שים. לאמרה יש חיזוקים אדירים בתולדות צבאות רבים ובתולדות צה"ל מימיו הראשונים ועד הנה. ניזכר בתל פחר, בירושלים של הצנחנים, בעלי מונטר ובעוד תקלות עקובות-מדם במלחמת ששת הימים - לעומת קרבות חטיבת מילואי השריון 10 "הראל", קרבות אום כתף ועוד באותה המלחמה; בקרבות גדוד 890 ב"טרטור" 42 במלחמת יום הכיפורים - לעומת קרבות חטיבת מילואי השריון 600 "נתיבי האש" וכוח שמואליק באותה המלחמה.
עוד הערה: התברר, שלא תחקרו כיאות את כל מלחמותינו הקודמות, או שלא תחקרו אותן כלל. למרות זאת, הפיקו לקחי מלחמה מהן, בנו כוחות בהתאם ללקחי המלחמה, תכננו שיטות לחימה, והעניקו עיטורים וצל"שים על מעשים, שכביכול נעשו בהן. אפילו ניתנו צל"שים ועיטורים על מעשים, שלא נעשו מעולם, ועל קרבות, שלא אירעו עדיין. לוחמים ומפקדים ניכסו לעצמם מעשים אחרים, ועוטרו בגינם.
אני מקווה, שאלוף ישי בר - שעמד בראש ועדת העיטורים - מצדיק את המוניטין, שקנה כציפור מיוחדת במינה בצבא. לא אופתע אם איווכח, שגם הוא נפל בפח. למערכת יש הרבה כוח לעולל כל דבר.
ועוד הערה: הגיע הזמן, שייעשה צדק עם לוחמים, שצבאנו טרם טרח להעניק להם צל"ש על גבורתם (מטעמים שונים - ובעיקר, מינהליים), או שמפקדי יחידות, שלחמו בסביבתם, חמסו את הצל"שים, שהגיעו להם.
והערה אחרונה: אני מקווה, שאלוף בר הקפיד על קלה כחמורה בנוהלי ועדת העיטורים. ראיתי את החרפה, שנכללת בתיקי ועדת העיטורים בשנת 1974. התיעוד הזה אינו מצדיק הענקת עיטורים. אני מקווה, שלא הונחה באמצעות אלוף בר עוד לבנה בקיר ההונאה, שבונה צבאנו למען יחסי הציבור של מפקדיו הכושלים.

תאריך:  09/08/2007   |   עודכן:  09/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הידד, יש צל"שים!
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מה הקשר?
שלמה אידן  |  9/08/07 12:31
 
- אל תנסה להבין את נבכי מוחו
יואש  |  9/08/07 16:16
 
- צבא כושל. נקודה.
אביתר בן-צדף  |  9/08/07 22:52
2
if you dont like the army
solomon  |  9/08/07 18:18
 
- אפשרות אחרת: שפר את צבאנו מיד
אביתר בן-צדף  |  9/08/07 22:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה אידן
ה"הינתקות" בוצעה במטרה אחת ויחידה - לחלץ את שרון מהליכה לכלא בגין לקיחת שוחד. גם ראשי צה"ל ישרו קו עם ההינתקות, תוך התעלמות מהיותה מנוגדת לתפקיד הצבא, ומעשה בלתי חוקי בעליל של בגידה בדמוקרטיה. צה"ל, צבא העם, הפך תחת פיקודם לצבא קלגסים, צבא שכירי-חרב המשרת שלטון רודני מושחת
יואב עציון
אני יודע כי חבריי מהימין יתקפו אותי על מאמר זה, חלקם מכיוון שהם רואים ביבי אדם שאינו יכול לטעות וחלקם מכיוון שלדעתם תקיפת ביבי תוריד את סיכוייו בהתמודדות מול ברק, אך אני מביט לטווח ארוך יותר
עו"ד יאיר סקלסקי
מהם השלבים הנכונים לטיפול במקרה של חשד לרשלנות רפואית?
רו"ח אילן דנציגר
במהדורות הערב והלילה מופיעים ילדים בני עשרים ומשהו, שמעולם לא ראו שטר של אירו או טרם השתמשו בו ומנתחים את התנהגות המטבעות בצורה מגוחכת: צריך לזכור כי מבחינה סטטיסטית יש להם סיכוי של 50% להיות צודקים גם בלי שמץ של מושג
אהרון רול
אכן זו ועדת החקירה אשר חייבת היא לקום, אך לעולם לא תקום, עקב המרקחת האנטי-קיומית המתוזמרת בימים אלו ע"י הנשיא שמעון את ראש הממשלה אולמרט, בדיוק כפי שחייבת היתה לקום וועדת חקירה ממלכתית לחקר הכישלון הקולוסאלי של הסכם אוסלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il