X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפעילות של ארגון אל-קאעידה בעירק מבטאת יותר מכל את הצלחת חזונו של אוסאמה בן-לאדן ליצור מצב שבו תנועת הג'יהאד העולמית מצליחה לבסס את אחיזתה במקומות נוספים בעולם מעבר לאפגניסטן
▪  ▪  ▪

מפקד הכוחות האמריקנים בעירק, דיויד פטראוס, הודיע לפני כמה ימים שמספר הלוחמים הזרים בעירק התוקפים את כוחות הברית הצטמצם באופן משמעותי. הכוונה הייתה למתנדבים ערבים ומוסלמים ממדינות שונות המגיעים לעירק כדי להצטרף לשורות ארגון אל-קאעדה. פטראוס ייחס את ההצלחה במניעת הגעתם לעירק למאמצים הדיפלומטים שהביאו את המדינות מהן יוצאים הלוחמים לנקוט צעדים כדי להלחם בהסתננות אנשים לעירק דרך סוריה.
לסוריה יש חלק ניכר בעידוד הטרור של אל-קאעדה בעירק נגד כוחות הברית, היא מאפשרת את מעבר הלוחמים דרך שטחה באופן חופשי אל עירק ואירן מממנת ומחמשת אותם. האם עלינו לשאוב עידוד מהצהרתו של הגנרל פטראוס? האם אכן נחלש ארגון אלקאעדה בעירק? לצערנו לא. עירק הפכה לזירת הקרב השנייה בגודלה במלחמה של אל-קאעדה נגד ארה"ב. ארגון אל-קאעדה גם הפך את עירק לבסיס שיגור של לוחמי הג'האד העולמי אל מדינות ערביות שכנות כמו לבנון, מצרים, ירדן, ערב הסעודית ורצועת עזה במטרה להפיל את משטריהן. מטרה נוספת שלו היא לנסות ולפגוע במטרות בתוך ישראל.
צום חודש הרמדאן מהווה קרקע נוחה, מבחינה דתית, לארגון אל-קאעדה בעירק לתכנן פיגועים נוספים. דוח של המכון הבינלאומי למחקר אסטרטגי בלונדון שפורסם בשבוע שעבר קובע כי ארגון אל-קאעדה חזק היום כפי שהיה לפני שש שנים ומסוגל גם כיום לבצע פיגועי ראווה דוגמת פיגועי ה-11 בספטמבר. גם ארגון אל-קאעדה בעירק המכנה את עצמו בשם המרשים "מדינת עירק האיסלאמית" התאושש לאחר חיסול מנהיגו אבו מסעב א-זרקאווי בהפצצה אמריקנית ביולי 2006 והוא ממשיך, בהצלחה, בהתקפותיו על כוחות הברית ותומכיהם בעירק.
לפני כמה ימים הצליחו אנשי אל-קאעדה לחסל את השיח' עבד אל-סטאר אבו רישה שהיה מהמנהיגים הסונים הבולטים שהתנגדו לארגון. הוא נהרג מפיצוץ מטען חבלה שהונח ליד ביתו ברמאדי עשרה ימים לאחר שנפגש עם הנשיא בוש שבא לביקור פתע בעירק. אבו רישה היה יו"ר "מועצת הישועה של מחוז אנבר", ברית של 42 שבטים סונים שנלחמה בארגון אל-קאעדה ותמכה בממשלת עירק ובכוחות האמריקנים.
ארה"ב ספגה מהלומה חזקה כתוצאה מההתנקשות בו. לאבו רישה היו הצלחות חשובות בלחימתו באל-קאעדה ובשמירת הביטחון בציר התנועה החשוב המוביל לעמאן ודמשק והעובר במחוז אנבר. ארגון אל-קאעדה הצליח באמצעות ההתנקשות באבו רישה, להרתיע קהילות סוניות נוספות בעירק מלשתף פעולה עם כוחות הצבא האמריקני.
מעודד מהצלחותיו בעירק פרסם ארגון אל-קאעדה קלטת ובה איומים לפיגועים נוספים. בקלטת גם הצעה לפרס כספי של מאה אלף דולר למי שיירצח את צייר הקריקטורות השוודי לארסן פילקס שצייר קריקטורות שפוגעות, לדעת מוסלמים רבים, בתדמיתו של הנביא מוחמד ודרישה מה"צלבנים בשבדיה" להתנצל על התקרית אחרת ייפגע בחברות שבדיות גדולות כמו אריקסון, איקיאה ואלקטרולוקס.
אחת השאלות המענינות היא מי עומד בראש ארגון אל-קאעידה בעירק? מי ירש את מקומו של אבו מסעב א-זרקאווי מנהיג הארגון שחוסל על-ידי כוחות הברית לפני שנה וחצי?
פעילי אל-קאעידה טוענים כי בראש הארגון עומד אדם המכונה "אבו עמר אלבגדדי", אשר קולו נשמע בקלטות השמע שמפרסם הארגון מעת לעת. הנשיא האמריקני בוש טוען כי מדובר ב"דמות דמיונית" שיצר ארגון אל-קאעידה כדי להקרין את התחושה כי ארגון "מדינת עירק האיסלאמית" הוא ארגון עירקי אותנטי. בנאום שנשא הנשיא האמריקני, לפני כחודש, בבסיס חיל האוויר בצפון קרוליינה טען בוש כי רוב חברי הארגון אינם עירקים וכי רובם הם אנשי אל-קאעידה שנמלטו מאפגניסטן והגיעו לעירק.
תעלומת זהותו של מנהיג אל-קאעידה בעירק תתברר מן הסתם בעתיד. בכל מקרה הכוחות העירקים הנאמנים לכוחות הברית פרסמו בשנה האחרונה, כמה פעמים, הודעות כי הצליחו לחסלו, האם אפשר לחסל מישהו שהוא "דמות דמיונית" כפי שטען הנשיא בוש?
על דבר אחד אין ויכוח, כוחות הברית הצליחו להתנקש בחייו של דובר אל-קאעידה בעירק עבד א-לטיף א-ג'בורי שהיה מעורב בחטיפות זרים ובהם העיתונאית האמריקנית ג'יל קרול.
גורמים הקשורים לאל-קאעידה טוענים באתרי אינטרנט איסלאמים שונים כי מנהיג אל-קאעידה בעירק חי וקיים וכי מדובר בדמות אמיתית. לדבריהם שמו המלא של "אבו עמר אלבגדדי" הינו עבדאללה רשיד צאלח אלבגדדי.
על-פי המקורות האלה הצטרף עבדאללה בשנת 1985 אל ארגון הג'האד הסלפי בעירק. כעבור שנתיים נמלט מפני אנשי שירותי הביטחון של סדאם חוסיין אל אפגניסטאן ושב לעירק ב1991. הוא ירד למחתרת ונפוצו שמועות כי נלכד והוצא להורג אך הוא שב והופיע ב-2004 ונבחר לתפקיד ה"אמיר" של "מועצת השורא של המוג'הידין" בעירק.
מדובר בקואליציה של כל פלגי ההתנגדות הסונית שאבו מסעב א-זרקאווי הצליח לאחד לגוף אחד. באוקטובר 2006 הוחלף שמה של הקואליציה הזו לשם "מדינת עירק האיסלאמית" ואז נבחר אבו עמר אלבגדדי למנהיג הרשמי. בפברואר 2007 נשמע לראשונה קולו בקלטת שהפיץ הארגון. אלבגדדי נתן בקלטת שהפיץ ארכה של חודש לנשיא בוש וארה"ב לסגת מעירק.
הפעילות של ארגון אל-קאעידה בעירק מבטאת יותר מכל את הצלחת חזונו של אוסאמה בן-לאדן ליצור מצב שבו תנועת הג'יהאד העולמית מצליחה לבסס את אחיזתה במקומות נוספים בעולם מעבר לאפגניסטן. פלישת כוחות הברית לעירק סייעה לבן-לאדן להקים בסיס טרור אזורי בעירק שמספק פעילות טרור למדינות רבות. במזרח התיכון.

תאריך:  23/09/2007   |   עודכן:  23/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
המבוטח עשה תאונת דרכים בהיותו שיכור. הפוליסה התקנית, שהיא הבסיס לפוליסות ביטוח מקיף בארץ, אינה מחריגה תאונה בשכרות. האם מכוח עקרונות כלליים מנימוקים של שמירת הציבור, מותר לחברת הביטוח להתנער מאחריות לנזקי התאונה?
מאיר אינדור
בואו לא נהיה תמימים. לא כל מי שצועק צודק. הזעם של מקורבי אולמרט בכותרות התקשורת הוא זעם שיש בו גם תערובת של ציניות ותחכום
מוטי פלד
איני מאמין גדול במושג שמנסים להנחיל לנו "חשוב מה עשית עבור המדינה שלך ולא מה המדינה עשתה עבורך", עבורי זו מטבע לשון שחוקה ולא ראויה יותר, מדינה קיימת בזכות ועבור תושביה, ולא עבור העשירון העליון והשבע. לא יתכן שחלק קטן מהאזרחים ישרתו את המדינה תרתי משמע), חלק קטן יותר ייהנה מהפירות, והחלק האחר יחיה בהישרדות יום יומית
ד"ר יאיר שיבר
בית המשפט, בהחלטה מוזרה זו, החליט להעלות את סכום דמי המזונות אותו משלם האב וזאת בכדי שיהיה לאם סכום כסף להשתתף במזונות הבת. כלום לכך התכוונו חכמים בתקנתם?!
ראובן לייב
50 שנה למותו של משה דוד גאון, אביו של יהורם, החוקר העלום של יהדות המזרח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il