X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טורקיה חוזרת לדרך הג'יהאד, לאחר שמהפכת אטאטורק החילונית נפלה
▪  ▪  ▪

בשנת 1683 הגיעה החליפות המוסלמית שבסיסה בטורקיה לשיאה, ונעצרה בשערי וינה. הגי'האד הטורקי כבש את אנטליה, את יוון, את הבלקנים, ועשה כמצוות הג'יהאד: איסלאם את כל מה שיכול. את סמל האימפריה הביזנטית, גולת הכותרת של קונסטנטינופוליס, העיר היושבת משני צידי הבוספורוס (כולן מילים יווניות) כנסיית 'הגייה סופיה', הפך למסגד. חלקים גדולים של הבלקן אוסלמו בכוח החרב, והבלקן הפך לחבית חומר נפץ של סכסוכים עממיים עקובים מדם. גם המזרח התיכון היה לחלק מן הח'ליפות הטורקית, וכל אחת מבירות האזור (בגדד, דמשק, קהיר) הייתה למקום מושבו של הפחה, מושל מטעם הסולטן, הוא הח'ליף. עירק עצמה היתה כמובן 3 סנג'אקים, סוני, שיעי וכורדי, וכיום היא מתפרקת מחדש על-פי אותו מפתח עדתי-דתי.
עם הגיעה לשיא החלה ההידרדרות. השלטון האיסלאמי היה שלטון של שחיתות יסודית,בקשיש וחוסר יעילות, אלימות זוועתית וזלזול סביבתי. כולנו יודעים כיצד נראתה ארץ ישראל בעיני כל נוסע מערבי, כארץ תלאובות שרק כמה יהודים ונוצרים נאחזים בה, שולי שוליו של הסנג'ק הדרומי של הפחות של דמשק, ותיאורים ספרותיים (מארק טווין, רינאלדי) לא חסרים.
באותה עת שבה אירופה הנוצרית והתחזקה, המדע פרח, הכלכלה התרחבה, תגליות ומסעות הגדילו את עשרן של מדינות אירופה, והיהודים תרמו את יכולתם לעצמה ולעושר של הולנד, איטליה, אנגליה וצרפת. עצמתה של אירופה אל מול האיסלאם הביאה לנגיסה הולכת וגוברת בסולטנות, נפוליאון כבש את מצריים, לאחר מכן בריטניה, ובסופו של דבר התרסקה הח'ליפות במלחמת העולם הראשונה וטורקיה שבה להיות מה שהיא: מדינה מפגרת בשולי אירופה, עתירת כוח אדם, עלובת הישגים. גם רצח העם הארמני, שכולו נקמה בנצרות שהשפילה את האיסלאם לא היה אלא פרפורי הגסיסה של קונצפציית הח'ליפות. כאשר הפיל אטאטורק את הח'ליפות והקים חוקה חילונית ושלטון חילוני הוא כבר ידע: האיסלאם איננו הפתרון. האיסלאם הוא מחלה.
לא אמרתי מהי ח'ליפות. הח'ליף הוא המושל האיסלאמי העליון, המופקד על עבודת הג'יהאד, דהיינו הבאת כל העולם תחת כנפי האיסלאם. במשך 1300 שנה, מאז מוחמד, לקחו על עצמם שליטים מוסלמים את אצטלת הח'ליף. בבגדד, בקהיר, כל אחד מהם שאף לתואר הנכסף. הסולטנות הטורקית היתה האחרונה שלקחה על עצמה את האיצטלה, בהצלחה גדולה מכולם.
מהפכת אטאטורק החזיקה מעמד תשעים שנה. טורקיה היתה לחלק מנאט"ו, הייתה לבעלת ברית של ישראל, עברה תהליך של התמערבות, עם דמוקרטיה, עם שלילת השלטון האיסלאמי. עד לעשור האחרון. בעשור האחרון שב האיסלאם בגדול וכבש גם את טורקיה, והבחירות האחרונות תקעו את המסמר האחרון בארון הקבורה של מהפכת אטאטורק. טורקיה היא כיום מדינה מוסלמית, רפובליקה מוסלמית לכל דבר ועניין, כמו שכנתה אירן, עם ההיג'אב, עם ההצהרות הלוחמניות. ואכן, הדבר הראשון שעשה הנשיא הטורקי החדש הוא חידוש והעצמת הקשרים עם אירן.
בחזרה לרצח העם הארמני. אין ספק שהארמנים ששאפו לעצמאות היו מעורבים במלחמה. אבל רצח העם, ההשמדה המכוונת התבצעה על-רקע איסלמי. הארמנים הנוצרים, שמעמדם באיסלאם היה של דהימי, אנשים נחותים שזכותם לחיות היא בחסדו של הח'ליף, מרדו, ולכן זכותו המלאה של האיסלאם להשמידם. ההתנגדות הטורקית להכרה ברצח העם שבצעו איננה בשל העובדות., אלא בשל שלילת זכותם היסודית והטבעית כמוסלמים להשליט את עצמם על סביבתם. כאשר ארצות הברית, מדינה נוצרית, והיהודים שבתוכה, או צרפת, והנוצרי-יהודי שבראשה קובעים כי נעשה רצח-עם, הם פוגעים בזכות הטבעית הזו פגיעה בל-תסולח.
טורקיה של תחילת המאה העשרים ואחת למניינם שבה להיות טורקיה של המאה השבע-עשרה, כוח גדול, כובש, בטוח בעצמו, בצדקתו ובזכותו לשלוט על סביבתו. שינוי היחס של טורקיה למערב, במיוחד לארצות הברית, התברר כבר עם תחילת מלחמת עירק. השינוי הזה הולך ומתעצם. שיתוף הפעולה בין שני הענקים המוסלמיים, אירן וטורקיה, שאוכלוסיית שתיהן כמאה וחמישים מיליון שרובם צעירים, הולך ומתעצם. הצלחתו של האיסלאם להשליט את עצמו, להפחיד את סביבתו, לאיים על אירופה, לכוון את מדיניותה, הולכת וגדלה, וטורקיה רוצה לשוב ולהיות מקום מושבו של הח'ליף.
אירופה שלא רצתה לקבל את טורקיה כחברה באיגוד, תקבל אותה כאיום איסלמי צבאי עצמתי יותר מאשר בשנת 1638. אירופה שרצחה את יהודיה, שקבלה אל תחומה מיליוני מוסלמים, אם טורקים ואם ערבים, תצטרך לחיות עם טורקיה מאיימת, ולעתיד גם גרעינית, וגם עם גייס חמישי אדיר שיכול לפוצץ אותה מבפנים.
הספקנים יאמרו, אל תפחיד אותנו. טורקיה זה לא אירן, טורקיה זה לא סוריה, טורקיה איננה עירק של סדאם. נכון, טורקיה הג'יהאדית היא סכנה גדולה בהרבה מכל אחת מאלו. טורקיה כבר למדה כי אירופה הפחדנית תתקפל מול כל איום של שפיכות דמים. שקוסובו שהיתה תשעים אחוז סרבית נערך בה טיהור אתני נרחב כך שכיום היא תשעים אחוז מוסלמית, מרכז טרור אדיר בלב הבלקן. היא למדה שמדינת היהודים, הנציבות של המערב במזרח התיכון, תופקר בעת פקודה בלא ניד עפעף. שהעדה המרונית של לבנון כבר הופקרה מול נחשולי החיזבאללה.
טורקיה הג'יהאדית רואה כיצד המערב לוחץ את ישראל לקבל את דרישות הג'יהאד, להתאבד או לחילופין לשוב למעמד הדהימי. טורקיה הג'יהאדית מתחילה לתרגל את השריר הגדול שלה, המצויד בנשק של נאט"ו, כאשר הקורבנות הראשונים הם כבר עכשיו הכורדים של מזרח-טורקיה-צפון עירק.
מה ניתן ללמוד מן הנפילה של המהפכה האטאטורקית? שהג'יהאד לעולם לא מת, הוא מקסימום נח, וממתין לשעת כושר. כמו הנאציזם. באיסלאם צריך להילחם בלי הפסקה, ללא פשרות, שכן הפשרות מובילות לתבוסה, ולרצח עם. מי שלא מאמין, שישאל את העם הארמני.

תאריך:  15/10/2007   |   עודכן:  15/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שובה של החליפות הטורקית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אזהרה במקומה
ל רפי  |  15/10/07 09:59
2
אי הבנה
קרטופל  |  15/10/07 10:34
 
- יכול להיות שהצדק אתך
יובל ברנדשט  |  15/10/07 20:03
3
ניתוח מדויק, של מציאות נוראה!!
הניה  |  15/10/07 10:59
4
הכותב לא מכיר את טורקייה.....
דורון ט  |  15/10/07 17:07
5
מאמר נכון אך מספר הערות
אברהם שלום  |  16/10/07 01:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם מרקוס
לרגל מלאת 21 שנה לנפילתו של רון ארד בשבי - ב-16 באוקטובר. שינוי הסטאטוס של רון ארד מ"שבוי", ל"נעדר", במקום לדרוש את קיום וכיבוד זכויות האנוש הבינלאומיות שלו כשבוי-מלחמה, היו הטעות - הגורלית? - שביצעה מדינת ישראל בטיפולה בפרשת הנווט השבוי
אורנה רב-הון
כדאי לא להתחיל כל יוזמה חדשה במשך כל חודש חשוון. התוצאות עלולות להיות קיצוניות - לטוב או לרע. התוצאה של ניסיון כזה יכולה להתגלות כמר או כרם, כעולה על כל ציפיותינו או כשוקעת בתהום הנשייה
יהונתן דחוח-הלוי
מרבית הזרמים ביהדות אינם מקפידים על קריאה נכונה של התורה שנכתבה באצבע אלוהים    תמוהה העובדה, כי דווקא קהילות המקפידות על קיום המצוות קלה כבחומרה אינן עושות דבר ללמד את הדור הצעיר על הגייה נכונה של השפה העברית ולו בקריאת התורה
פרופ' דניאל זיידמן
שיווק אמצעי מניעה חדשים חשוב מאחר והוא נותן בידי האישה אפשרויות נוחות, יעילות ובטוחות    כיום אישה החפצה באמצעי מניעה הורמונלי, שהינו כידוע יעיל ביותר במניעת הריון, יכולה לבחור בין תכשיר פומי, יומי - גלולות, תכשיר עורי, שבועי - מדבקת האוורה, תכשיר נרתיקי, חודשי - NuvaRing או זריקה, תלת חודשית - דפו-פרוברה
יוסי עבדי
אגף ההסברה של משרד החוץ נכשל בתפקידו, כך מודה המנכ"ל לשעבר, רון פרושאור    הנימוק: "סיבות תקציביות"    אם כך פני הדברים, ראוי אפוא לסגור את אגף זה ולהפריט לאלתר את מערך ההסברה הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il