X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רייס שיודעת היטב את כל המכשולים ואפשרות הכישלון יכולה גם למצוא את הסולם שיאפשר את" הירידה מן העץ" ודחיית הוועידה למועד אחר. לא חסרים תירוצים לדחיית הוועידה. מה שנדרש הוא לקבל החלטה אמיצה. הדחייה תאפשר לארה"ב להכין את הוועידה באופן יותר רציני ולצמצם את סכנת כישלונה. מה שמתבקש הוא מדיניות "ניהול סיכונים"
▪  ▪  ▪

שרת החוץ האמריקנית קונדליסה רייס תאלץ להגיע לישראל עוד כמה פעמים כדי להכין את ועידת אנאפוליס. מתרבים הסימנים המדאיגים כי הוועידה עלולה להיכשל. מצרים מציעה לדחות את כינוסה, סעודיה מקשיחה את עמדותיה ועדיין לא ברור אם תשתתף בה ובתוך ממשלת ישראל גוברת האופוזיציה לוויתורים בנושאי הליבה של הסדר הקבע.
בעולם הערבי גוברת התחושה שמטרת הוועידה היא להסיח את הדעת מהנעשה בעירק ולאפשר לישראל נורמליזציה עם מדינות ערביות נוספות. האם ארה"ב צריכה לדחות את הוועידה? נראה שכן. כישלון הוועידה יפגע קשה ביציבות באזור ועלול שוב לדחוף את הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס לזרועות החמאס ולעורר גל אלימות חדש באיזור.
השר שאול מופז הודיע כי "לא ייתן את ידו לחלוקת ירושלים" והזהיר כי העברת השכונות הערביות בעיר תביא להשתלטות החמאס עליהן. דברים אלה מעידים על הצטרפותו של מופז אל שרים אחרים בממשלה כמו ברק, לבני, ישי וליברמן המתנגדים לוויתורים בנושאי הליבה של הסדר הקבע.
למחנה המסתייגים מכינוסה של ועידת אנאפוליס הצטרפה גם מצרים.לדעת המצרים אין הסכמה בין ישראל לפלשתינים שמאפשרת יצירת בסיס למשא-ומתן על הסדר הקבע. אחמד אבו אלע'ית, שר החוץ של מצרים מאשים גורמים בישראל כי הם מנסים לרוקן את המאמץ האמריקני מתוכן ולסכל יצירת מסמך חשוב בוועידה בעל אמינות ותוכן מחייב. במדינות ערביות אחרות מסתכלים על הנעשה ותוהים האם בכלל יש על מה לדבר. לאמריקנים קשה להסביר למנהיגי מדינות אלה כי ישראל רצינית בכוונות השלום שלה בזמן שמתפרסמות ידיעות על הפקעת קרקעות נוספת באזור מעלה אדומים, מתן אישור להמשך העבודות באזור שער המוגרבים סמוך להר הבית והמשך המצור הכלכלי על רצועת עזה.
ראש הממשלה אהוד אולמרט לא מהסס אפילו לרגע להסביר לאמריקנים את הקשיים הקואליציוניים שלו וחוסר יכולתו להיכנס לפרטי סוגיות הליבה של הסדר הקבע. שרת החוץ רייס נפגשה עם השרים אלי ישי ואביגדור ליברמן ושמעה מהם דברים ברורים על התנגדותם לדיונים בסוגיות האלה. ארה"ב מבינה כי ממשלת אולמרט היא ה"שחקן היחידי בעיר". פירוקה ועריכת בחירות מוקדמות בישראל יכניס להקפאה עמוקה את המשא-ומתן עם הפלשתינים עד לבחירת הנשיא האמריקני החדש.
במצב כזה שבו ארה"ב לא יכולה להפעיל לחצים על הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס לוויתורים בגלל מצבו הפוליטי הרעוע בנוסף לעובדה שאיננה יכולה ללחוץ גם על ראש הממשלה אולמרט נשאלת השאלה מה הטעם בכינוס הוועידה כעת? את השאלה הזו יש ככל הנראה להפנות לנשיא בוש אשר הודיע על כינוס הוועידה. בוש ישמע בוודאי את תמונת המצב העגומה כששרת החוץ שלו תשוב לוושינגטון. ייתכן שאז יעשו האמריקנים הערכת מצב אחרת וישנו את דעתם. ישראל מנועה מלהמליץ לאמריקנים לדחות את כינוס הוועידה שמא תחשד בניסיון להרוויח זמן. המשימה מוטלת על שרת החוץ רייס, היא חייבת לשמור על כבודו ומעמדו של הנשיא האמריקני.
רייס שיודעת היטב את כל המכשולים ואפשרות הכישלון יכולה גם למצוא את הסולם שיאפשר את" הירידה מן העץ" ודחיית הוועידה למועד אחר. לא חסרים תירוצים לדחיית הוועידה. מה שנדרש הוא לקבל החלטה אמיצה. הדחייה תאפשר לארה"ב להכין את הוועידה באופן יותר רציני ולצמצם את סכנת כישלונה. מה שמתבקש הוא מדיניות "ניהול סיכונים". כיצד לנהל נכון את המשבר המתקרב באופן הנכון ולמנוע אותו בזמן. על קונדליסה רייס מוטלת האחריות ואסור לה לחזור על הטעויות שעשה ממשל קלינטון בכינוס ועידת קמפ דיויד לפני שבע שנים. ארגון החמאס כבר הודיע כי הוא מכין את האינתיפאדה הבאה.

תאריך:  17/10/2007   |   עודכן:  17/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדיניות ניהול הסיכונים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
סיכונים בשום פנים לא. בטחון כן
מוצא "פרנקית"  |  17/10/07 17:33
2
לא וועידה ולא נעליים....
דורון ט  |  17/10/07 17:40
3
רק ישראל במדיניות סרבנות השלום
נפתלי אור-נר  |  17/10/07 19:23
 
- לאדם החי באשליות
מוצא "פרנקית"  |  18/10/07 06:03
 
- לאדם החי באשליות
מוצא "פרנקית"  |  18/10/07 06:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יצחק גאגולה
מה שנעשה בחדרי חדרים עד לא מכבר, נאמר בגלוי בלי בושה ובלי מצמוץ וגמגום. כל זה אצל שרשרת של אישים ולבלרי החצר שמנצלים את מעמדם ובריש גלי מתקיפים את לוחמי השחיתות בחירוף נפש, כאשר אינם מסתירים את חברותם וקרבתם לאיש הנמצא בחקירה בכמה פרשיות חמורות, אשר סופן מי יישורם
ד"ר נדב בלפר
הסימן הראשון לניוון הרשתית הוא נקודות צהובות באזור המקולה, הנראות בבירור בבדיקת רופא עיניים וברוב המקרים החולה אינו מבחין בהן    כיום ישנם 3 טיפולים עיקריים אשר הוכחו כיעילים
ד"ר מיכאל שוחט
יותר מ-25% מכלל הנשים מסירות שיער מהפנים    הפניות להסרת שיער בפנים הולך ויורד עם הגיל
מנחם רבוי
האם מעצבי הכרזה לכבוד חגיגות איחוד ירושלים לא ידעו להחליט כיצד לאפיין את ראש הדמות שבכרזה? האם יהיה חילוני או חרדי? אולי דתי מסורתי? ערבי? גבר? אולי אישה? אז מצאו פתרון פשוט: הורידו את הראש ושלום על ישראל
אסתר שניאורסון גרי
מבט קצר על ההיסטוריה של דברי ימי העמים מעלה כי אין עוד מקרה בו עם באמצעות מנהיגיו מבצע ברצון ובנפש שוקקה איבוד עצמי לדעת. ומכאן שאין לנו אלא להסיק שזו תופעה פתולוגית ייחודית לעם היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il