X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם נחפש נמצא עולם של ספרות שיש בו עולם מלא ערכים, עולם בו הגיבורים מתמודדים עם מצבים קיצוניים של מוות ואהבה ובונים לקורא עולם חלופי לשעות ספורות. עולם בו האמת היא אמת שנעלמה מחיינו ויש להשיבה על ספרו של קיואיצ'י קאטאימה
▪  ▪  ▪

בעידן בו בני נוער מקיימים יחסי מין בשירותים הציבוריים של המועדון, בו הם מבלים או מיישמים את שלמדו במועדון בשירותים הציבוריים בבית הספר התיכון בו הם לומדים, נמצא שרק הספרות תשיב לעולם עולם ערכי ותרפא את חסרונו של הרוח בעולמנו.
בעידן בו נער מודיע לנערתו בהודעת מיסרון שהוא נפרד ממנה ונגמרה האהבה כך בבוטות יש מקום לחפש אלטרנטיבות מבורכות באמצעות דמויות מופת שישמשו דוגמה לערכי האמת. בעידן בו בני הנוער לא יודעים מהי אהבת אמת, ומהי ערכה של אהבה שאינה תלויה בדבר יש למצוא הדגמות ומשלים של התמדה ומסירות. בעידן כזה בו אפילו בכיתה ד' ילדים חשופים לאתרי פורנו, וזוכים לחינוך מיני מזוויע יש מקום לשנות את סדרי העדיפויות ולכלול במסגרת מערכת הלימודים ספרים וסיפורים שיש בהם ערכים שנדמה כי נעלמו מן העולם. שלא לדבר לפקח על החומרים שעליהם הם נחשפים בתהליך התבגרותם.
ואכן, אם נחפש נמצא עולם של ספרות שיש בו עולם מלא ערכים, עולם בו הגיבורים מתמודדים עם מצבים קיצוניים של מוות ואהבה ובונים לקורא עולם חלופי לשעות ספורות. עולם בו האמת היא אמת שנעלמה מחיינו ויש להשיבה.
הספר "אהבה זועקת בלב העולם" הוא ספר שזועק אהבה בכל מילה ומילה ובכל משפט ומשפט בכל פרק ופרק. ואין בו סצינות בוטות ואין בו אמירות אירוניות ואין בו אלא אמת אחת. אמת של המספר המתגעגע אחר אהובתו. בעת עיון בספר מתעוררות השאלה מה הופך ספר לספר טוב? האם התוכן או הפואטיקה?
האם איכות הספר וערכיותו נקבעת על-ידי חוקרי הספרות או כאשר הטקסט קולע לטעמו של הקהל. האם ספר שנמצא ברשימת רבי המכר הוא ספר בעל ערך? בדרך כלל יחסי ציבור מעולים מקדמים ספרים וסופרים למקומות שלא חלמו הסופרים להיות בהם.
ניתן לומר שהספר המוגש בפורמט כיס "אהבה זועקת בלב העולם" הינו אחד הספרים היפים שנכתבו לאחרונה. אף שאין בספר תחכום רב וכוחו בפשטותו. הפשטות שבו מעוצב מבנהו של הספר. אין בו קולות רבים, ואין בו ניסיון לבנות עלילה מסובכת ומתוחכמת. הקול היחיד שקוראים במהלך קריאת הספר הינו קולו של הגיבור המתאר את מערכת היחסים שהייתה ואיננה. סאקוטארו מספר הסיפור מספר על אהבתו לאקי.
הספר "אהבה זועקת בלב העולם" הוא ספר התבגרות. הספר מעניק הצצה לתרבות היפנית מנקודת מבטו של נער מתבגר. לטעמי, הצצה זו לעולמו של האחר, דווקא של הנוער הישראלי ההולך לאיבוד בעולם שבו הערכים איבדו את צביונם המקורי, בעולם כזה יש לספר ערך מוסף. על כן אני ממליצה בחום לכלול אותו ברשימת ספרי הקריאה לבתי הספר התיכוניים. הסיפור הוא שחזור חוויות של אהבה ראשונה. ועל כן, נמצא שהספר יכול להיות ספר קריאה מהנה לבני הנעורים ולכל אוהבי הספרות הרומנטית.
גם אם העולם שלנו אינו רומנטי בעיקרו כיום יש עדיין מקום לשמור ולהזמין אלינו חוויות שיש עימהן מידה של רומנטיקה. הספר הכתוב על-ידי מספר גיבור המתעד סיפור אהבה בין נער ונערה בחברה היפנית. החיזור, הטיולים המשותפים ניסיונותיו של הנער לכבוש את לבה של הנערה ולהגשים את אהבתו. הסיפור הכתוב באופן בהיר ביותר מכיל אזכורים רבים של מיטב הספרות היפנית. הספר שהפך לרב מכר ביפן הוא בהחלט ספר שלמראית עין לא ניתן להתייחס אליו אלא כרומן רומנטי מן הבחינה היסודית.
הספרים המתארים עמדות שמרניות של יחסים בינו לבינה. אלה הם הספרים שהופכים ברבות השנים לקלאסיקה העולמית. הניסיונות לבנות עולם ספרותי חלופי, פורץ גבולות המתאר מטורפים ונוכלים מוצא את מקומו לתקופה מסוימת כאשר המיטב הוא הקלאסיקה המתארת אהבות בלתי מוגשמות ברוב המקרים.
כתיבתו של המספר הוא ניסיון בלתי נלאה להתייחד עם זיכרה של אהובתו. הכתיבה כניסיון לשמור על חוויות שהיו ואינן עם דמות אהובה. התיאורים הללו של הגעגועים והנוסטלגיה הם כנראה, אחד האספקטים החשובים לכתיבת רומן.
סיפור אהבתו של הנער לאהובתו אנלוגי לסיפור אהבתו של סבו. שני הגיבורים שיש ביניהם קשר מיוחד חולמים על אהובותיהם ושניהם לא הצליחו להגשים אהבתם במובן הגשמי. האהבה נשארת רוחנית, והיא האהובה הופכת למושא חלומותיהם. הסב מצליח להתייחד עם אהובתו רק לאחר מותה.
"סבי נטל שוב את הפנס ווידא את השם הכתוב בתחתית הכד. לאחר מכן התיר את השרוך שקשר את הכד והרים אט אט את המכסה. בפנים היו כמובן שרידי עצמות. הזמן קפא. כשקראתי לו לבסוף ראיתי באור הירח שכתפיו רועדות. סבי נטל אך קומץ מן העצמות שהיו נתונות בכד, והעביר אותן לקופסה קטנה מעץ פאולוגיה שהבאנו איתנו. הכמות הייתה צנועה כל כך, עד שרציתי לומר לו :"אם כבר עשינו את כל הטרחה הזאת, קח בלי להסס." לאחר שבהה עוד זמן- מה שנותר בכד, סגר סבי את המכסה וקשר חזרה את השרוך. כמו קודם, ..." (עמ'54).
"...על השולחן הייתה מונחת קופסת העץ הקטנה. אם מישהו היה רואה אותה, ודאי היה חושב שמונחים בה חבל הטבור או מדליה. התחושה הייתה כמו בחלום.... "אני רוצה שתערבב את האפר שלה עם האפר שלי ותפזר אותם איפה שנראה לך," חזר סבי על דבריו, כאילו היה על ערש דווי וזוהי בקשתו האחרונה." (עמ' 56).
הספר עוסק במוות של אנשים קרובים ואהובים. הוא מכיל התבוננות מזווית ראייה של הסב וגם מזווית הראייה של הנער הצעיר. הספר גם עוסק בהתמודדות של הנער במחלתה הסופנית של חברתו האהובה. מסירות ואהבה אינן מילים גסות במכלול הטקסט של הספר.
בקשר הסב והבן יש הנחלה של דור הסבים לדור הנכדים את התקווה. " לא משנה כמה בני אדם מתקדמים, הדבר הזה שנקרא רגשות,מעמקי הלב, לא משנה. השיר הזה ("צמח מטפס גדל" של שה ג'ינג) בן אלפיים שנה אפילו יותר... אבל גם היום אנו יכולים להזדהות עם מה שהרגישו האנשים שכתבו את השירים האלה. אני חושב שזה משהו שכל אחד יכול להבין, גם מי שחסר השכלה או תרבות." (עמ' 55-56).
מי שכותב על אהבה באופן נאיבי כל כך יכול לעורר בלב הקורא מצד אחד רגשות של הזדהות כיוון שהספר עוסק בבעיות אנושיות של יחסים בינו לבינה. וגם התרמה נוספת יש לספר בעיסוק עם נושא שימור הזיכרון בעקבות אובדן האהוב. כאמור הספר הוא וידוי ארוך ומתמשך של אהבה עילאית שנמשכת גם לאחר מותו של אדם. אהבה לנצח נצחים.
"כשכבה אחרון האורות ברקיע, התנשקנו. כשעינינו נפגשו, נוצרה ביניהן מין הסכמה בלתי נראית, ופתאום חברו שפתינו אלה לאלה.לשפתיה של אקי היה ריח של עלי שלכת. ואולי היה זה ריח עלי השלכת שהכוהן שרף בחצר המקדש. אקי מיששה את הקופסה הקטנה שבכיסי והצמידה את שפתיה לשפתי ביתר שאת. ריח עלי השלכת התרחק." (עמ' 68).
יש בספר תובנות רוחניות, והרי הדגמה: "פעם אנשים האמינו שמחשבות ורגשות של אנשים אחד כלפי השני הם דברים בעלי עוצמה חזקה מאוד, "המשכתי. " עד כדי כך שיכלו לגרום לאי מרוחק להימשך חזרה אל היבשת. אני חושב שכשהם ראו מין כוח כזה בקרבתם, ההרגשה נולדה בתוכם. אבל בשלב מסוים בני האדם הפסיקו להשתמש בכוח הזה שיש להם."
" למה אתה חושב שזה קרה?"
"מפני שאם היו משתמשים בו כל הזמן, זאת יכלה להיות בעיה! אם איים ויבשות היו מחוברים אחד לשני בכל פעם שגבר ואישה היו מתאהבים, פני כדור הארץ היו משתנים באופן קיצוני מאוד, והמכון לחקר הגיאוגרפיה היה בצרה צרורה. מוץ מזה שהמאבק להשיב אליך את בן הזוג האהוב היה ודאי מחריף. אחרי הכל, הכוחות שיכולים להזיז איים היו נלחמים ביניהם." (עמ' 86).
חוט השני העובר לאורך השורות הוא ניצחון הרוח על החומר. בעולמנו שהוא תעשייתי כל כך, טכנולוגי כל כך, מנוכר כל כך, הרוח גוברת על הכול. בעולם שבו אנשים מגלים ניכור רגשי זה לזה וחיים למען הרגע ולמען המימוש האישי שלהם, מתברר שיש עוד מקום לאהבה, יש עוד מקום לרוח האנושית לחולל פלאות. ספר מרגש ומטלטל כאחד.

תאריך:  03/02/2008   |   עודכן:  03/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אהבה זועקת בלב העולם"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא בהכרח
מד' ליונה עיוורת  |  4/02/08 09:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
איך שלא נסתכל על הוועדה ותוצאות עבודתה, למן שלב המינוי ועד לדוח הסופי, ועדת וינוגרד היא אכזבה גדולה. היא מעמידה סימן שאלה חמור על מוסד ועדות-החקירה, ומכאן גם תורמת לצמצום חמור באמצעי הבקרה והענישה של הציבור נגד מימסד פוליטי שסרח - תוצאה גרועה למדינת-ישראל
עו"ד חיים קליר
בתו של המבוטח נהגה ברכבו כשהיא בגילופין. אירעה תאונה. האם חברת הביטוח חייבת בתשלום, משום שבפוליסת הרכב התקנית אין חריג של נהיגה בשכרות, או שמא היא פטורה מאחריות באופן מלא, או לפחות באופן חלקי, מכוח דוקטרינת האשם התורם? את התשובה נותן השופט אברהם אליקים, מבית משפט השלום בירושלים
שרגא עילם
מי שמפר מאזן אימה לוקח עבור אזרחיו סיכון איום ונורא שלא לדבר על סיכון לשווא של אזרחי מדינת האויב. שכן אם קיים מאזן אימה פירושו של דבר שאם פורצת מלחמה, לא יכולים להיות בה מנצחים, אלא רק מפסידים
יואב יצחק
המטרה: לגונן על הגולשים ועל גורמים העלולים להיפגע מפרסומים בלתי ראויים ו/או בלתי חוקיים    אנו קוראים ליתר אתרי החדשות לנקוט גישה דומה
עידן יוסף
ערוצים מסחריים אינם במסגרת האינטרס הציבורי. מדינת ישראל אינה צריכה לממן בידור לעם. יש לאפשר את הכללת ערוצים 2, 9 ו-10 בחבילת חינם, ובתנאי שתונהג בהן מדיניות של החשכת מסך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il