X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפכו את מיכה לינדנשטראוס לשעיר לעזאזל, אבל שוכחים שהוא פועל לפי החוק ובשיא הדיסקרטיות. מי ששופך שמן למדורה האמריקנית, הבוערת בלאו הכי, ותובע בריש גלי את שיחרורו של פולארד, רק מזיק לעניין
▪  ▪  ▪
לינדנשטראוס. שעיר לעזאזל

ההתנפלות על מבקר המדינה, בשל חקירתו את מאמצי השווא של ממשלות-ישראל לשחרר את המרגל שלנו, יונתן פולארד, מן הכלא, איננה במקומה וגם אין לה אחיזה במציאות. ככלות הכל זוהי סמכותו המלאה של מיכה לינדנשטראוס, על-פי חוק-יסוד-המבקר; מה גם שוועדת הכנסת עצמה פנתה אליו בבקשה לחקור את הפרשה, ובכך לא מותירה לו ברירה אחרת אלא להיענות לפנייתה.
אבל הנקודה המעניינת והאירונית בכל העניין היא, שלא החקירה עלולה לטרפד את שיחרורו של פולארד, כפי שטוענים המבקרים את המבקר. הטענה, שלפיה יש למנוע, במפגיע, עריכת בדיקה כזו, כדי שלא לפגוע בבטחון המדינה - היא טענה מגוחכת כשלעצמה.
לאורך כל השנים בודק המבקר, ממילא, נושאים רגישים הנוגעים למערכת הביטחון - בין היתר את "המוסד" ואת השב"כ. לא הבדיקה עצמה היא שמסכנת את בטחון המדינה, שהרי היא נערכת בדיסקרטיות מלאה ובחדרי-חדרים, הרחק מאור הזרקורים, ומבלי שהיא זוכה להתפרסם ברבים. שהרי מי כמבקר המדינה יודע לשמור סודות-מדינה.
מה שמסכן את הביטחון אינה אלא הפטפטת והמהומה התקשורתית המתחוללת סביב העניין. היא, ורק היא, מנעה, מונעת ותמנע את שיחרורו של פולארד, אם בכלל אי פעם. בעקבות חוסר הטאקטיקה והשלומיאליות של ממשלות-ישראל בעבר, בכל מה שקשור לפרשת השיחרור הנכזבת, מנסים עכשיו לתרץ את האשמה לכישלון בהתנפלות על מיכה לינדנשטראוס. אלא שאין זאת אלא התנפלות על פיל בחנות חרסינה, שהרי לא הוא, בסופו של דבר, האובייקט המזיק!
הרגישות האמריקנית
כאן המקום להזכיר כי אין כמו האמריקנים רגישים לנוכח הפגיעה האנושה שהם ספגו מפולארד. אסור לשכוח כי קצין המודיעין היהודי בצי האמריקני העביר לישראל מידע מסווג, רב-ערך, והואשם כי גרם בכך נזק ביטחוני חמור ביותר למדינתו. על כך הוא נידון למאסר-עולם, ללא אפשרות לקצוב את עונשו. מבחינת ישראל הוא עשה, אמנם, מעשה שהוא ראוי עליו לכל שבח, ואולי גם לאות-הצטיינות, אבל לא מבחינת ארה"ב, הרואה במעשה בגידה של ממש, מה גם שהיא חוששת ששיחרורו של פולארד עלול לסכן את ביטחונה, באשר הוא נושא עמו מידע חסוי, שחלקו עדיין רלוונטי.
הקמפיין לשיחרורו של פולארד נוהל בעבר לא רק על-ידי ראשי המדינה, אלא גם על-ידי גופים ציבוריים, כמו הוועד למען שיחרורו של המרגל הישראלי, בראשותו של העיתונאי והפרסומאי, אמנון דרור.
אני זוכר היטב את פעילותו העניפה של דרור עוד מתקופת עבודתי בידיעות אחרונות, כשכיסיתי אותה כמעט מדי יום. אין ספק שפעילות זו נוהלה מכל הלב ובמרץ בלתי נלאה. אבל מבחינה מדינית היא לא הייתה אלא פעילות נאיבית, שהרי יותר משהיא לא החישה את שיחרורו של פולארד - היא עיכבה אותו בעליל, באשר היא הכעיסה עוד יותר את השלטונות האמריקניים על שאנו מתערבים בענייניהם הפנימיים.
עם זאת יש להודות שהסירוב לשחרר את פולארד אין בו כדי להעיד על עויינות לישראל, שהרי אין כמו האמריקנים ידידים לנו. והראייה החותכת: אפילו נשיאים כמו קלינטון ובוש, שאינם חשודים לרגע בעויינות כלפינו, סירבו, מסרבים ויסרבו בתוקף לשיחרורו של פולארד, וזה אומר דרשני. אחרי ככלות הכל הם אינם מוכנים, בשום פנים ואופן, לסבול את כניסתנו ל"קישקס" שלהם.
סוד גלוי הוא שכל אימת שהועלה נושא השיחרור על-ידי ראשי המדינה שלנו בשיחותיהם עם נשיאי ארה"ב, הם נתבקשו, בעדינות, לחדול מכך לאלתר. סוד גלוי הוא גם שנשיאי ארה"ב, אפילו אם ירצו בסתר-לבם להיענות לפניות הישראליות - הם יהיו מנועים מכך, ובלבד שלא להעלות את חמתם של ראשי הבולשת הפדרלית ולהתנגש עמם. אז הגיעה העת להפסיק לשפוך שמן למדורה, הבוערת כבר בלאו הכי, ובאותה עת גם לא להפוך את המבקר, מיכה לינדנשטראוס לשעיר לעזאזל של פרשת פולארד.

תאריך:  27/03/2008   |   עודכן:  27/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יונתן פולארד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפטפטת אשמה - לא המבקר!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בלבולי מוח , הכל אינטרסים
מאיר דרום  |  27/03/08 10:16
2
צריך לחקור אבל מתחילת הפרשה
דרור 2008  |  29/03/08 05:59
3
חייבים לעשות משהו!!!!!!!!
ישראל88  |  19/11/08 21:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם נוהג בקו חד-צדדי משווע בהתייחסות שלו לסכסוך הישראלי - פלשתיני    הוא דורש לחקור את בכירי צה"ל על "אחריות פיקודית" ל"חשד כבד" לפשע מלחמה, אך נמנע מלתבוע את העמדתם לדין של מנהיגי חמאס וארגוני הטרור אחרים על "אחריות פיקודית" לפיגועי הטרור
זהר עמיהוד
"זה לא כל כך נעים לראות גן סגור", אומר שיר של יהונתן גפן, ובגרסתו החדשה - "זה לא כל כך נעים לראות אתר בבנייה". אולי הגיע הזמן להיפטר מהאנימציה של הפועל שעל ראשו כובע, בידו פטיש ומתחתיו כתוב: Under Construction?
נרי אבנרי
הפיוזים של נחום ברנע נשרפים כל אימת שהוא נתקל בעיתונאים שנמנעים "לקרוא לילד בשמו". מנקודת מבטו, תיאור בלתי מדויק, כמוהו כסילוף. איך הוא מכנה אותם? "פחדני תקשורת" ו"מכבסי המילים". והוא מה?
שוקי שטאובר
השינויים בשוק הפנסיה והביטוח ששיאם ברפורמת בכר גרמו לשינוי משמעותי בניהול העובדים בחברות הביטוח. דפוסי ניהול העובדים בחברות הביטוח, מתחיל להזכיר דפוסים של חברות היי-טק. כל זה בא לידי ביטוי באופן גיוס העובדים, הדרכות העובדים וכמובן בתגמולם
הלל ויס
העדים הערבים העידו כי צביה שריאל לא תקפה אותם וכי המנהל טלפן אליהם אחת לשעה כדי לגייס אותם ולמעשה לא באו למסיק ולא הביאו כל כלי מסיק    תגובה למאמר: "דלק דתי למדורה" [עוזי בנזימן, 23.3.08]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il