X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסעדת סיטרה שבמתחם ה"סי.אנד סאן", שלחוף ימה של תל אביב, משדרת הרבה מאוד יוקרה: מלבד מעדנים קולינריים יש בה גם נוף מהמם, ריהוט עתיק ומראות בסיגנון לואי ה-14
▪  ▪  ▪

בים המסעדות המצויות בארץ, רק מעטות מציעות, מלבד מעדני הקולנריה שלהן, גם "בונוסים" על-חשבון הבית: עיצוב יוקרתי, נוף מהמם, ואפילו... מצעד, בלתי פוסק, של "חתיכות צמרת". כזוהי, למשל, מסעדת "סיטרה" (רחוב רוזנבלום 8 בתל אביב), שבמתחם "סי אנד סאן" ה"איני", והממוקם אל מול חוף-ימה הצפוני של העיר-ללא-הפסקה.
כמי שמרבה לפקוד מסעדות, נדלקתי במיוחד על "סיטרה", הייחודית כל כך, שיש בידיה להציע רק את הטוב שבטוב. המסעדה, שבבעלות איש העסקים דודו בלו, בעצמו שף-צמרת לשעבר, מנוהלת כיום, ביד רמה, על-ידי השף הצעיר והיצירתי, בעל שאר הרוח הגסטרונומי, דודו אלמקיס, שיודע ליצור יש מאיין. מלבד מבחר המעדנים הרב שמציע התפריט שלו, יכול הסועד להתרווח, ברוגע ונינוחות, על כסאות בסגנון ניאו-קלאסי, מול מראות בנוסח לואי ה-14 התלויות מעל לבר, לצפות בלקוחות הלבושים בסגנון-לבוש של פריס הילטון וגם בנוף הפסטורלי של הים.
בוקר קוסמופוליטי
אז מה עוד צריך הבן-אדם, שמגיע ל"סיטרה" בבוקר יום אביבי, כשמצפים לו ארבעה סוגי ארוחת-בוקר עשירה, שמביניהם הוא יכול לבחור בין ארוחה ישראלית (שתי ביצים, סלט ירקות קצוץ, גבינות למיניהן, סלמון כבוש וזיתים); בין ארוחה טורקית (בורקס עם ביצה קשה ורסק-עגבניות, גבינת פטה, דג מתיאס, זיתים ומלפפון חמוץ); בין ארוחה איטלקית (פריטטה של פלפלים קלויים, אורגנו טרי ופרמזן, זוקיני, בצל מטוגן וגבינת צאן, גבינת פטה, סלט ירקות קצוץ, כרובית מטוגנת, סלמון כבוש וגראפה סטרגה); לבין ארוחה צרפתית (טוסט מלחם מתקתק, עם קונפיטורת-תות, קרם פרש ודבש, מוזלי גרנולה ופירות העונה). כל הארוחות מלוות במיץ טבעי וקפה, ומחירן נע סביב ה-50 שקל.
אנחנו הגענו ל"סיטרה" בצהרי יום שישי, שעה שכל ה"מי ומי" של המתחם היוקרתי ואורחים מבחוץ מפגינים נוכחות, כדי לראות ולהיראות: לחזות באופנה האחרונה של הלבוש, וגם בסתם אופנה צעקנית של צעירות מטופפות בנעלי-עקב הכי גבוה שאפשר, של צעירים "איניים", הנראים כאילו זה עתה חזרו מאקפולקו הרחוקה. כל שולחן פנוי, באולם הפנימי ובמרפסת הצופה אל הים, נתפס כהרף עין, כאילו פשט עליו הארבה.
קולינריה במיטבה
כיאה למסעדה, המשלבת סגנון ים-תיכוני עם סגנון אירופאי, מוצע לסועד מבחר עשיר של כל מה שרק ניתן להעלות על הדעת: מדגים ופירות-ים ועד בשרים ופאסטות. כמנה ראשונה הלכנו על השרימפס ביין - שפתיים ישק - וכמנה עיקרית על כבד-עוף, ברוטב מייפל מתקתק, כשבתווך שוחים להם, בהנאה מרובה, אין-ספור של אגוזי-קשיו, צ'ילי ומנגו, ולצידם מצע של בטטה כיד המלך, נימוחה ורכה. לחם האגוזים, שהוגש בצד המנה, רק השביח את טעמה.
כהרגלנו גם לגמנו מבירת ה"מאלט", האהובה כל כך עלינו, כשלבסוף בא הקינוח הייחודי ל"סיטרה": קוואטרו (רביעיה) של קדאיף, עם קרם מסקורפונה; קרם ברולה; מלבי, ומלבן עשיר של נוגט. לא דוגמיות, אלא צלחת נדיבה כיד המלך, כאילו כל רבעון מהקוורטט הזה היה מנה בפני עצמה. כדי שלא ליפול חלל, שטפנו את מאסת המתיקות האצילה הזאת בקפה אספרסו מר, שניחן בארומה עשירה. על התענוג הקולינרי הזה של הארוחה שילמנו סכום של 175 שקל, בתוספת תשר של 25 שקל, כהוקרה על השרות המהיר והאדיב כל כך.
אבל, מי שמוכן לוותר על תענוג החיכוך בכל ה"מי ומי", עם כל ה"הו הא", מוזמן לבוא בסתם יום של חול, ואז להתבודד, בשלווה סטואית, עם הנוף ועם משק גלי הים, כאשר תעריפי הארוחות העיסקיות נמוכים בכ-30 אחוז מארוחות סוף השבוע, וגם זה, מן הסתם, משהו.
רק הערה אחת לסיום: המוזיקה, המושמעת במסעדה הרוחשת, איננה זו של סיטרה חרישות ומעודנת, דווקא, הערבה כל כך לאוזן, אלא של "בום בום" רעשני ומונוטוני, שאוזנינו המפונקות כבר אינן אוהבות לשמוע. אבל, חוץ מזה מרקיז - הכל בסדר!

תאריך:  18/05/2008   |   עודכן:  18/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
הפסיקו להבטיח לתושבים שקט שלא הצלחתם להביא במשך שנים רבות, אל תספרו על מבצע צבאי מתקרב או קרוב, רק כדי לטפטף לעם ישראל, לאחר שעוררתם בו ציפיות, כי מבצע כזה כרוך באבידות כבדות וכלל לא ברור שצה"ל יכול לבצעו
ד"ר רון בריימן
אין המחשה ברורה יותר של המציאות ההזויה שבה שרויה ישראל מאשר תמונתם של הצ'מברלינים פרס ואולמרט הסועדים ברוב פאר בירושלים, על-רקע הדם הנשפך באשקלון
יואב יצחק
ד"ר אריק פורסטר
אחת מהצלחותיו הפוליטיות של האיש המתנגד לפייסנות קשורה בשיחות ארה"ב עם מועמר קאדאפי שהביאו לפירוק הגרעיני של לוב. קאדאפי הוא אותו ארכי-טרוריסט שנתן את ההוראה לפוצץ את טיסת "פאן-אם" מס' 103 מעל שמי לוקרבי, סקוטלנד, בדצמבר 1988
עמי דור-און
שאלת תם: מי הם שועי הארץ והעולם שהעבירו למשה טלנסקי "מתת בסתר" של מאות אלפי דולרים ואולי יותר, בעבור מימוש מטרותיו של אהוד אולמרט, ומה היו האינטרסים שלהם בהענקת התרומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il