X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הספר לוקח אותנו צעד צעד למן הבחירה ברופא, שהרי לא תמיד יודעים מי הוא רופא טוב ומי נחשב לרופא לא טוב? ועד לאבחון גידולים ממאירים והכל תוך כדי שאלות ותשובות מפורטות
▪  ▪  ▪

כמעט כל אחד קיבל פעם ספר במתנה. יש והספר ענה על טעמו ויש שלא נמצא בו עניין והוא הוחזר אחר כבוד לחנות והוחלף באחר. והנה בעצם ימים אלה קבלתי ספר מועיל, שעונה על קושיות רבות שכולנו מתחבטים בהן. הספר "רפואת העור עובדות מול מיתוסים" מאת ד"ר אבנר שמר, דן בבעיות רבות ומגוונות ובמצבים שכיחים ונדירים בתחום רפואת העור והמחלות השונות שאנו לעתים תכופות מגששים בהן באפילה.
ד"ר שמר מומחה עור ומין ורופא בכיר במחלקת עור בתל השומר מביא לפני הקורא מידע רחב היקף בכל הנושאים הקשורים בעור: כמו טיפוח העור, טיפולים קוסמטיים, מה מתרחש בתהליך הזדקנות העור, איך לשמור עליו, שיזוף, הסרת שיער, טיפול בשומות, אקנה וכתמים בעור, גידולי עור שפירים וסרטניים, אלרגיות, הפרעות בזיעה, מחלות הנגרמות ע"י חיידקים ופטריות ועוד נושאים שונים ומגוונים והכל מלווה בתמונות צבעוניות המחדדות את הדברים, כתוב בשפה ברורה ופשוטה ומיועד לכל אחד: לכלל הציבור, לרופאים, לסטודנטים ולמי שבריאותו ועורו חשובים לו. חשבתם שאתם יודעים הכל? מסתבר שלא.
הזעה
זיעה מוציאה רעלים מהגוף? לא נכון. על סילוק פסולות ממונות הכליות. הזיעה מכילה מים ומינרלים שאינם רעלים. התפקיד העיקרי של הזיעה הוא לווסת את חום הגוף. אדם שמזיע בצורה מוגברת עלול להתקרר אם לא יחזיר לעצמו את הנוזלים שאיבד.
בעיה של ריח זיעה חריף נפתר בעזרת מקלחות מרובות? לא נכון. הזיעה עצמה אינה מדיפה ריח. הזיעה בבתי השחי מכילה חומרים אורגנים שונים כמו חלבונים, פחמימות, אמוניה, שומנים ומלחים, המתפרקים על-ידי חיידקים שנמצאים על פני העור. התפרקותם גורמת לריח החריף. שימוש בדיאודורנטים שמכילים מלחי אלומיניום וחומרים אנטיביוטים ושתי מקלחות ביום לפחות, יעזרו למנוע את הריח החריף.
טיפוח העור
קרם אמור להזין את העור מבחוץ? לא נכון.אי אפשר כלל להזין את העור מבחוץ.
מסכה לניקוי עמוק הכרחית לבריאותו של העור? לא נכון. מים וסבון יעשו את העבודה.תרומתה היחידה של המסכה היא ניקוי יסודי של העור וסילוק תאים מתים.פעולתה המשנית של המסכה היא להרגעת עור המטופל שנח ובכך מתאפשרת זרימת דם חופשי
בפנים והעור נראה רענן יותר.
רציתם לדעת מדוע מחירו של קרם עיניים גבוה מאוד בהשוואה לקרם פנים של אותה חברה.מה עושה אותו יקר כל כך? ההבדלים הבולטים העיקריים בין שני סוגי הקרמים הם גודל האריזה והמחיר. קרם עיניים משווק באריזה קטנה מאוד ובעיצוב יוקרתי כדי ליצור רושם של קרם ייחודי ואיכותי מאוד(מה שבוודאי לא נכון). מכאן גם נגזר מחירו הגבוה, שהרי איך יוערך כאיכותי,אם לא יימכר במחיר מרקיע שחקים?!
להסיר שיער לצמיתות בלייזר
דרושים יותר מעשרה טיפולים כדי להיפטר מרוב השיער המיותר, אך לא מכולו. לכן רוב המכונים משמיטים את המילה לצמיתות מפרסומיהם כדי שלא יהיו מחוייבים.
שיער והתקרחות
נשירת שיער היא סימן להתקרחות? לא נכון.בראשו של אדם יש כ-100 אלף שערות בצפיפות של 150-300 שערות לסמ"ר ולכל אדם נושרות 50 עד 150 שערות ביממה.
גנטיקה היא אחד הגורמים השכיחים להתקרחות? נכון. לתורשה יש השפעה על התקרחותם של גברים.גם להורמון הזכרי טסטוסטרון יש תפקיד חשוב בגרימת נשירת שיער משום שבשלב מסוים הוא הופך להורמון דהידרוסטסטרון שפעיל כגורם התקרחות פי 20 עד 25 יותר מהטוסטוסרון,לעומת זאת, הורמון המין הנקבי אסטרוגן, מגן על נשים מפני התקרחות עד גיל 50 ומעלה.
הבוטוקס צריך להיות היפואלרגני? נכון. חיידק הבוטולינום נמצא בעיקר בתוך מזון משומר שהתקלקל. חיידק זה מפריש רעלן שגורם להפרעה בהולכה העצבית של השריר,כלומר יוצר מעין שיתוק של השריר. הרעלן מניב תוצאות מצוינות כשהוא מוזרק לשרירי ההבעה שבין הגבות והמצח. היעילות נקבעת לפי אופן ההכנה של ההזרקה.
פצעי בגרות
יותר מ-80% מבני הנוער סובלים מאקנה? נכון. פצעי הבגרות מחריפים בהדרגה, שכן רמת ההורמונים שמשפיעים על קצב הפרשות החלב עולה עם הגיל. בגיל 18-20 רמת ההורמונים מתייצבת והפצעים מתמעטים. הם חולפים מאליהם בסביבות גיל 21, אך עלולים להופיע גם בגיל 30 או 40. אחוז אחד סובל לראשונה מהבעיה בגיל 45.
הבאתי כאן מעט מרוחב היריעה שפורש לפנינו ד"ר אבנר שמר בספרו על רפואת העור. הוא מנפץ מיתוסים מקובלים בתחום ומציג פרשנות אמיתית ומבוססת בשיקולי הרופא בקביעת ההבחנה, אלו בדיקות נחוצות כדי לאשר את ההבחנה ובאלו מקרים אפשר לוותר על הבדיקה הספציפית האמורה לשרת את ההבחנה.
הספר לוקח אותנו צעד צעד למן הבחירה ברופא, שהרי לא תמיד יודעים מי הוא רופא טוב ומי נחשב לרופא לא טוב? ועד לאבחון גידולים ממאירים והכל תוך כדי שאלות ותשובות מפורטות, שהרי לא פעם מתגלעות בעיות תקשורת בין רופא למטופל וד"ר שמר מסביר בהצלחה ובידע נרחב כיצד צריכה להיות האינטראקציה בין רופא למטופל.
כדאי שספר כזה ימצא בקרבת מקום,שהרי אף פעם אי אפשר לדעת מתי נזדקק לו...

תאריך:  18/05/2008   |   עודכן:  18/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפואת העור - עובדות מול מיתוסים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
התרשמתי מאד
שוקי כגן  |  18/05/08 17:06
2
ומה עם תזונה נכונה איך היא...
אבטליון ליאורה  |  18/05/08 17:54
3
מה עם הסרת כתמים מעור כהה? ל"ת
שירה מתל אביב  |  18/05/08 17:56
4
ספר חדש או שכבר להשיגו? ל"ת
דני דרוקר  |  18/05/08 18:01
5
האם אפשר לקנות את הספר באינטרנ ל"ת
רני פרידמן  |  18/05/08 18:20
6
באמת מידע מועיל חשוב מאוד לדעת ל"ת
שושנה צדקיהו  |  18/05/08 18:26
7
נשמע מעניין
אריאל שמרלינג  |  18/05/08 23:42
8
נהדר שיש כזה ספר-אקנה.תודה. ל"ת
מורן נ  |  19/05/08 13:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאול אבידור
המדינאים שלנו לא מחו ולא פצו פה מחשש לעליית כוחם של "האחים המוסלמים" במצרים והחלשת המשטר בקהיר. לכן זרם האמל"ח מסיני לרצועה, מתחת לפני הקרקע, המשיך וגבר כשבנוסף כוחותינו סופגים אש בגבם מהאזור הצפוני של רפיח
ד"ר אברהם בן עזרא
בעניין הקרקעות, התורה לא מבטלת עסקות אלא העסקות במקרקעין לפי התורה מותאמות ערכית תרתי משמע לדיני התורה
אביתר בן-צדף
המרחק בין עזה לבאר-שבע לא השתנה מאז ימי אברהם אבינו    למה קפץ עלינו רוגזו של ראש אמ"ן?    מבחן חד-ממדי לקצונה
איתמר לוין
רק מי שמזמן לא היה בתל אביב יכול לגנוז את תוכנית הרכבת הקלה. אבל במקביל, ראוי לחשוב על פתרון מקיף יותר למצוקת התחבורה בגוש דן
יורם דורי
ועדית הנשיא נתנה למדינת ישראל, לעם היהודי ולעולם כולו כיוונים חדשים, התחלות חדשות ואופקים חדשים. היא הייתה הגירוי האינטלקטואלי הגדול ביותר בימינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il