X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במסעדת "דוזאן" שבחיפה שמים דגש לא רק על שילוב של אוכל לבנוני, צרפתי ואיטלקי, אלא גם על-דו קיום תרבותי בין יהודים וערבים
▪  ▪  ▪
מסעדת דוזאן
מסעדת דוזאן

בשדרות בן-גוריון שבחיפה, היורדות מגן הבהאיים אל הים, פרושים בארים, בתי-קפה ומועדונים - כולם אומנם בבעלות ערבית, אך מרבית הפוקדים אותם הם יהודים.
הרוח החיה של הרחוב הוא, לכל הדעות, פאדי נג'אר, יליד חיפה, דור שלישי בעיר, מסעדן ומעצב-פנים, בוגר הטכניון ומכללת "שנקר". פאדי הוא גם בעליה של מסעדת "דוזאן", השוכנת במבנה טמפלרי יפהפה משלהי המאה ה-19. הריהוט העתיק, הממלא את חלל המסעדה, נבחר בקפידה על-ידי פאדי, ברוח המבנה עצמו, שהוקם ב-1870, ושאין בו שולחן אחד דומה למשנהו, ממש כפי שכל אדם שונה מרעהו.
משוגע לדבר
אם אכן יש "משוגע" לדו-קיום של ממש בין יהודים לבין ערבים - פאדי נג'אר הוא האיש, שאין בלתו בעיר הכרמל. "רציתי לפתוח מקום שלא יהיה רק בית לערבים, המבקשים לבלות בעיר הזאת, אלא יוכל לארח בין כתליו גם יהודים, ברוח טובה ובלב שמח" - נאום פאדי, המקפיד לקיים את הצהרתו הלכה למעשה. ואכן, בכל שעות היום ניתן למצוא במסעדתו מעין חלוקה שווה בין אורחי שני העמים המזדמנים אליה, רבים מהם אנשי תרבות ואקדמיה, שירה ותיאטרון. לפי עדותם של אלה, הם מעדיפים לבוא ל"דוזאן" בגלל האווירה הייחודית שלה, שבה ניתן להשתחרר מהכיבוש הלאומי ומהכיבוש החברתי כאחד.
קסם המקום
זוהי גם הסיבה לכך שכל אימת שאני מזדמן לחיפה, אני משתדל לשים את פעמי למפגש התרבויות הקולינארי הזה, המתנהל תמיד באווירה הרגועה של קסם המקום. אפילו האוכל מצטיין באווירת הפיוס המלאה שלו והוא שילוב אותנטי של שתי תרבויות: ספיחה ועלי גפן מחד, כיאה למטבח הלבנוני, ואוכל איטלקי-צרפתי מאידך.
לוגו המסעדה בנוי אומנם, בשפה הערבית, אבל עשוי מאותיות אנגליות - הכל לפי העיקרון המקודש של שילוב התרבויות. על מלאכת הבישול עצמה מופקדת אמו של פאדי, אשה נמרצת ממוצא לבנוני, שלא משה לרגע מן המטבח. ואומנם התפריט העשיר מייצג במידה רבה, את הבישול של ארץ הארזים, אף כי הוא אינו מקפח כהוא זה, את המטבח הצרפתי והאיטלקי כאחד. בצוות המבשלים פועלות האם והדודות, המכינות את המאכלים המסורתיים, ולצידן ניצבים שפים מדופלמים, כשעל המלאכה כולה מנצח ביד רמה, פאדי נג'אר.
שפע קולינארי
כמה סמלי הוא שבסיפתח טעמנו מאוצר המנות הראשונות, דווקא את השילוב הקלאסי של המתאבנים: קובה, ספיחה, סמבוסק, עלי-גפן ולבנה, הנימוחים כולם בפה. בין המנות העיקריות צד את קיבתנו קבב הכבש והבקר המעורב, המשולבים גם הם זה בזה, מוגשים על שיפודים כיד המלך, כשלצידם שיפודוני-ירקות בגריל ובצלים, כשכל הכבודה טובלת בטחינה לבנונית עשירה. בת הזוג בחרה, כהרגלה, בשרימפס, שטבלו ברוטב הבית העדין.
אבל מעל לכל היו הקינוחים: מן המבחר המגרה כל כך, בחרנו בתפוח העץ הנדיב, עשוי בתנור וממולא באגוזים, וטובל כולו ברוטב קרמל מענג. בת הזוג בחרה במלבי, עם פירות יבשים - שפתיים ישק.
על הארוחה הדשנה לשניים, שאותה שטפנו בקפה ערבי מן הפינג'אן, שילמנו 250 שקל, כשבסכום זה כלול תשר של 30 שקלים. גם אם זה יישמע כסיסמת פירסומת לכל דבר - האמינו לי: זה ממש שווה כל אגורה!

תאריך:  03/06/2008   |   עודכן:  04/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל בוקר
הספר עוסק בריפוי והחלמה מסרטן בעזרת דמיון מודרך    זהו מדריך מעשי, פשוט לשימוש ומובן לכל אחד, המציג שיטה ייחודית ומוכחת לריפוי ולהחלמה מסרטן, בעזרת מדיטציות בשיטת דמיון מודרך, משפטי חשיבה חיובית, ריפוי בצבעים, ומציאת הסיבה הרוחנית והנפשית להתפרצות המחלה
עמוס סילבר
האווירה הציבורית במדינה מאז נחשפה פרשת טלנסקי היא אווירה ציבורית שחרצה את דינו של ראש הממשלה בצורה חד-משמעית על סמך חצאי אמיתות, הדלפות ופרסומים (חלקם מגמתיים) של התקשורת    זאת אינה נורמה ציבורית ראויה, גם אם ראש הממשלה אינו המועדף עלינו.
בועז מושקוביץ
עקיבא אלדר משכתב היסטוריה, אך שוכח לתאם גרסאות עם יוסי ביילין    ההבדל בין "פראבדה" המקורי לבין "פראבדה" שעקיבא אלדר מועסק בו, הוא שיפור ברמת התחכום
עו"ד זיו שרון; עו"ד ניר הורנשטיין
פסיקה חדשה של בית המשפט העליון סותמת את הגולל על הטענה לפיה ניתן לסטות מ"נוסחת החישוב הלינארי" בחישוב מס השבח    לפסיקה השלכות ביחס למס החל על מכירת נכסים שנרכשו לפני הרפורמה במיסוי נדל"ן (7.11.01), ובייחוד כאלה שנרכשו שנים רבות לפני מועד זה
עו"ד אברהם אלטלף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il