X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבולמוס סביב הרגיעה בעזה המתנהל בתקשורת, לעיני כל העולם, רק מעלה את המחיר של שחרור גלעד שליט. אפילו הבורים ביותר בקרב בני האדם מסוגלים להבין את העובדה הזו, אך מנהיגינו לא
▪  ▪  ▪

השבועיים האחרונים מעידים על הפקרות ביטחונית מן הסוג הציני ביותר. למען האמת היו בהיסטוריה של ישראל תקופות כאלה, אך מי שרוצה להתנחם בכך, הרי האמרה המפורסמת מתאימה לו ככפפה ליד: "צרת רבים, נחמת טיפשים". שבע שנים תמימות ישובי דרום הארץ מופגזים והמחיר בקורבנות בנפש, ברכוש ובאורח החיים, בלתי נסבל, באו ההתבטאויות הבלתי אחריות של קברניטי המדינה והוסיפו שמן על המדורה.
נניח ששר הביטחון צודק באמירתו שהפעולה העזה נמנעת משיקולי פריימריז. המשמעות היא שממשלת ישראל מפקירה את תושבי הדרום, שלומם וביטחונם ומוכנה לשלם מחיר בחיי אדם אך ורק מתוך שיקולים פוליטיים צרים. אם זה נכון, זהו פשע שאין למעלה ממנו.
הבולמוס סביב הרגיעה בעזה המתנהל בתקשורת, לעיני כל העולם, רק מעלה את המחיר של שחרור גלעד שליט. אפילו הבורים ביותר בקרב בני האדם מסוגלים להבין את העובדה הזו, אך מנהיגינו לא.
ממשלת ישראל משותקת לחלוטין. המדינה מופקרת ביטחונית ושרי ישראל מתחרים מי יודע לנצל את המצב המשברי הזה טוב יותר. מי היה מעלה על הדעת שבישראל חיי אדם הפכו כה זולים עד כדי שהמנהיגים אינם פועלים אלא משיקולים פוליטיים אינטרסנטיים. מי ה"חיילים" שיהיו מוכנים בעת הצורך ללכת אחר מנהיגים כאלה? מי מוכן להקריב את היקר מכל עבור אינטרסים פוליטיים של יוקרה ושל מעמד?
שר הביטחון מצוטט כמי שאמר שכל הדיונים בקבינט הם לתקשורת. אם זה נכון, יש כאן רשלנות הגובלת בפשיעה חמורה. מאות ואלפי אנשים סובלים ואחרים נפגעים או מתים רק משום שבקבינט נערכים דיונים לתקשורת? מי שפועל ממניעים כאלה חייב לעמוד לדין כי יש כאן הפקרת חיי אדם, הפרת אמונים שהציבור נתן במנהיגים.
ועדת החקירה לבדיקת מחדלי הממשלה הנוכחית במדיניות הביטחון קום תקום. אין תקווה שהיא זו שתביא את הישועה, אך המנהיגים יצטרכו להסביר את התנהלותם. כך למשל השר מופז שטוען לכתר קדימה אשר בהצהרות בתקשורת טען שיש לפעול צבאית בעזה, אך על-פי מה שפורסם בתקשורת, הוא נמנע בקבינט בהצבעה על הפעולה שהוא כה תומך בה.
לאן הגענו? עד כדי ביבים? נראה שכן. המערכת הפוליטית כולה על הקצה לקראת בחירות שאף אחד מחברי הכנסת, זולת כמה מן האופוזיציה, לא רוצים בהן. כל עיסוקם כיום לצבור עוד כוח פוליטי, לטמטם את הציבור באמירות סרק שאין להן כל כיסוי במציאות. הכל דיבורים ריקים מתוכן, ומנגד אזרחים שחייהם הפכו לגיהינום.
אף אחד איננו מוכן למסור את חייו למען מטרות פוליטיות צרות. נכון שהפוליטיקאים הם שקובעים, על-פי תפיסתם הפוליטית, את מדיניותה של כל ממשלה. זהו רצונו של הציבור ויש לכבדו. מאידך, אם המנהיגים פועלים מתוך הפקרות, אין כל הצדקה מוסרית להקריב חיי אדם.
תהיינה תוצאות החקירות של ראש הממשלה אשר תהיינה, הגיעה העת שמתוך שיקולים של ביטחון האזרחים, ממשלת אולמרט תתפטר ומייד. הממשלה משותקת, חסרת חיוניות ושריה פוזלים לבחירות. לא מן הנמנע שלמרות שיתוק זה תגיע הממשלה להסדר כלשהו עם חמאס בעזה ולו כדי לשחרר את גלעד שליט. אם היא תעשה זאת, יהיה זה הישג ראוי. את המהלך הזה מסוגלת לבצע גם ממשלת מעבר.
ככל שיקבע מועד מוקדם לבחירות, כך ייטב לביטחון ישראל. אין זה אומר שבפתח עומדים מנהיגים מן המעלה ראשונה הממתינים בתור להיות ראשי ממשלה או שרים בכירים אשר יושיעו אותנו. יש לבחירות רק חשיבות אחת: להוציא את "עגלה" הביטחונית התקועה בבוץ העזתי, תהיה פעולה לרגיעה או פעולה צבאית. ככל שהממשלה הזו תישאר על כנה, המחיר הביטחוני יהיה גרוע יותר ויותר.

הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי, וסטודנט למשפטים באוניברסיטת חיפה.
תאריך:  15/06/2008   |   עודכן:  15/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפקרות ביטחונית
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
על הכנסת להחליף מיד את ראש
אפרי הלפרין  |  15/06/08 18:03
2
מומחה בבטחון לאומי האומנם במה
יעלול  |  15/06/08 20:31
3
ועדת חקירה עכשיו. ל"ת
אריה דרור  |  16/06/08 01:33
4
ועדת חקירה עכשיו.
אריה דרור  |  16/06/08 02:01
5
ועדת חקירה עכשיו. (ג)
אריה דרור  |  16/06/08 02:53
6
ממשלה חלולה ממשלת מלח עלפצעינו
דורי   |  16/06/08 06:49
7
מְדִינָה מִקְרִית
אלכסנדר  |  16/06/08 06:49
8
ממשלה גוססת. מדינה מפרכסת.
דורי   |  16/06/08 08:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
החמאס למד לדעת ולהבין שגורלו של גלעד שליט מהווה גורם רב משקל במערכת השיקולים של מערכת הביטחון אם לבצע טיפול שורש ברצועה
עו"ד יוסף פנדריך
גביית מס מכספים שהופקו מעבירה פלילית (פריצה, שוד וכיו"ב), הופכת את המדינה לשותפה לפשע. אותם טעמים מוסריים שעומדים בבסיס הכלל שפוסל ניכוי הוצאות שהוצאו למטרה בלתי חוקית, עומדים גם בבסיס הכלל שאוסר על המדינה למסות כספים שהושגו בצורה בלתי חוקית
קובי לירז
בימים אלה מבלי שנרגיש עומדת לפרוץ מלחמת העולם השלישית. לא נשמע רעמי תותחים, ולא נקרא על זה בעיתון. קרוב לוודאי שהתאריך אפילו לא יוכר כמועד פתיחת המלחמה באופן רשמי, משום שמועד פריצת מלחמות נקבע באופן שרירותי אחרי שהן פורצות באמת. כפי שהיה במלחמת העולם השנייה
ספי סגל
"שבור" חזק ימינה מפני שאתונות בוודאי ממתינות לך שם, ומי יודע - אולי גם מלוכה, ויפה שעה אחת קודם, מפני שאתה זקוק לזמן כדי להפיג את חשדנותם
שוקי בלס
חמאס לא התנחל בחביבות בלבבות, אך הוא יקבל את מה שדרש, תושבי עוטף עזה יקבלו כמה סימפטיה שיבקשו, אך יוסיפו לשמש כבשר תותחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il