X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפני 27 שנים חוסל רב-כלאי, רוני ניצן, בידי העבריין הרצל אביטן, שעה שניסה לשקם אותו במו ידיו. תזכורת מצמררת לשרשרת חיסולם של אנשי החוק בידי עבריינים
▪  ▪  ▪
בית כלא

לחיסולו של עו"ד יורם חכם, בעצם הימים האלה, קדמו חיסולם של שלושה משפטנים נוספים: רק לפני שנה נרצחה בפתח-ביתה, שברמת השרון, עו"ד ענת פלינר בידיו של אלמוני; לפני ארבע שנים נרצח, באקראי, השופט עדי אזר, אף הוא בפתח-ביתו, על-ידי העבריינים יצחק זוזיאשווילי ורפי נחמני, שנידונו למאסר עולם; ולפני 13 שנה נרצח במשרדו שבפתח-תקווה, עקב סכסוך כספי, עו"ד אברהם אורן, בידיו של אריה מכורש, אסיר בחופשה, שנידון למאסר עולם.
מן הסתם זוכרים כיום רק מעטים כי עוד לפני 27 שנים נרצח איש החוק הראשון במדינת ישראל בידיו של עבריין. היה זה מפקד כלא רמלה, רב-כלאי רוני ניצן, שחוסל על-ידי האסיר הרצל אביטן. זה האחרון ירה בו 22 כדורי "עוזי" ממכונית, סמוך לפתח ביתו של ניצן, שעה שזה האחרון היה בדרכו לבית הכלא. תירוצו של אביטן: בהיותו כלוא תחתיו, השפילו, כביכול, ניצן גופנית ונפשית.
אבל האמת הייתה אחרת: ניצן עשה כל שלאל ידיו כדי לשקם, בין כותלי הכלא, את אביטן, כמו את יתר האסירים. על מעשהו זה נידון אביטן למאסר עולם ובמרוצת השנים מת ממחלה. אבל, בל נקדים את המאוחר למוקדם.
יוצא דופן
בנוף הסוהרים המצוי של כלא רמלה היה רב-כלאי רוני ניצן דמות יוצאת דופן. לא בכדי הוא כונה "האבא של האסירים", באשר דאג לא רק לכל מחסורם בכלא, אלא גם לשיקומם העתידי. כעיתונאי לשעבר בידיעות אחרונות, שחשף את העניין בשעתו, אני יכול להעיד על גדולתו של רב-כלאי ניצן, כשבמאמציו הבלתי-נלאים להכיר את האסירים מקרוב - לא היסס, אפילו, לישון בתאיהם בכלא.
כבר בתחילת עבודתו הקפיד ניצן ללון בתאי האסירים. בדרך זו הוא ביקש לשמוע מפיהם בלילות את חוויותיהם, את סיפורי ה"גבורה" שלהם ואת תיאורי הפריצות שביצעו. הוא עמד על כך שסוהר לא יוכל לעולם למלא את תפקידו כראוי, אם לא יכיר מקרוב את האסירים. ואת זאת - כך טען - יוכל לעשות אך ורק אם ישהה במחיצתם בשעות הלילה דווקא. בשעות אלה נפתחים, לדבריו, הלבבות, ונופלות המחיצות שבין אסיר לסוהר.
שותל עצים
לא היה זה הביטוי היחיד לדרך-עבודתו המיוחדת של רוני ניצן. יום אחד הוא יצא עם נהג ועם רכב כדי להביא עצים ושתילים עבור האסירים. תוך פרק-זמן קצר הוא הצליח לפתח את מחנה הכלואים הפתוח שבכלא והפך אותו לפינה לתפארת. רוני שתל, במו ידיו, עצים, הציב ספסלי-ישיבה ואפילו סלל, בכוחות עצמו, מדרכה לאורך 60 מטר, כדי שתהיה גישה נוחה לכלא. הדבר הרשים מאוד את האסירים, אבל לא רק אותם. גם אנשי הסגל, ובמיוחד מבקרי החוץ, בהם שופטים, אנשי משטרה וקציני מבחן, הביעו התפעלות מהשינוי הניכר במראה הכלא.
רוני ניצן גם עשה רבות לשיפור תנאי האסירים בכלא ולהעשרת חיי התרבות שלהם. הוא דאג לפעילויות חינוכיות בשעות הפנאי של האסירים ויזם הקמת ספריה עבורם. התלהבותם הדביקה גם את קצין הניהול של הכלא והוא הביא אל בין כתליו כ-150 ספרים של ילדיו, מימי לימודיהם התיכוניים. גם רבים אחרים נענו לפנייתו של ניצן והעשירו את ספריית הכלא בספרים.
במסגרת ניסיונותיו להעשרת חיי התרבות של האסירים, פנה ניצן לאמנים, כמו הזמרת של אז, רותי נבון, ללהקת "טריפונאס" ולאחרים. את כולם הוא הצליח לרתום למופעים בין כותלי הכלא ותרם בכך לא מעט להרגעת האסירים ולעידודם.
כמה טראגית היא העובדה שדווקא אדם מופלא כזה נפל קורבן לכדוריו של רוצח. תזכורת עגומה להירצחו של עורך הדין יורם חכם, בעצם הימים האלה, בידיו של עבריין, כמו גם לחיסולם של אנשי החוק של שנים עברו.

תאריך:  16/06/2008   |   עודכן:  16/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפקד הכלא ישן בתאי האסירים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד על הזיכרון והכתבה!
דני עו"ד  |  16/06/08 14:12
 
- לא מדוייק
אלי אסיר  |  11/11/14 20:49
2
המאמר שגוי וחוטא לאמת
שמועתי  |  16/06/08 14:55
3
וגם הקשר שגוי ומנותק מהמציאות
שמועתי  |  16/06/08 15:01
4
נראה לעין שהכתבה "מכורה"
דניאלי  |  14/07/13 21:26
5
רוני ניצן
יפית כהן  |  17/04/16 19:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
המסעדה, הממוקמת בלב אזור התעשיה של הרצלייה, מקפידה על איכות, שירות ומחיר זול לשפע הקולינרי המוגש בה
ד"ר אברהם בן עזרא
כל יום ביומו, תוך סיכון פגיעה בנפש - מועברים עשרות סמיטריילרים עמוסי כל טוב הארץ, דרך מעברי הגבול בעזה אל ארץ החמאס
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
במאמר קודם מטעם משרדנו דנו בקצרה בתופעה הנקראת "רילוקיישן" – העתקת מקום המגורים למדינה זרה, ועמדנו בקצרה על החשיבות בהיוועצות עם יועץ מס הבקיא בתחום, בטרם ביצוע מהלך זה. במאמר זה נלך צעד אחד קדימה ונדון במצב בו כבר בוצע הרילוקיישן, וכעת החליט אחד מבני הזוג לחזור חזרה ארצה
עו"ד משה גולדבלט
אמנם לא האמנתי לרגע שחברי הכנסת יפגעו בהכנסות הבנקים, המפלגות חייבות כספים רבים לבנקים וגם הפוליטיקאים תלויים בחסדיהם ובעל המאה הוא באמת בעל הדעה, אבל מאידך גם לא חשבתי שמדובר במהלך שכל תכליתו לפגוע עוד יותר בשכבות החלשות
אהרון רול
ככל שמצבה המדיני, הגאופוליטי של ישראל מחמיר, ככל שמפלס הדחייה הבינלאומית, הנובעת בחלקה המכריע מרגשות אנטישמיים צרופים, עולה מעלה מעלה עד כי ישראל ואירן נתפסות במידה שווה כמהוות איום לשלום העולמי, כן גוברת הדחייה בין המגזרים הדתי והחילוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il