X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקלצונה הוא המעדן של"אמורה מיו", ללא מתחרה בשוק הגסטרונומי
▪  ▪  ▪
אמורה מיו

במפת הגסטרונומיה הישראלית תופסות, זה מכבר, המסעדות האיטלקיות את השלב העליון במרומי הסולם הקולינרי. אחת מהן, "אמורה מיו" (רחוב אבן-גבירול 100 בתל אביב), נחשבת, מזה שנים, לכותל המערבי של מטבח ארץ המגף בארץ. הטרטוריה העממית, בהנהלתם האמונה של השף, שלומי סלמון, וזוגתו, סוזאנה, איטלקיה בעצמה, התמחתה במיוחד בהכנת פסטות, פוקאצ'ות ומאפים למיניהם בתנור-אבן, הכל מתוצרת עצמית. השניים היו, אגב, הראשונים שיבאו לארץ את הלזניה והקלצ'ונה.
עיצוב המסעדה תורם אף הוא לאווירה האיטלקית האותנטית שלה: גוונים חמים ומזמינים, קירות מעוטרים בתמונות ממחוזות איטליה השונים, בר אינטימי, שולחנות וכסאות מעץ, כמיטב המסורת הנהוגה בארץ המגף.
לעת ערב הסבנו, שני זוגות, מכורים לגסטרונומיה האיטלקית, ליד השולחן המרכזי במסעדה, כשעלינו רוכן השף המנוסה, שלומי, מציע בגאווה רבה את מרכולתו הקולינרית. פתחנו בברוסקטה פומודורו - לחם קלוי, תוצרת הבית, בתוספת עגבניות, שום, שמן-זית ובזיליקום. המנה איבדה מעט מפריכותה, וככל הנראה השתהתה יתר על המידה במטבח עד שהגיעה לשולחננו.
הקלצונה עשר
אבל, הפיצוי בא עם המנות העיקריות, והגדולה מכולן הייתה הקלצונה (באיטלקית: תחתוני אשה) מסוג "ציה פאטינה" - בצק, דמוי אמפנדה גדולה, אפוי בתנור-אבן ונטול כל שומן, במילוי ארבע גבינות: מוצרלה, פרמזן, קשקבל ורוקפור, עם עגבניות טריות, פטריות ורוטב-עגבניות. המאפה הפריך, שנימוח בפה, היה לעילא ולעילא ומשביע מאוד במנתו הנדיבה. ובכלל, הקלצונה הוא הספסיאליטה המנצח של "אמורה מיו", עד כדי כך שלא הצלחנו למצוא לו מתחרה כלשהו במסעדה איטלקית אחרת בארץ.
מבין מבחר הפסטות העשיר בחרנו בניוקי "ציה רוזטה", ברוטב עגבניות, שמנת ופרמזן. רוטב העגבניות היה דומיננטי מדי וכמעט ביטל בשל כך את טעמו של בצק הניוקי עצמו. בת הזוג, לעומתי, הלכה על ה"ציה ג'וליה" - פנה בשמנת וזעפרן, שהיה, לדבריה ממש לעניין: עדין, וכמו שהאיטלקים אומרים: אדנטה . הזוג השני, שהסב עמנו לשולחן, הזמין את ה"ציו קלאודיו" - ספגטי בשמן-זית, עם חזה-אווז, זעפרן ופרמזן. לפי עדותו, גם מנתו הייתה מעודנת כמו שצריך. את טעם המרירות של התבלינים הפיגו שני בקבוקי-סודה גדולים של "סן-פלגרינו".
ואז הגיע תורם של הקינוחים. אנחנו נשארנו נאמנים, כמנהגנו, לטירמיסו, שהיה מעודן ומוקצף כראוי, אבל, משום מה, נעדר ממנו הליקר, החיוני כל כך ושמשביח כל כך את טעמו. הזוג השני בחר בקרם ברולה, שהיה, לפי עדותו, מעודן וערב לחיך. אל הקינוחים שלנו נלווה אספרסו כפול, עם ניחוח איטלקי אמיתי.
תמורת הארוחה לארבעה שילמנו 342 שקל, כולל תשר. השרות היה מעולה, אך לעומתו, השירותים דווקא טעונים שיפור בנקיונם. בסיכומו של דבר זיכינו את "אמורה מיו" בציון 8 בסולם של 10 נקודות.

תאריך:  28/09/2008   |   עודכן:  28/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במרומי סולם הקולינריה האיטלקית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
לצערנו, למרות וינוגרד ולמרות כל הקלקולים העלולים לגבות חיי אדם, נבחרנו ימשיכו את החאפלה שלהם. הבעיה שהם לא ישלמו עליה, אלא אנחנו והמחיר עלול, חלילה, להיות כבד ביותר
הרצל ובלפור חקק
המנהג לשלוח "שנות טובות" הלך ודעך עם השנים, אבל האמונות והאידיאלים עוד ימשיכו להפעים אותנו
יואב יצחק
קבוצת מיטב הצליחה לרתום את ארגון ג'וינט ישראל ליוזמה חדשה וחלוצית: הקמת מאגרי מידע על עמותות הפועלות בישראל וביצוע דירוג מקצועי לחלק מהעמותות    במדובר ביוזמה ראשונה בתחום זה שנועדה לייצור סטנדרטים חדשים לתועלת הציבור
ראובן לייב
בעקבות החרפת המשבר הכלכלי בעולם הולכים וגואים גם מעשי האלימות נגד תיירים. מדריך חדש מעניק מגוון עצות, כללי-ברזל ואמצעים לאבטחתו האישית של התייר הישראלי בחו"ל
דפנה שמורק-נתניהו
דיקטטורה של אופורטוניסטים שמופעלים על-ידי כמה עשרות עיתונאים, סוקרים וספינולוגים, ממליכים עלינו את ציפי, יונת השלום הצחה    האידיאולוגיה האופורטוניסטית מקדשת את היעדר הנורמות והערכים ופוטרת את המנהיג ממילוי הבטחותיו    מדובר בדיקטטורה של המעמד החדש, שהאופורטוניזם-מרסק-הערכים הוא אחד הכלים להשלטתה ושנועד להפיכת העם ליעד קל לשליטה עריצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il