X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מן הערש המוסיקלי של תרבות המערב, דרך ארמונות הבארוק, ועד למרכז הבילוי הפולקלוריסטי של וינה העליזה
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

וינה, עיר רבת-פעלים, היא מעל לכל בית היוצר המוסיקלי של תרבות המערב. במאות הקודמות חיו, חלמו, יצרו, שרו וניגנו בה גדולי המוסיקאים של כל הזמנים: גלוק, היידן, מוצארט, בטהובן, ברהמס, ליסט, שוברט, ברוקנר, וכמובן שושלת השטראוסים. בווינה עדיין מסתובב לו העולם על צירו לצלילי "הדנובה הכחולה", ודומה שאת המנגינה הזו אי אפשר להפסיק לעולם.
המוסד התרבותי בהא הידיעה של וינה הוא בית האופרה שלה. הבניין המפואר ממוקם במרכז העיר וממשיך לקיים בין כתליו מסורת עשירה, בת 400 שנה, כשהאנסמבל שלו נחשב לאחד מהטובים בעולם. אפילו שונא-אופרה-מושבע יחוש בהתרוממות-רוח, בשבתו באולם הגדול, המצופה שיש וזהב, שעה שיעלה מסך הקטיפה העצום ויחשוף את התפאורה המפוארת של "דון ג'ובאני", בעוד התזמורת משמיעה את צלילי הבדולח של מוצארט.
הצרה היא שקשה מאוד להשיג מקום לאופרה-הווינאית, אף כי באולם וביציעים יש למעלה מ-1,600 מקומות ישיבה ויותר מ-500 מקומות עמידה. הכרטיסים יקרים, אך מאחר שמדובר בחוויה חד-פעמית, מומלץ, ככל שניתן, לא לקמץ.
חובבי האופרטות בסגנון הישן יכולים לראות הצגה של "הרוזנת מאריצה", או של "העטלף", כפי שרק הווינאים יודעים להעלותה. ובבית האופרה העממית, המרוחק במקצת מן המרכז, אפשר להתענג, למשל, על "ברון הצוענים".
יין כמים
ארמונות ההאבסבורגרים, שיינברון, בלוודר והופבורג, כולם בסגנון הבארוק, מראים את וינה בפרספקטיבה היסטורית של הארכיטקטורה, האווירה, המותרות המרופטים במקצת והפיגור אחר החיים המודרניים. מוזיאון הכיכרות הוא אטרקציה בפני עצמה ומוצגות בו 42 כרכרות - מעין בית-נכות לתחבורה, המשקף את ההוד וההדר של חיי חצר המלוכה הווינאית.
ואם בכרכרות עסקינן, זה המקום להזכיר את בית הספר הספרדי לרכיבה, שזירת המפגן בו היא הגדולה והמפוארת מסוגה בעולם, שבה נערכו הנשפיות העליזות והמפורסמות של האצולה הווינאית אחרי מפלת נפוליאון.
כנסיית סטפן הקדוש, המפורסמת שבכנסיות האוסטריות, היא תוצר מושלם של הארכיטקטורה הגותית, ולא הרחק ממנה ממוקמים "בית פיגרו", הבית שבו חי מוצרט, ודירתו של זיגמונד פרויד, ובו מסמכים וצילומים המנציחים את פועלו.
מדרחוב קרטנר, אחד המדרחובים הראשונים של אירופה, מקסים ביופיו. הוא נחשב לאלגנטי וליקר ביותר שברחובות וינה, ומלבד החנויות האופנתיות, בעלות המותגים הבינלאומיים, יש בו גם בתי-קפה ציוריים לרוב, שהווינאים מתייחסים אליהם בדחילו ורחימו.
ולבסוף: אזור גרינצינג, לבילוי של ערב-הווי. זהו אזור הפונדקים ובתי היין, הנגמא כמים, ולצידו מיטב הנקניקים, הסלטים והגבינות, כמיטב המסורת האוסטרית. מלצריות בתלבושות עממיות ונגני אקורדיאון במכנסי עור וכובעי טירול מנעימים את הערב, לתיירים הרבים הפוקדים את האיזור, בצלילים של שירי יודל עליזים, עד לשעות הקטנות של הלילה.

תאריך:  10/10/2008   |   עודכן:  10/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מאשים מתנחלים ביידוי אבן שגרמה לפציעתם של אם ושתי בנותיה שנסעו ברכב    דא עקא, שעדי הראייה הפלשתינים עליהם מסתמך ארגון בצלם מציגים גרסאות סותרות בפרטים מהותיים אודות האירוע    מהימנות ארגון בצלם שוב מוטלת בספק
בועז ארד
השבוע נחשפנו ל"עוקץ" של תומכי אובאמה בדמות סרטון תעמולה חדש שגייס, מי ברצון ומי בלא ידיעתו, קצינים ובכירי מערכת הביטחון בישראל לטובת הקמפיין שלו    הפרשה מספרת גם על פרשת הדרכים של החברה הישראלית - אחרי מי נלך ולאן?
יששכר בן חיים
אם חוקרי המשטרה היו חוקרים אותך כפי שהסורים חקרו את שבויינו, אזי אני בטוח שהיית עומדת בגבורה בעינויים אבל לא בטוח שעיתון ידיעות אחרונות היה מקדיש לך כתבת שער    גיבורי היום הם אלה שמצליחים לתחמן ולקמבן את המדינה, להתל במשטרה ולנצל אותה, להשתמש במשאבי המדינה ולבגוד בה גם על ימין וגם על שמאל
עמית ברק
אותה מקהלת עורבים נותנת הטון המנסה לדמות את עצמה למקהלת ציפורי שיר ונפש, לא למדה כלום מרצח רבין; לא כיבוד דעה שונה, ובטח שלא סובלנות
יואב יצחק
שולה זקן התראיינה לראשונה לידיעות אחרונות    בתמורה זכתה לראיון אוהד שנועד להציגה באור חיובי    בראיון הדגישה כי היא לא בגדה באולמרט    אלא שמאותו ראיון ברור שהיא בגדה, ובגדול: בציבור הרחב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il