X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דווקא עכשיו צריך לקום באומץ ולומר את האמת: הטרור העזתי לא ייפסק כל עוד נהיה תקועים בתפישה שמישהו אחר יעשה את העבודה במקומנו
▪  ▪  ▪
אף אחד לא יעשה את העבודה במקומנו [פלאש 90]

עם יציאתו של צה"ל למבצע 'עופרת יצוקה' הבהירו דוברי הממשלה כי עכשיו הולכים עד הסוף, והמטרה היא לסלק אחת ולתמיד את איום הטילים ופצצות-המרגמה. סביר להניח שאלה הצהרות-סרק, כי יש דרך אחת ויחידה להשיג את היעד הזה, אבל לא נראה שהממשלה מתכוונת לעשות זאת.
שאלתם את עצמכם מדוע אין טילים משוגרים מערי יהודה ושומרון? למה כמעט אינם יוצאים משם פיגועי-תופת? האם התושבים המתגוררים שם 'מתונים' יותר או אוהבי-ישראל גדולים יותר? ואולי הרשות הפלשתינית מונעת זאת? לא ולא. אין ירי טילים מיהודה ושומרון, כי צה"ל נמצא שם ופועל בחופשיות בערים ובכפרים. אין כמעט פיגועי טרור, כי כוחות הביטחון שלנו מפרקים את קיני הטרור בעודם באיבם.
אל תקנו את השקר שאנשי ה'חמאס' הם הרעים והרשות הפלשתינית מייצגת את הטובים. גל הטרור הנורא ששטף את הארץ אחרי אוסלו ואחרי קמפ-דייוויד ב' הופעל בהכוונתה ובחסותה של אותה רשות פלשתינית. לא הועילו לנו כל המחאות, האיומים והפעולות הנקודתיות. הטרור דוכא רק כאשר צה"ל יצא למבצע חומת מגן, ובמחיר יקר של הרוגים ופצועים החזיר לידיו את השליטה הביטחונית ביהודה ושומרון. מאז אנחנו נהנים משקט יחסי.
"לא יהיו קטיושות"
רצועת עזה נהפכה למעבדת טרור גדולה מיד עם יציאתנו משם. ירי הטילים לא החל עם עליית החמאס לשלטון, אלא לפני שמונה שנים, כאשר הרשות הפלשתינית שלטה שם. כל עוד היינו בתוך הרצועה ושלטנו על ציר פילדלפי עדיין יכולנו להגביל את הטרור ולמנוע ממנו להתעצם. עם ה'הינתקות' איבדנו יכולת זו לגמרי, ובמהרה הייתה הרצועה ל'חמאסטאן' ולזרוע של אירן על גבולנו הדרומי.
קשה לומר שהתהליך הזה היה בלתי-צפוי. רבים וטובים זעקו עד שגרונם ניחר, שזו תהיה תוצאת הסכמי אוסלו. באותם ימים נעשו מאמצים אדירים לפקוח את עיני העם. יהודים יקרים עמדו ברחובות והתחננו "אל תיתנו להם רובים". הופיעו עיתוני-הסברה שכותרתם: "קטיושות באשדוד". אבל מקהלת ה'שלום' השתיקה את כל המחאות וזלזלה בכל האזהרות. "לא יהיו קטיושות מעזה", הכריז ראש-הממשלה אז, והעם חשב שאם הוא אומר, הוא מן-הסתם יודע.
חסד עשה עמנו הקב"ה שהתהליך האומלל הזה לא הושלם ביהודה ושומרון. לוּ היינו יוצאים גם משם, הייתה כל הארץ מותקפת בטילים. לא רק שדרות, אשקלון, נתיבות, אשדוד ואופקים, אלא גם ירושלים, תל אביב, בני-ברק, הרצליה, חולון, רחובות, כפר-סבא ונתניה. האזורים האלה נהנים משקט רק מפני ש"תהליך השלום" נעצר, תודה לה'.
על מחוללי תהליך אוסלו אפשר להתאמץ וללמד זכות. אולי זו הייתה נאיביות מטופשת, תקווה ילדותית, אבל הם סברו שחובה לנסות ולבחון כל סיכוי לשלום. אך אחרי שכולנו רואים את תוצאות הניסוי הזה ואיזו שפיכות-דמים גרם ה'שלום', מי שממשיך בדרך הזאת כבר לא יוכל ליהנות מלימוד-הזכות. זה כבר ממש פשע לא-יכופר והפקרות שאין לה אח ורע.
דווקא עכשיו, כאשר תושבי הדרום סובלים וחיילי צה"ל מסכנים את חייהם בעקבות ההרפתקנות של חמש-עשרה השנים האחרונות, צריך לקום באומץ ולומר את האמת: הטרור העזתי לא ייפסק כל עוד נהיה תקועים בתפיסה שמישהו אחר יעשה את העבודה במקומנו.
לא הרשות הפלשתינית ולא כוח זר יילחמו בקיני הטרור. הדרך היחידה להבטיח את השקט והביטחון היא לעשות ברצועת עזה את מה שכוחות הביטחון שלנו עושים ביהודה ושומרון. אולי אין זה ה"שלום" המצופה, אבל הדרך הזאת נותנת חיים טובים הרבה יותר גם לנו וגם לערבים. ניסינו את שתי הדרכים והתוצאות ברורות.

המאמר מתפרסם בגיליון 1148 של 'שיחת השבוע'.
תאריך:  30/12/2008   |   עודכן:  30/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפיתרון היחיד לטרור העזתי
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
חמס לפח
מוחמד עבלרני  |  30/12/08 20:53
2
צודק. היום אין מנהיגות ,יש חשש
שרה.א  |  30/12/08 22:59
3
לשלישייה אין את האומץ
yglygl  |  30/12/08 23:47
4
זה הפתרון היעיל גם לתת למצרים ל"ת
מ.אלקרייאף  |  30/12/08 23:47
5
אילו היה בסמול ובתקשורת שמץ של
קורן נאוה,טבריה  |  31/12/08 07:51
6
הגזמת
סתם אחד  |  31/12/08 08:00
7
במקום עצות - שלח בניך לצה"ל ל"ת
חב"דניקים משתמטים  |  31/12/08 08:21
8
חב"דניק חצוף-לך אין זכות!!!...
הדודה קלרה  |  31/12/08 09:45
9
באוסלו פעלה מחתרת יהודית
שי אלידע  |  31/12/08 10:07
10
מושחתים נמאסתם
שיחות הגאולה  |  31/12/08 12:24
11
צה"ל ביו"ש רק בזכות המתנחלים ל"ת
ינוח  |  31/12/08 12:37
12
תגובה ל-2 ו-3
מגיב  |  31/12/08 13:04
13
אני מת להלחם בטרוריסטים ל"ת
הפגר מלך המשיח   |  31/12/08 14:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
התגובה הנמרצת של צה"ל במהלך פתיחה שכולו הפתעה והטעיה – הצליח    אסור להיכנס לאופוריה, אסור להפסיק את הלחץ והמחץ שהם עיקרי המערכה - והם שיביאו לבסוף את התוצאות המקוות - הסדר חדש כולל החזרתו של שליט    יש להמשיך במבצע עד שחמאס יגיד - רוצה אני    אסור לכבוש את עזה – יש לכתוש אותה, לפרק את התשתיות ולחזור בשלום
קובי לירז
בידינו הזדמנות בלתי חוזרת ואולי אחרונה לסובב את גלגל הקיצוניות האיסלאמית לאחור. תבוסה של החמאס בעזה תפיח תקווה חדשה בלב העולם החופשי והמתונים במזרח התיכון, שניתן להביס את הקיצוניות האיסלאמית בכל מקום    לניצול ההזדמנות אנו זקוקים רק לדבר אחד – מנהיגות נחושה שתדע להתעלות לגודל המשימה
יואב עציון
שלום לכן משפחות שכול לעתיד. בנכם נאלץ להכנס לעזה לא כדי לשמור על שדרות או אשקלון, אלא על-מנת שהממשלה והפיקוד הבכיר של צה"ל יוכלו להתמרק במוסריותם המזויפת    ממשלת ישראל ואזרחיה צריכים להתעורר מהחלום על חיים בסגנון מערב אירופה אל המציאות של חיים במזרח התיכון בה מי שמשתמש ביותר כח זוכה ליותר כבוד והערצה, אחרת נתעורר יום אחד אל תוך חלום בלהות בו אנחנו נלחמים על חיינו בסגנון מלחמת העצמאות
צ'לו רוזנברג
תגובה למאמרו של ד"ר תום שגב, "שוב מלמדים אותם לקח", הארץ, 29.12.2008.
עמוס שריג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il