X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המסבירן האמיתי מראה איך עושים זאת נכון
▪  ▪  ▪
המסבירן הלאומי. ביבי [צילום: פלאש 90]

מאז פרוץ המבצע, או בשמו החדש "מלחמת עזה", נרתמו עשרות דוברים, הן מקצועיים והן פוליטיקאים, להסביר לעולם את שאנו עושים, לרכך את המכה, להביא בפני העולם את הסיבות שהביאו לכך שמדינת ישראל מאסה במה שקורה בדרום והחליטה להגיב, על-מנת להגן על אזרחיה. אגב, שיהיה ברור, איננו שמחים על כך לחלוטין, אנו לא מבקשים לפגוע בעם שלם, לא בחפים מפשע, אבל כנראה שכלו כל הקיצין.
הדוברים, שבראשם נשיא המדינה מר שמעון פרס, עושים ללא ספק את עבודתם נאמנה, מסבירים, מביאים בפני העולם את דברה של מדינת ישראל, כמו למשל שרת החוץ, הגב' ציפי לבני שבקשה משגרירי כ-70 מדינות להגיע לשדרות ע"מ לחוש את מה שקורה ולהעביר למדינותיהם את התחושה האמיתית, אבל לכל הדעות מי שעולה על כולם הוא בנימין נתניהו, שגויס למערכה ע"י ראש הממשלה אהוד אולמרט, ולכל הדעות עושה עבודה נהדרת שלא תסולא בפז. נכון, לכאורה זה עלול לפגוע בסיכויו להיבחר לראש ממשלה (כך הוא עצמו צוטט), דבר שהיה כה ברור לפני פרוץ הלחימה בדרום. "אני לא יודע איך המלחמה הזאת תשפיע על תוצאות הבחירות וגם לא אכפת לי" (ידיעות אחרונות, המוסף לשבת, 02.01.2009) או למשל, בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה, שקיבל החלטה לא לערב פוליטיקה במה שקורה במדינה ונרתם גם למשימה - "כך צריך לנהוג בשעת משבר".
עבודת הסברה ודוברות אמיתיים (במקרה זה), משמעה, גם "לתקוף", אומנם באלגנטיות, את השואלים והמבקרים את מדינת ישראל על הפעילות הזו, כלומר, מענה "חריף במקצת" לכל מי שמבקר את הפעילות וקורא להפסקת אש מיידית, פחות או בזו הלשון:
"גברתי/אדוני הנכבד, אני מבין את ביקורתך על פעילות מדינת ישראל, אבל את/אתה צריך/כה להבין גם אותנו, מדוע לא הגבת/בקרת/הערת כאשר שנים מדינת ישראל ספגה כמעט מידי יום טילים, רקטות, פצמר"ים ומה לא? מדוע לא הפנית אצבע מאשימה כלפי הצד השני? איפה הייתם כאשר היינו זקוקים לכם? מדינת ישראל קיבלה בזמנו החלטה קשה מאין כמוה, לעקור מבתיהם אלפי אזרחים/אזרחיות ולהעביר את רצועת עזה לידי הרשות הפלשתינית מתוך הבנה כי כך צריך לעשות, תוך ציפייה שהרשות תדע להתחיל את משימתה כמדינה ריבונית ועצמאית, תבנה את עצמה (תוך סיוע שלנו) ותציג את הישגיה מאוחר יותר על-מנת להמשיך בתהליך, ומה קרה? ומדוע זה קרה".
כך בדיוק עושה בנימין נתניהו, ללא מורא, עם ביטחון עצמי, פשוט מסבירן אמיתי.
פובליציסט
תאריך:  04/01/2009   |   עודכן:  06/01/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
או: על סיוע לאויב בזמן מלחמה    המעשה החמור באמת נמצא בקריאתו של לנדו אל החיילים לסרב לצאת למלחמה, כשהוא עושה כן - תוך ניסיון להפחידם ולהטיל בלבבם מורא מפני הצפוי להם כאשר יכנסו לעזה. והכל, כאמור, בעצם ימי המלחמה
ענבל בר-און
רואה את עצמו כפטריוט ישראלי    "על ישראל להיות אור לגויים"    על אנשי החמאס לעמוד לדין בבית דין לפשעי מלחמה
בועז ארד
האם הפחד של ההנהגה הישראלית מוועדת החקירה הבאה גדול יותר מאשר הרצון לנצח את האויב?
ירוחם מנדולה
החיילת אלכסנדרה חמרוב, מתנדבת מגיל 16 במגן דוד אדום    גם המלחמה והשירות הצבאי לא מנעו ממנה להמשיך להתנדב בעירה המופגזת    "מד"א הוא הבית הראשון שלי", היא אומרת "לפעמים מתייצבים לא רק כשכיף אלא כשצריך אותך"
דוד בוקעי
מי שטוען כי הטרור אינו קשור לאיסלאם, אלא נובע מהסכסוך ישראלי-ערבי, מהשלטון הקולוניאליסטי המערבי או מהעוני - מוזמן להציץ בעובדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il