X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות שבארץ החורף ממאן לבוא, בחו"ל הוא הגיע ולמרות המצב הכלכלי, רבים מאיתנו לא מוותרים על חופשות החורף ונוסעים לנפוש בחו"ל רובנו רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל, אך מעטים יודעים על מה בדיוק צריך לשים את הדעת בעת הרכישה
▪  ▪  ▪
ד"ר פרישמן. לנסוע בלב שקט

שורה ארוכה של ביטוחי נסיעות, המשווקים גם על-ידי קופות החולים, חברות האשראי וחברות הביטוח, לא יכסו הוצאות בריאותיות של מבוטחים בשל שלל טענות ובהן: שהמבוטח לא ביצע אקטיבציה של ביטוח כרטיס האשראי, שחלה הרעה במצבו הבריאותי של המבוטח, שהוא נוטל תרופות על בסיס קבוע, שהוא מבוגר מדי, ועוד.
למרבה האירוניה, המבוטחים מגלים, כי הם לא מבוטחים רק כאשר הם חוזרים לארץ ומעוניינים בהחזר הוצאות רפואיות.
על-מנת לנסוע בלב שקט לחו"ל, ולהבטיח כיסוי כספי לכל צרה בריאותית שלא תבוא, קיבצתי 10 שאלות שעשויות לחשוף חולשות ופגמים בביטוחי הנסיעות המוצעים לכם, ולאפשר לתקן את הטעון תיקון מבעוד מועד:

גיל ותקופת הנסיעה

לא בכל גיל אתם מכוסים על-ידי הפוליסות ובעיקר על-ידי אלו הניתנות ללא תשלום. מומלץ על-כן לשאול את הגוף המבטח איזה גילאים הביטוח מכסה, ובמקרה הצורך להרחיב את הכיסוי.
כמו-כן, חשוב לזכור כי ככל שהגיל עולה, החברות מצמצמות את התקופה אותה הן מוכנות לכסות בביטוח הנסיעות. חלקן יכסו נוסעים מבוגרים יותר רק במהלך 14 הימים הראשונים בחו"ל, חלקן יכסו לחודש ימים, וחלקן ל-45 ימים. שווה מאוד לבדוק את אורך הכיסוי ולהאריכו במקרה הצורך.

הבדלי מחירים

קיימים הפרשי מחיר גדולים בשוק ביטוחי הנסיעות לחו"ל, אך המחיר איננו צריך להוות בשום אופן תו תקן. שווה לבדוק כל ביטוח לגופו. פערי המחירים עשויים להיות גדולים כאשר הכיסוי בפועל אינו מצדיק פערים אילו.

החמרה של מחלת לב

מאות אלפי חולי לב חיים בישראל. חלקם לקו בעבר בליבם או עברו צנתור, וכבר שנים ניהנים מאיכות חיים טובה. אם תחול החמרה כלשהי במצבם, הם לא יהיו מכוסים ברבות מהפוליסות לנסיעות. על-כן, מומלץ לכל מי שיש לו היסטוריה לבבית לבדוק אם הביטוח אשר רכש אכן מותאם עבורו.

החרגת טיפול רפואי

רוב פוליסות הביטוח מחריגות נוסעים שעברו טיפול רפואי במחצית השנה שקדמה לנסיעה או אף בשנה האחרונה. על-מנת לנסוע לחו"ל במקרה של טיפולים רפואיים שניתנו בסמוך למועד הנסיעה - מומלץ לפנות לסוכן ביטוח ולהיוועץ.

החרגת מעקב רפואי

בחלק גדול של הפוליסות, הנוסעים הנמצאים תחת מעקב רפואי טרם מועד הנסיעה אינם מכוסים. על-כן יש להתעניין מראש מה נחשב למעקב רפואי. קיימות פוליסות בשוק המכסות אנשים הנמצאים במעקב רפואי.

הטסה רפואית

עלותה של הטסה רפואית ממדינה למדינה עומדת לעיתים על עשרות אלפי דולרים. מאוד לא נעים לגלות בדיעבד כי הפוליסה אותה רכשתם אינה מממנת את הטסה רפואית לכם או לבני משפחתכם או מגבילה את היקף הכיסוי לסכום נמוך שאינו מציאותי.

חילוץ רפואי

תאונות ואירועים בריאותיים חריפים עלולים להתרחש במקומות רבים ומגוונים בחו"ל. לעיתים מזומנות מחייבים אירועים אלה את חילוצו האווירי או הקרקעי של החולה אל בית החולים.
עלות החילוץ - עשרות אלפי דולרים ויותר. אף ביטוח רפואי איננו שלם ללא כיסוי של חילוץ רפואי. עמדו על הכללתו של הכיסוי, או רכשו ביטוח רפואי אחר.

טיפול המשך בארץ

רבות מהבעיות הבריאותיות החריפות שאירעו בחו"ל מצריכות אשפוז נוסף בישראל. בחלק מהביטוחים אין הרחבה לתרחיש שכזה - ועל-כן החור בכיס עלול להיווצר דווקא לאחר החזרה מחו"ל. ההרחבה הזו היא בסיסית מאוד ועלותה זניחה. שווה לוודא במועד רכישת הביטוח כי קיים כיסוי לטיפולי המשך בישראל.

נטילת תרופות

פוליסות ביטוח רבות כוללות סעיף המוריד מהן אחריות לנוסעים אשר נוטלים תרופות באופן קבוע. נוסע שיזדקק לשירותים רפואיים בחו"ל, יחזור ארצה ויבקש כיסוי להוצאותיו, ואז ימצא כי הוא לא מכוסה. על-כן, מומלץ לרכוש ביטוחים המכסים נטילת תרופות, למי שנוטלן באופן קבוע או כאילו שלא רואים בנטילת תרופה מצב רפואי קודם.

תקרת כיסוי ליום אשפוז

בחלק מהפוליסה מתחייבות אומנם על סכומי ביטוח גדולים, אולם באותיות הקטנות קובעות סכום מרבי לכל יום אשפוז. לדוגמא: סכום הביטוח המרבי המכוסה על-פי הפוליסה יכול לעמוד על מיליון דולר, סכום מרשים מאוד. אבל באותיות הקטנות ירשם שהתקרה המרבית לכיסוי של יום אשפוז לא תעלה על 1,000 או 500 דולר בלבד. "מוקש" זה עלול להיות כואב מאוד, בעיקר בארה"ב שם עלויות יום האשפוז גבוהות מאוד, וכל טיפול רפואי עלול לעלות אלפים רבים של דולרים.
חשוב לוודא שלא קיימת בפוליסה תקרת כיסוי ליום אשפוז ואם קיימת, לוודא שהיא מספקת גם במדינות בהם עלויות הבריאות הן גבוהות ויקרות.

מחבר המאמר הינו מומחה לניהול סיכוני בריאות ולביטוח רפואי, משמש כיועץ לאיגוד סוכני הביטוח בישראל ומלמד באוניברסיטת תל אביב
תאריך:  10/02/2009   |   עודכן:  10/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
הגיע הזמן לשנות את דפוסי היחסים עם הפלשתינים ולהשלים עם המסקנות המתחייבות מהמציאות החדשה, בעקבות מבצע "עופרת יצוקה"
ציפי לידר
רק בישראל נפסלות דעות ימניות קיצוניות בניגוד לדמוקרטיה, והמועמדים לכס הממשלה מצהירים כי הם אוכלים כשר    מבזבזים הון לקמפיין בחירות ולא דואגים להסעת הנכים לקלפיות    צל"ש לנצרת על התינוקות בראש חוצות    אזהרת 'יד לאחים' להרחקת הערבים מהשכונות - נבונה    ועוד: אימרו לא לבחירות בעשירי בפברואר, וכֵן לבחירות בעשרה בפברואר
אופיר פלק
לאיזו מפלגה הכי בטוח להצביע? לפח האשפה של קדימה? לאנשי הציבור הלא-מוכרים של ליברמן?
איתמר לוין
על אביגדור ליברמן, שיעור ההצבעה, השקרים הקטנים של הקמפיינים, חטאיה של התקשורת והתיעוב ההולך וגובר כלפי הפוליטיקאים
ראובן לייב
את הקולר להימנעות מהצבעה יש לתלות על צווארן של כל אותן מפלגות שלא השכילו לדבר ברורות אל הבוחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il