X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את שר החוץ, אביגדור ליברמן, המזיק לתדמיתה של ישראל בבית ובעולם, יש לרסן ומהר
▪  ▪  ▪
התנהגות בולשביקית. ליברמן [צילום: AP]
פעם נוספת נועדה הפגנת הכוחניות של ליברמן להמחיש למתנגדיו, כי לא חשוב מה יאמר העולם - חשוב מה תעשה ישראל. אלא שבידודה העצמי של המדינה, בבחינת אני ואפסי עוד, כמוה כהליכה עם הראש בקיר ומאפיינת כל מי שלוקה במגלומניה

כבר בדקות הראשונות של ממשלת הימין, דאג אביגדור ליברמן שהיא תחל את דרכה ברגל שמאל. שריקת הפתיחה הצורמת של שר החוץ, על מותו של תהליך אנאפוליס, והופעתו הקומיסרית בטקס חילופי השרים לביטחון-פנים, נועדו להפגין, בפני מי ששכח, מאיפה באמת משתין הדג.
אבן הנגף של אביגדור ליברמן, במגרשו הביתי של בנימין נתניהו, הייתה אומנם צפויה מראש. אלא שאיש לא שיער את הבקעתו של שער עצמי כבר בשלב מוקדם כל כך - שער שהותיר אחריו שריקות-בוז הן מצד אלה הניצבים עם איווט על מגרשו, והן מצד אלה שמחוצה לו. השריקות האלה הידהדו, בקול רעש אדיר, בכל אשר נשא אותן הרוח.
פעם נוספת נועדה הפגנת הכוחניות של ליברמן להמחיש למתנגדיו, כי לא חשוב מה יאמר העולם - חשוב מה תעשה ישראל. אלא שבידודה העצמי של המדינה, בבחינת אני ואפסי עוד, כמוה כהליכה עם הראש בקיר ומאפיינת כל מי שלוקה במגלומניה. סופה של הליכה עיקשת שכזו, שהיא מנגחת, בבומרנג, את בעליה.
מלבד הפגנת כוחניות ריקנית לשמה, יש בדבריו של ליברמן גם סילוף המציאות. שלא כהצהרתו, הליך אנאפוליס נחתם, כדת וכדין, ואילו הסכם אוסלו, על כל שלביו, התקבל, בשעתו, אפילו על-ידי נתניהו עצמו. לא זו בלבד שההסכם הזה לא המיט על ישראל אסון - הוא אף העלה את קרנה בעיני העולם.
רוח בולשביקית
בקהיליה הבינלאומית כבר הצליחו דבריו הבוטים והמסולפים של ליברמן לעשות את הרע שלהם. נציגיה לא היססו להודיע, באורח חד-משמעי, כי יימנעו להבא מכל מגע ישיר עם שר החוץ הישראלי ומשרדו ויעשו כל שיינתן להם כדי לעקוף אותו. איווט, שעדיין לא השכיל להשתחרר ממשב הרוח הבולשביקי של ארץ-מוצאו, מבקש עכשיו להעתיק אותו גם לכאן, ולדרוס בדרכו כל מי שאיננו לרוחו.
זו גם דרכו של ליברמן במגרשו הביתי. נבצר להסביר מה טעם מצא שר החוץ להפגין נוכחות בטקס חילופי-שרים דווקא במשרד שאיננו בתחומו, במיוחד כשמדובר בעניינים רגישים כל כך, כמו חקירות שעוד נכונו לו בו. אין זאת כי בעשותו כן, רצה ליברמן להפגין כי הוא, עדיין, קומיסר לכל דבר, בתקווה שהרמז יובן, כמובן, לכל מי ששכח.
את כל הליברמניפולציות האלה, מבית ומחוץ, צריך לרסן בהקדם, בטרם יהיה מאוחר מדי, אף כי הנזק, שכבר נגרם על-ידי בעליהן, הוא כמעט בלתי הפיך. "מודוס ויוונדי", הנצפה בעולם מישראל ביחסיה עם הפלשתינים ומדינות ערב, הוא אלף-בית בתורת הדיפלומטיה, גם אם נפשו של שר החוץ כבר נקעה מזמן ממנו; ואילו קורטוב של אתיקה וטקטיקה מינימלית בוודאי שלא היה מזיק למי שמצוי בעובייה של חקירה משטרתית ארוכה ומסועפת, גם אם אלה זרות לו כל כך.

תאריך:  03/04/2009   |   עודכן:  03/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכשלת הליברמניפולציה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דורית בייניש אשמה בסקנדל
מנכ"ל תנובה  |  3/04/09 11:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
אילמלא מבקשי-ברכות חלושי דעת לא היו אימפריות של מחלקי-ברכות    ועוד: מדריך שיעזור לכם בזיהוי מקובל אמיתי או מקובל שקר
ד"ר אברהם בן-עזרא
התנאי להנמיך את המחסן לכדי 2 מ' פוגע באיכות המגורים בהיותו פוגע בתפקוד המחסן ובנוחות השהות בתוכו, ובנוסף, מדובר בתנאי חסר כל בסיס חוקי
יצחק מאיר
יש לנו לעת הזאת שר חוץ שאינו מתיירא להיות ליברמן לאורך כל הדרך. דרכו לא יכולה להיות כוס התה של ישראל. אולם עליה הגסים אינם משנים את העובדה כי היא בסה"כ לא יותר מתה
צבי גיל
מאז "השומר הצעיר" ועד הממשלה ה-18 השתנו הרבה דברים, חוץ משם התוכנית ברשת א'
מאיה מנדלוביץ
חיים יבין הוא ציוני אדוק, ושולל מכל וכל את רעיון 'מדינת כל אזרחיה'    עם זאת, הוא זועק את אפלית ערביי ישראל בכל תחום אפשרי    הוא גם מקונן על הדרדרות התרבות, אך דוגל ברגולציה, לא בצנזורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il