X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשל עממיותה זוכה מסעדת "עדנה" שברמת השרון לתפוסה מלאה בכל ימות השבוע
▪  ▪  ▪
מטעמי עדנה

בימים של מיתון יש, מטבע הדברים, עדנה למסעדות הביתיות העממיות, שאינן מתוחכמות, דווקא, בתפריטן הקולינרי. במקום שף מקצועי ואמון מככב בהן, בדרך כלל, אחד מבני משפחתו של הבעלים - לרוב הסבתא או האמא, עתירות הניסיון מהמטבח הביתי שלהן.
יתרונן של המסעדות האלה נעוץ בכך שהן אינן פלצניות, והגם שהאוכל המוגש בהן לא צד תמיד את העין, טעמו טבעי, ללא מרקחת מולקולרית. אחת המסעדות האלה, ששמה הולך לפניה, היא מסעדת "עדנה" שברמת השרון (רחוב טרומפלדור 2), ליד תחנת המשטרה המקומית. חזותה החיצונית אינה מלבבת יתר על המידה, והיא מזכירה יותר קסרקטין צבאי מיושן, או מסעדת-פועלים המונית של ימים עברו. במרבית שעות היום היא רועשת והצפיפות בה רבה. מומלץ לכן להזמין בה מקום מבעוד מועד, וגם זה מותנה מראש בישיבה שלא תעלה על שעה ומחצה.
נחפזנו ל"עדנה" בשעת-צהריים, עם בטן מקרקרת, ועל אף ההזמנה מראש, נאלצנו להמתין עשר דקות לשולחן פנוי. מגדוד המלצריות העסוקות התפנתה למעננו אחת שגילתה אדיבות וסבלנות יתרה, למרות הלחץ הכבד עליהן. מן התפריט העשיר, בנוסח פרסי-מזרחי, דלינו למנה ראשונה לשניים מרק-עדשים מהביל, עשיר בטעם, כשלידו נחו קערת חצילים בתחמיץ ולחם הבית, שהיה ספוג צימוקים.
שלא כהרגלנו
מבין המנות העיקריות הלכתי על כבד-עוף עם פטריות, כשלצידו אורז פרסי עתיר-אגוזים. המנה הנדיבה טעמה מאוד לחיך וניכר בה טעם היין המתקתק שנספג בקירבה. בת הזוג הימרה על כיסוני-בצק, ממולאים בשר, שמשום מה טוגנו במחבת ולא עוררו במיוחד את בלוטות הטעם. לצידם הוגשה מנה נדיבה של כבד קצוץ, ספוג בבצלים, שהיה דומיננטי מאוד בטעמו. כוס לימונענע ובקבוקון של סודה הרוו את צמאוננו, כשלשולחן הוגש, על-חשבון הבית, גם קנקן של מים צוננים.
אבל פיסגת ההצלחה של "עדנה" נזקפה, לטעמנו, לקינוח: פרפה-אגוזים, שבניגוד משווע ליתר המנות, התמהמה מאוד עד שהגיע לשולחננו. בסופו של דבר השתלמה ההמתנה הארוכה, והפרפה המרענן, עם ציפוי של שוקולד מריר, חיפה עליה והיה בדיוק במקומו: משיב-נפש ביום אביבי חמים.
כשהגיע מועד התשלום, שלפנו, שלא כהרגלנו במסעדות, את פנקס הצ'קים, שהוכן מבעוד מועד בכיסנו. לזכותה של "עדנה" ייאמר, כי אזהרה על כך שלא מכבדים בה כרטיסי-אשראי, ניתנת לנו מראש, עוד בעת ההזמנה הטלפונית. התשלום עבור הארוחה הזוגית הסתכם ב-192 שקל, בתוספת תשר של 12 אחוז. בסולם הקולינרי, מ-1 עד 10, זיכינו את "עדנה" בציון 8.

תאריך:  17/04/2009   |   עודכן:  17/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש עדנה למסעדה הביתית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אנחנו סעדנו באותו מקום?
ענת זוללת  |  10/01/10 12:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה דרוקמן
מדוע האנשים שהבוחרים שולחים לנהל את מדינת ישראל לא מצליחים לבצע את המשימות הכי בסיסיות לטובת האזרחים?
גד גזית
הדמוקרטיה מוצאת את עצמה משעבדת מרצון ומטימטום את כלכלתה לשליטת שיגיונותיהם ושאיפותיהם של "הנפילים" - בהם בני משפחת עופר - שהיא מצמיחה מתוכה, כדי שיניעו עבורה קדימה את המשק הלאומי שלה
עו"ד אברהם פכטר
האם אולמרט הוא כאחד האדם? בעקרון - כן מעשית - לא    אולמרט וסנגוריו - מתחמקים מחקירה מהירה    זו אומנם חוקי, אבל לא סביר מבחינה ציבורית
אפרים קם
היעד הישיר להתקפותיו של המשטר המצרי בשבוע האחרון הוא חיזבאללה והתארגנות הטרור שלו במצרים    ואולם המצרים עצמם אינם מסתירים, כי בעיניהם חיזבאללה הוא כלי הביצוע, וכי מוקד דאגתם הוא הכוח המניע שמאחורי הארגון - אירן
ד"ר אברהם בן-עזרא
כאשר ממונה מומחה בהסכמה, חוות הדעת של הצדדים מגומדות במידת מה, ואילו כאשר ממונה מומחה מטעם בית המשפט ללא הסכמת הצדדים – חוות הדעת של מומחי הצדדים אינן נופלות בחשיבותן ובהשפעתן מחוות דעתו של מומחה בית המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il