X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוויץ הייתה ניטרלית במלחמת העולם ה-2. תהיתי אולי מישהו אז היה אומר: "אנחנו לא בעד היטלר, אנחנו ניטרלים". בג'נבה כנראה לא מבינים את התקומה היהודית מצעד החיים - היום השני
▪  ▪  ▪
החיים ינצחו את הרשע [צילום: יוסי זליגר]

אמצעי התקשורת בעולם כולו עוסקים בבדיחה הטפלה הנקראת "ועידת האום נגד גזענות". צילומים מרחוק, צילומים מקרוב. אחמדינג'אד כאן, נשיא אירן שם.
נאומים, לחיצות ידיים, חבורה המובלת ובחלקה אפילו סוגדת למכחיש שואה המטיף להשמדת מדינה. בתווך נשיא שוויץ המארחת המצוטט באומרו: "אנחנו לא בעד אירן או לא נגד ישראל אנחנו ניטרלים".
אני, שמסתובב ברחובות הרובע היהודי בקרקוב ורואה מאות בני נוער יהודים עטופים בדגלי ישראל דומעים חרישית, נזכר בהיסטוריה לא רבת שנים: שוויץ הייתה גם ניטרלית במלחמת העולם ה-2. תהיתי אולי מישהו אז היה אומר: "אנחנו לא בעד היטלר, אנחנו ניטרלים".
גם לא-יהודים לא נשארים אדישים
תוך כדי ההכנות למצעד החיים אני פוגש קבוצה קטנה מגרמניה. מתברר שמדובר בחניכי בית ספר לקצינים בגרמניה שהגיעו במיוחד לפולין כדי להזדהות עם המאבק בגזענות כדי לזכור את הנורא ובעיקר כדי ללמוד וללמד "לעולם לא עוד". מה שהצוערים הגרמנים יודעים בשוויץ, כנראה, עדיין לא למדו.
אחריהם נרשמים לצעוד 500 צעירים לא-יהודים מאוסטריה. מולדתם של היטלר ואייכמן ימ"ש. מתברר כי חבורה יהודית קטנה באוסטריה פנתה לתלמידי בתי הספר התיכוניים הלא-יהודיים והציעה להם להשתתף במצעד. מאות נרשמו מיד, רבים עוד יותר נדחו מחוסר תקציב. גם כך הצעירים הלא-יהודים משלמים מכיסם חלק גדול מהעלות. מה שהם מרגישים שאי-אפשר להיות ניטרלי נגד גזענות, נגד הכחשת השואה. בג'נבה כנראה לא מבינים את התקומה היהודית.
חיים נגד הרשע
מאוחר יותר בקרקוב, אני מצטרף למאות משתתפי מצעד החיים וקבוצת חסידי חב"ד הנוטלים חלק בטקס הכנסת ספר תורה לבית כנסת. הרובע היהודי בקרקוב כאילו חוזר במנהרת הזמן לתחילת המאה הקודמת. קבוצה גדולה של יהודים מלווים בשירה ובריקודים, ספר תורה המובל מתחת לחופה ברחובות הרובע - זה הנצחון הגדול שלנו. זה הנצחון על הגזענות.
שעה לאחר מכן, עם רדת החשיכה מתקיימות עשרות עצרות זכרון קבוצתיות ברחבי העיר. כולם נערכים ליום שלישי ל"מצעד החיים" עצמו מאשוויץ לבירקנאו. גם אני. החיים ינצחו את הרשע.
תאריך:  21/04/2009   |   עודכן:  21/04/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
חיים בצל המתים
תגובות  [ 4 ]מוצגות  [ 4 ] כתוב תגובה 
1
שוויץ ונייטרליות
אורי אשר  |  22/04/09 09:28
2
הכותב ממש מרגש
רעות מרוחמה  |  22/04/09 13:33
3
כתיבה מרשימה ל"ת
מיקי הרחובותי  |  22/04/09 14:05
4
מצעד הלא יהודים-חשוב ונכון
שי א'  |  24/04/09 19:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
מדינת ישראל כמעצמה אזורית החייבת לשרוד, אחראית גם על מה שנעשה במדינות סביבה, כולל אלו שבתוכניתן המוסווית או בהצהרותיהן הגלויות רוצות להשמידה וגם פועלות בכיוון זה בכל כוחן הדל
ישעיהו שלמון
החלטת הרבנות שלא לייחד יום לזכרון השואה מחוץ ללוח השנה הקיים היא תמוהה ביותר    ממשבר לאומי של כאב ושבר, הפך זכרון השואה לבכיינות המבקשת הכרה ורחמים מהאומות השפלות שעמדו מנגד או סייעו לצורר הנאצי במזימתו
קובי לירז
מי שבוחר ללמוד לקח מההיסטוריה יכול ללמוד מאירועי השואה כי איש לא יציל אותנו מפני האירנים. אם אנו לא נציל אותנו במו ידינו אנו דנים עצמנו להשמדה
ענבל בר-און
שאלה זו הועלתה בתביעת הדיבה שתבע איתמר בן-גביר את אמנון דנקנר    על שלוש ערכאות, שקל אחד, ופולמוס שאינו חדל להסעיר את הזירה הציבורית הישראלית
מיכאל פואה
אש גדולה מאיימת היום על מדינת ישראל - מדינה גדולה ומתגרענת מכריזה בגלוי על רצונה להשמיד אותנו. האם הפחד מהאש הגדולה יגרום לנו להעלים את עינינו מהאש הלוחשת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il