X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צאו כולכם מהאדישות תתחילו להבין שמערכת הביטחון, בניגוד למה שחונכנו, מפקירה אתכם, את משפחותיכם ואת המדינה כולה לסיכונים בלתי סבירים הצטיידות במערכות הלייזר, בתקציב של פחות מחצי טייסת של F16E, יכלה להקטין משמעותית ביותר את הסיכונים הללו
▪  ▪  ▪
חשופים לסכנות ללא המערכות המתוחכמות

את תוכנית הרדיו של יצחק נוי 'הם נתנו להם למות' על בנות הברית שלא באו לעזרת היהודים בשואה, סיכם פרופ' יהושע פורת בערך במילים הבאות: אם לא נדאג לעצמנו, גם מדינת ישראל עלולה לעמוד כיום בפני שואה.
התקשרתי ליהושע ולשאלתי אם לדעתו כולם מבינים את זה. הוא ענה בחיוב.
במאמר אנסה להוכיח שהוא טועה, משום שמערכת הביטחון שלנו עדיין מתבססת על ההנחה הסמויה שלנו זה לא יכול לקרות.
מדינת ישראל, עם ניסיון השואה, מלחמות ישראל, כולל ההפתעה של מלחמת יום הכיפורים ומכלול האיומים עליה, במיוחד מצד אירן, הייתה צריכה, על-פי ההגיון, להתנהג אחרת. היה עליה לגייס את כל המשאבים האנושיים, הכלכליים והטכנולוגיים להגנתה והיא לא עושה זאת.
את התאוריה על תורת השכבות להגנת המדינה שפיתח שר ההגנה האמריקני רוברט מקנמארה, והתאים אותה לצרכינו דוד עברי, יודעת מערכת הביטחון, אולם בפועל היא הקפיאה את שילוב מערכות היירוט באמצעות תותחי הלייזר ו"זרקה לפח" טכנולוגיה חדשנית שפותחה והוכיחה עצמה בניסויים. טכנולוגיה, שהוגדרה ע"י פרופסור לפיזיקה מהמובילים בארץ, כמקבילה לפיתוח הרדאר במלחמת העולם השניה.
האם ככה מתנהגת מערכת ביטחון של מדינה הנמצאת בסכנה קיומית או בת יענה הטומנת ראשה בחול וסומכת על ניסים?
וכל זה למה? בגלל מחויבות מערכת הביטחון לתעשיות הנשק שלנו והגנה עליהן ועל עסקות יצוא שלהן. חשובות ככל שיהיו, האם זאת סיבה מספקת ומתקבלת על הדעת להפקרת העורף והמדינה כולה ע"י התעלמות מנדבך כ"כ חשוב שיכול היה להקטין לאין שעור את הסיכונים האורבים לפתחנו?
ה"לחימה" העקבית וחסרת הפשרות של המערכת נגד פתיחת ולו סדק זעיר ביותר להכנסת טכנולוגיית תותחי הלייזר, מוכיחה שיש כאן חשש כבד ביותר לסכנה המוחשית והיא שאולי יתברר, בדיעבד, שמערכת הביטחון טעתה בקונספציה וזה, באמת, בלתי נסלח.
אתמול קראנו חדשה "מרעישה" ששר הביטחון החליט, על אף התנגדות מפא"ת - זרוע הפיתוח של מערכת הביטחון - להזמין מארה"ב את תותחי הפלאנקס, תותחים המיועדים בעיקר להגנה על מטרות נקודה. האם זאת סנונית ראשונה המבשרת שינוי בתפיסה, שאולי תביא בעקבותיה גם את ה"נאוטילוס" וה"סקייגארד"? כנראה שלא. יותר מדי אנרגיה ומאמצי שכנוע השקיעה המערכת נגדם מכדי שהיא "תישבר". בכל זאת יש כאן שביב של תקווה, שאולי משהו יכול להשתנות. אין ספק שבכל מקרה נדרשים לכך מאמצים, שאני מקווה, שאינם מעבר לכוחם של כל תומכי מערכות הלייזר ובראש ובראשונה לעבור למאבק גלוי. אני קורא:
1. למפקדי חיל האויר דוד עברי והרצל בודינגר, ומפקדי צה"ל אחרים אשר מביעים תמיכה מי בגלוי ורבים בחסוי.
2. לעיתונאים: ראובן פדהצור, יוסי מלמן ואחרים.
3. לראשי רשויות מקומיות וארגונים מוניציפאליים כמו:רון נחמן, שמוליק ריפמן ואחרים.
4. למדענים.
5. לפוליטיקאים.
6. לאנשי משק וכלכלה.
7. לכל האזרחים שטובת המדינה לנגד עיניהם.
צאו כולכם מהאדישות. תתחילו להבין שמערכת הביטחון, בניגוד למה שחונכנו, חשבנו והאמננו, מפקירה אותכם, את משפחותיכם ואת המדינה כולה לסיכונים בלתי סבירים. הצטיידות במערכות הלייזר, בתקציב של פחות מחצי טייסת של F16E, יכלה להקטין משמעותית ביותר את הסיכונים הללו.
מי שסומך על נשק ההרתעה וההתקפה של מדינת ישראל, כדאי שיזכור שבעת צרה, כשאלפי טילים עם ראשי נפץ "מגוונים" ישוגרו לעברנו, מאות המטוסים ואלפי הטנקים החדישים ביותר שלנו לא יעזרו.
מי שסומך על כל ה"צ'מברלינים" שמנסים להדבר עם אירן וחברותיה, שיזכור היכן הם היו בשואה וישער בנפשו היכן הם יהיו היום כשנותקף.
ולסיום, קריאה לאדישים ולאלה שלא יודעים. הכנסו לאתר של עמותת "מגן לעורף", קראו ותלמדו על הנושא, הגיעו למצגות שמקיימים מומחי העמותה, וחזקה עלי שתשתכנעו גם אתם במחדל והשערוריה הלאומיים המתרחשים מול עינינו ואז גם אתם אולי לא תישנו טוב בלילה ותתגייסו למאבק. ‏

תאריך:  22/04/2009   |   עודכן:  22/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לנו זה לא יכול לקרות!"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לאובאמה תכנית מגובשת לחיסול
שירה  |  23/04/09 10:11
2
אובמה
אורי גנני  |  23/04/09 14:47
3
אורי, שלח המאמר למקבלי ההחלטות
קטי  |  24/04/09 15:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
מאחורי האמירות 'זכות הציבור לדעת', שיקולים מקצועיים וחופש הביטוי - מסתתרים לעתים קרובות מניפולציות ואינטרסים חבויים בשרותם של בעלי עניין מהתחום הפוליטי והעסקי, המנוגדים לשליחותה של התקשורת
צ'לו רוזנברג
החוכמה היא לבחון איך בכל זאת מתחזקים סוג של שביתת נשק; התיווך של ארה"ב בהחלט עשוי להוריד להבות ולהנמיך ציפיות    על ישראל שומה לעשות כל מאמץ לסייע בכך לארה"ב, ולא לדחוק אותה למהלכים העלולים לפגוע בביטחון ישראל    המלצה למדינאים: תשתקו ותעשו ולא להפך
אורן שניאורסון
לטיפול בקצוות שיער שרופים ומפוצלים, יש לערבב כף שמן זית וחלמון ביצה ולמרוח על קצוות השיער    זיתים טחונים ושמן אבוקדו משתמשים כמסכת הזנה לעור מבוגר
עו"ד דגנית אלישיב, יעל טמיר
גלו גמישות והתחשבות בבני זוגכם, זכרו שאתם לא מתגרשים מהילדים, ונסו לצפות את העתיד
בארי הולצמן
בכל הנוגע לשמירת המרחב הפתוח במדינת ישראל - שותפות בין הגורמים הירוקים ובין החקלאים היה הדרך הטובה ביותר להבטיח תוצאה    תגובה למאמר של איריס האן, מנהלת תחום מחקר בחברה להגנת הטבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il