X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משרד החינוך חי בסרט, אחרת אי-אפשר להסביר מדוע החליט לאפשר את לימודו של ספר הספרים באמצעות חוברת מאויירת, בשפה קלה עוד הוכחה לאי-אמונו ביכולת האינטלקטואלית של התלמיד הישראלי המצוי זילות לתנ"ך ולמערכת הפדגוגית!
▪  ▪  ▪
זילות בנכס היסוד של העם היהודי. תנ"ך

סוד גלוי הוא שמערכת החינוך הישראלית מדרדרת במרוצת השנים האחרונות מדחי אל דחי. בדרכה אל התהום הפעורה, היא יורדת עכשיו לשפל חדש, משהחליטה להכשיר את לימוד התנ"ך בבתי הספר באמצעות ה... קומיקס.
צריך לשפשף את העיניים כדי להאמין עד כמה מסוגלת הפדגוגיה שלנו לשקוע. אחרי שכבר מזמן בוטלו לימודי שיריו של המשורר הלאומי, חיים נחמן ביאליק, שהומרו בשירה מודרנית מדרגה ז'; אחרי שעל כתבי שייקספיר אבד מזמן הכלח, ואחרי ששיעורי הגיאוגרפיה הפכו לנחלת העבר - מונף עכשיו הגרזן על ספר הספרים, בזילות שאין למעלה הימנו.
מי שהחליט במשרד החינוך כי לימוד התנ"ך באמצעות הקומיקס יקל על התלמידים להבין אותו - רק ירה לעצמו ברגל. איורים ושפה קלוקלת אינם יכולים לשמש, בשום פנים ואופן, תחליף לשפה העשירה שבה ניחן ספר הספרים. זוהי, פשוט, דרך נוספת לאפשר לתלמיד להימלט מהתמודדות ראויה עם חומר אינטלקטואלי, המשמש יסוד מוסד לתרבות האנושית. כל ניסיון לאפשר לתלמיד המצוי ללמוד אותו במינימום של מאמץ-קריאה, מבלי להעמיק בו, רק יחטיא את מטרתו. והרי ממילא יש לתנ"ך פירושים מפירושים שונים, העומדים לרשותו של כל מי שמתקשה בהבנתו. במקום לרכוש את אוצר המילים ההיסטורי שיש בו ואת ביטוייו הנשגבים, שאינם אלא עושר לשוני - מקנה הקומיקס לתלמיד שפה קלה וזולה, שאותה הוא דובר ממילא, בסיועה האדיב של מערכת החינוך הקלוקלת.
שפל היצירה
אז נכון שכבר הפסקנו להאמין ביכולת האינטלקטואלית של בני הנוער שלנו, שחס וחלילה לא יעמיקו, יתר על המידה, באוהלה של תורה, ושחלילה וחס לא יגרום להם המאמץ הזה להפנות עורף לתנ"ך. אלא ש"תרבות" הקומיקס - שפל היצירה הספרותית - רק תשיג את ההפך הגמור: השפה הנקלה, שבאה למלא את מקומה של שפה עשירה, רק תרבה אצל התלמיד את הזלזול ביוקרתו של ספר הספרים ורק תרחיק אותו ממנו.
הבריחה מן המאמץ האינטלקטואלי, בעידודו של משרד החינוך, היא פשע בל-יכופר. התלמיד הישראלי, שכבר ממילא חדל לקרוא ספרים, שקוע במקומם בסרטי הווידיאו ובמשחקי המחשב. עכשיו הוא מקבל אפילו גושפנקה רשמית וחוקית ללמוד את ספר הספרים כאילו היה סרט, או רחמנא לצלן, טרזן בתמונות.
אבל, לימוד התנ"ך בדרך הקומיקס איננו אלא סימפטום עלוב נוסף לזילותה ולריקנותה של המערכת הפדגוגית שלנו. זו המערכת שאימצה בהדרת כבוד את המבחנים האמריקניים ואת המבחנים הפסיכומטריים, שקיים בהם אלמנט הניחוש גם למי שאיננו בקי בחומר. שיטה אנטי-חינוכית מאין כמותה, שכרוכה, נוסף לכל הצרות, בשימוש ב"סטופר" המעדיף את המהירות על-פני הבקיאות.
אז במקום שהתנ"ך, עם אוצר מילותיו הנשגב, ידבר אל התלמיד - תקנה עכשיו את עולמו חוברת קומיקס מאויירת בשפה קלוקלת. ויותר משזוהי הצבעת אי-אמון ביכולת האינטלקטואלית של התלמיד - זוהי תעודת-עניות למערכת החינוכית. אין זאת כי אם משרד החינוך חי בסרט.

תאריך:  05/05/2009   |   עודכן:  05/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שערורייה: תנ"ך עם קומיקס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צודק בהחלט - ביזיון אחד גדול
מיכל מירושלים  |  5/05/09 10:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חניאל פרבר
הרהורים בעקבות חידון התנ"ך העולמי ה-46, שנערך השנה    האם אין מקום לקיים חידון גם למבוגרים כפי שהיה בעבר?    נתניהו: "אולמרט הבטיח ואני אקיים"
ד"ר יוחאי סלע
בנאומו בוועידת דרבן, ביקש נשיא אירן להפיץ ערכים ברבריים בשם האיסלאם    בניגוד לדעה הרווחת במדינות מערביות מסוימות, אירן אינה מהווה חלק מהפיתרון, אלא היא חלק מהבעיה
עמי דור-און
ישראל צריכה לשנות את מדיניות העמימות הגרעינית    אם הרע מכל יתרחש ואירן תגיע אל הנשק הגרעיני תוכל ישראל לבחור בנתיב של מאזן האימה - אם תהלמו בלב תל אביב בנשק גרעיני, נמחק אתכם מעל פני האדמה
עו"ד דגנית אלישיב, יעל טמיר
מקרה המבוסס על סיפור אמיתי ממרכז "דף חדש"
ד"ר יובל ברנדשטטר
לא כוחנו ועוצם ידינו הביאו לנו את הימים האלו בהם אנו מעמידים תנאים למעצמות, אלא התנ"ך    הספר שלאורו הלכו הגויים, מנפוליאון ועד בלפור ועד טרומן ועד אחרון לוחמי האנז"ק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il