X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות מגבלות גסטרונומיות מובנות למסעדה כשרה, מצליחה "לילית" התל אביבית להתחרות בכל מסעדת-צמרת שאינה מוגבלת בתווית הכשרות, והכל בזכותו של שף הצמרת שלה, נועם דקרס מטח של הצדעה לבשלן מעולה!
▪  ▪  ▪
מסעדת לילית

בין המסעדות הכשרות בתל אביב יש לפחות אחת שיכולה להתהדר במעדניה הבשריים, על אף מגבלות הכשרות המובנות שלה. מסעדת "לילית", בקומת הקרקע של "בית אסיה" (רחוב דפנה 2), מוכיחה בכל יום מחדש כי אפשר גם אפשר להפיק את המירב הקולינרי גם בלא לערב בשר בחלב.
את ה"פלא" הגדול הזה מחולל ביד אמונה שף המסעדה, נועם דקרס, שכבר יצאו לו מוניטין רבים באותן מסעדות-צמרת שבהן הפליא לבשל את תבשיליו. רובן אומנם אינן נושאות תווית של כשרות, אבל מי כמו שף מנוסה כדקרס היודע להתאים את עצמו למצב לכל מצב חדש, גם אם זה אינו מאפשר לו "להשתולל" כאוות-נפשו במטבח. אחרי ככלות הכל, אין תימה בדבר כשהמדובר בשף עתיר-תהילה, שזכה להשתלם ב"אל בולי" שבקוסטה-בראווה בספרד, בעלת שלושת כוכבי המישלן, והנחשבת למסעדה מספר אחת בעולם הקולינרי.
מאז עקר למסעדת "לילית", שממול לבתי המשפט, הומה מסעדתו של דקרס המון-אדם בכל ימות החול. למען הגילוי הנאות אני חייב להתוודות כי לאחר שהיכרתי, לראשונה, את השף הזה, עוד ממסעדת "ברקרולה" לשעבר שבכפר סבא, אני נמשך אליו כמו דג למים. ומרגע שנודע לי כי הוא העתיק את מקומו למשכנו החדש ב"לילית" - הלכתי, כמובן, שבי אחריו.
ליפול שדוד
"לילית", של אמצע השבוע, הייתה גדושה, בין היתר, ב"מי ומי" של עולם העסקים והמשפט. אל השולחן הפנוי שמצאנו הובאו כסיפתח פוקצ'ת הבית הטרייה והחמימה, עם מחית של חצילים למריחה. בעקבותיה באה המנה הראשונה מן התפריט העסקי: מרק היום, שהיה הפעם מרק-דלעת, עשיר בטעמו, ללא צביעה בשמנת, כנהוג במסעדות הלא-כשרות. כך חשנו את הטעם הדומיננטי של הירק הבריא, ללא טעם-לוואי. בת הזוג בחרה בשיפודי-עוף נדיבים, עם סלט-תירס ברוטב-לימון, וליקקה את השפתיים.
ואז הגיע תורן של העיקריות. אני הלכתי על הסנייה, אהובת-ליבי, כשבשר הטלה הצלוי, עם עגבניות וחצילים, היה ספוג בטחינה חמה וגרגרי-חומוס, שהוסיפו למנה את הנופך הנדרש. אומנם לא סנייה כדרכם של הדרוזים או הערבים, אבל טעמה המיוחד והמקורי, נוסח דקרס, עשה את שלו.
בת הזוג נפלה שדודה מטעמו העשיר של סטייק האנטרקוט, בליווי מחית-בטטות טעימה. כיוצאת ארגנטינה, ארץ הבשר, היא לא פסקה מלהכביר מחמאות על הסטייק של דקרס, וזה בהחלט אומר דרשני. בקבוק גדול של סודה סן-פלגרינו שטף, באחת, את כל הכבודה הזו.
את הארוחה המענגת קינחנו בעוגת קרם-לימון מעודנת ומוקצפת, שמעולם לא באה לפינו טובה ממנה. קפה-אספרסו מאורו גזעי מאיטליה היה אקורד הסיום בארוחת המלכים הזו.
החשבון שהוגש הסתכם ב-210 שקל, שעליו הוספנו תשר של 30 שקל עבור שירות אדיב ונדיב. בסולם הקולינרי, מ-1 עד 10, הענקנו ל"לילית", ללא שום היסוס, את הציון המירבי.
תאריך:  17/05/2009   |   עודכן:  17/05/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישי פרידמן
האם האידיאולוגיה של הימין נכחדה? כיצד קורה שכל מנהיגי הימין - התלמידים של ז'בוטינסקי - עורקים בשלב כזה או אחר אל מחנה השמאל?    שיחה עם האידיאולוג של הימין אליקים העצני שבוחר להימנות על תלמידיו של הרב קוק ולא על תלמידי המנהיג הרביזיוניסטי, שלפי תפיסתו, מעולם לא הבינו מה זו התיישבות
אייל זמיר
אדוני השר, אני מזמין אותך למסע אל השטח, אל התלמידים עצמם, לראות מקרוב את מה שקורה במערכת החינוך.
זכי שלום
מה צפוי למזרח התיכון בעקבות פגישתם הצפויה של נתניהו ואובמה? האם נתניהו 'יתבגן'? (קרי: יסוג כמו בגין) או שמא 'ישתמר' (קרי יהא קשה עורף כמו שמיר)?
עמוס גורן
בעיני דוברי העברית המאונגלזת נשמעים הצירופים העבריים הרגילים הללו מרובעים במקצת, והם מגדירים אותם "עברית בטעם של פעם" – כינוי שהוא גם מחמיא וגם פוסל וכאילו אומר: יפה דיברת, אך זה מתאים לעליית הגג
ערן בר-טל
תקציב המדינה הוא בדרך כלל נקודת החיתוך בין השריפות הבוערות ובין האינטרסים של חברי הקואליציה; הפעם מדובר בפשרה בין הרצוי לשם שגשוג לבין הכורח לספק הישגים לרקורד של כמה שותפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il