X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גרזן הכורת יונף על התיירות לארץ אם אכן יוחלט לבטל את הפטור ממע"מ עליה
▪  ▪  ▪
תיירים בורחים [צילום: סיון פרג´]

כבר שנים שהתיירות לישראל מדשדשת. המשבר הכלכלי העולמי, שלא פסח עליה; מתח ביטחוני שעדיין לא פג בעקבות נזקי המלחמה בעזה; תעריפים גבוהים מדי בבתי המלון והיעדר טיסות ישירות מחו"ל לאתרי-נופש פופולריים בארץ, מבריחים תיירים מלבוא לכאן. ובינתיים קורצים להם אתרים אטרקטיביים בארצות ערב, שלווים וזולים הרבה יותר, כמו טאבה, שארם ועקבה.
ראש בחול
במצב הנתון מתנהגת ישראל כמו בת-יענה, הטומנת את ראשה בחול. במקום לנצל את הרגיעה במצב הביטחוני, ממשיכה המדינה, כאילו באורח מאזוכיסטי, להבריח מכאן את תייריה הפוטנציאליים. תעריפי המלונות, למי שאיננו אזרח מקומי, עדיין מצויים בשמים. ומלבד האיפה ואיפה הזאת, הרי שהמדינה גם מונעת מתייריה להגיע ישירות ממדינותיהם אל אתרים מבוקשים כמו אילת וים המלח ומאלצת אותם להתרוצץ בתחבורה יבשתית כדי להגיע אליהם.
מכה חדשה
אם לא די במחדלים האלה - עומדת עכשיו לנחות על התיירות לישראל מכה נוספת, שאולי אפילו תסתום עליה את הגולל. הפעם מדובר בכוונת האוצר לבטל את הפטור ממע"מ - ה"רווח" היחידי של התיירים המגיעים לארץ. מסתבר שבתמרונים השונים והמשונים של האוצר כדי לאזן את התקציב הגרעוני שלו, כשרים, כנראה, כל האמצעים. עד כדי כך שהוא איננו בוחל לפגוע אפילו בתיירות - אחת מציפורי הנפש שלו.
במדינה, שבה כל תייר הוא נכס שאסור בשום אופן לוותר עליו, לא יהיה זה טקטי, בוודאי לא אתי, לנקוט צעד דרסטי שכזה. בסופו של דבר הוא רק יפעל כבומרנג נגדה וימוטט גם את שארית התיירות שעוד נותרה לפליטה.
יעלה הכורת
על-פי חישובי האוצר, יביא ביטול הפטור לתוספת-הכנסה נטו של 33 מיליון שקל בשנה הקרובה. אלא שלעומת זאת הוא יביא, על-פי ההערכות, לירידה של לא פחות מ-300 אלף תיירים, ובד בבד גם לאובדן של 12 אלף מקומות-עבודה ולאובדן תמ"ג, בסכום של יותר מ-2.4 מיליארד שקל. אז מה יועילו חכמים בתקנתם?
אם, אומנם, תאושר הגזירה, בלחצי האוצר, יעלה הכורת גם על אותה תיירות מזערית, שעדיין מואילה לפקוד אותנו ברוב טובה. או אז יהיה זה עוד מסמר בארון המתים של הכלכלה הישראלית, ואם תרצו – גם חרקירי תיירותי!

תאריך:  28/05/2009   |   עודכן:  28/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מור
ברק הוא משדר כלפי חוץ שהוא מנהיג גדול המוביל מהלכים גדולים ועליו מוטלת האחריות לדאוג לחוסנו של שלטון החוק, אך מעשיו בפועל מראים בדיוק להיפך; הם מראים עד כמה הוא מרגיש קטן בפני גורמים זרים ממנהיגי העולם    ואם נדמה לפעמים שעמדתו היא עצמאית ומקורית, הרי שמהר מאוד מתברר שזו אשליה בלבד, ואם לא עכשיו אז בפניה הבאה
איתמר לוין
מה מביא את בני ישראל, הניצבים למרגלות הר סיני, לעלות ממדרגה של "נעשה" למדרגה של "נעשה ונשמע"?
אורי נטע
משה כהן הוא שם בדוי של איש בעל תפקיד בדוי המייצג את שר המשפטים הבדוי יעקב נאמן, הנלחם בשם החוק בציונים החדשים. מי שלא עוסק בעסקי אוויר הוא אויב העם. החקלאים הם אויב העם - הם מזהמים את הקרקע, משתמשים במים, מתעללים בבעלי חיים ורוצחים פרות ותרנגולות - האם משה כהן מבין מהי המציאות? או שמירושלים, ממשרד המשפטים, הציונות לא נראית באופק?
עו"ד יוסי דר
דן מרידור הוא פוליטיקאי שאמור להעמיד עצמו לבחירת הציבור גם בעתיד. כלומר, שלהבדיל מפקיד ממונה, הצלחתו או כשלונו של במשימה הגורלית של שחרור גלעד שליט - עשויה לקבוע במידה רבה מאוד את גורלו האישי
יחיאל (חיליק) רוזמן
חייל משתמט, המבקש להשתחרר מן הצבא, יודע שהשוק יקלוט אותו במשכורות הגבוהות מן "המשכורת" הצבאית    הצעת חוק מהפכנית עשויה להמציא מזור לרבים מן החוליים המלווים "עזיבות", השתמטות, עריקות, אי-השתתפות במעגל העבודה ועוד: חובת השתכרות 400 ש"ח בלבד לכולם במשך שלוש שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il