X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היא מתהדרת כמסעדה איטלקית לכל דבר, אבל זולת הדגל האדום-ירוק-לבן שמתנוסס בחלונה, רק האספרסו והסודה "סן פלגרינו" מזכירים אותה בתור שכזו. גם מעדני דרום-אמריקה של פעם נעלמו ממנה
▪  ▪  ▪
מסעדת טאבולה

בצוק העיתים עושות רבות מהמסעדות שמיניות באוויר כדי שלא לאבד את לקוחותיהן המסורים. לצורך העניין הן מרכיבות תפריט מותאם למצב ובד בבד גם מיישרות מחירים.
אחת מאלה היא "טאבולה" הוותיקה שבהרצליה פיתוח (הנשיא 75) - מסעדה איטלקית מעוצבת היטב, כיד רוחה הטובה של בעליה, הארכיטקטית דפנה ברגר. בהכירנו את המסעדה מאז לידתה, חזרנו אליה, בחלוף זמן רב, כדי לתהות על קנקנה בימים טרופים אלה.
מה שהעלינו, לא בישר טובות. התפריט, ששונה כמעט לבלי הכר, איבד מצביונו המיוחד בימיו הטובים. באותם ימים הקפיד בעליה הדרום-אמריקני לשעבר, אלכס גורדון, על רמה גבוהה של גורמה - סינתזה מוצלחת של מעדנים איטלקיים וארגנטינאיים, רק שמאלה, למרבה הצער, לא נותר עוד זכר.
אחד מהתפריטים החדשים של "טאבולה" מתהדר במאכלים מן המטבח הצפון-איטלקי, אלא שלא מיניה ולא מקצתיה. אפילו התפריט הסטנדרטי החדש נעדר מן הפסטות הטובות, הבשרים המשובחים והקינוחים הפיקנטיים של פעם.
עייף וכבד
לאחר היסוסים החלטנו ללכת על התפריט הסטנדרטי. הזמנו כבדי-עוף ביין, בתוספת אורז. המנה הייתה תפלה לחלוטין: הכבד היה עייף וחסר-טעם. היין, מן הסתם, נותר בבקבוק שבמטבח, ואפילו האורז לא הוסיף למנה כבוד. גם פילה הבקר (300 גרם), שהזמינה בת הזוג, לא הדליק אותה, בלשון המעטה. כארגנטינאית במוצאה הוא לא הזכיר לה במאומה את ה"לומיטו" הארגנטינאי העסיסי, שהיה בעבר תפארתה של "טאבולה". "לומיטו", שהוא פילה הבקר במיטבו, טרי ועסיסי, התחפש הפעם, אללי, לבשר קפוא ויבש, שהוגש, על-פי בקשת הגברת, בדרגת מדיום-וול. עם זאת הייתה מחית תפוחי האדמה, שלצידו, טעימה למדי.
בימיה הטובים של "טאבולה" הוגשה לשולחן, כספתח, פוגצה חמה ופריכה. על התחליף העכשווי, לחמניות מן השורה, פשוט החלטנו לפסוח. גם הקינוח לא הצליח להציל את המצב: שני כדורי גלידת-סורבה, שאמורים היו להזכיר טעמי תות וקוקוס. כמו המנות העיקריות הם הוגשו, ללא שום יצירתיות, בשני גביעים נפרדים, כפי שמגישים בבית-מלון עייף. אבל, מעל לכל, הם לא הזכירו במאומה לא את טעם התות ולא את טעם הקוקוס. רק צבעיהם היו, מן הסתם, עדים אילמים לקיומם.
נחמה פורתא מצאנו בבקבוק-סודה "סן פלגרינו" ובאספרסו כפול - שני העדים היחידים לתוצרת-איטליה. שילמנו 250 שקל, כולל תשר לשירות אדיב, ופינטזנו על "טאבולה" של פעם, עם הניוקי האיטלקי ברוטב פסטו, עם בשר הלומיטו הארגנטינאי במיטבו, ועם האלמנדרטו - מעדן קינוח השקדים הקפוא, ברוטב-שוקולד, שהיה ייחודי כל כך ל"טאבולה". הו, כמה חבל על דאובדן!

תאריך:  31/05/2009   |   עודכן:  31/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אילו אני יושב על כוס קפה עם כצל'ה, הייתי אומר לו (בכעס): גם אם ישתין עליך- למען ההתנחלויות, תבליג    המפעל היקר הזה שהיה לך הכבוד לקחת בו חלק, שווה את ההבלגה    איש ימין שמאיים בהפלת נתניהו חייב לחשוב על האלטרנטיבה קודם...
מרדכי קידר
הגיע הזמן להכיר בכישלון שבאימוץ אידיאולוגיות לאומיות מערביות במזרח התיכון, ובעובדה שבאזורנו תרבות השבט עדיין חיה ובועטת, ובמקרים רבים היא גם מפוצצת והורגת
עידו שטרנברג
אם תביע הצמרת המדינית בירושלים נכונות להגמיש את העמדה הישראלית בזירה הפלשתינית, יגדלו סיכוייה לזכות בהקשחת העמדה האמריקנית בזירה האירנית
יוסף אורן
כמו ברומנים "מנוחה נכונה" ו"קופסה שחורה" - גם בסיפור "יורשים" שבקובץ "תמונות מחיי הכפר" - לנוכח הריפיון האידיאולוגי שמפגין בן המייסדים, מעדיף עמוס עוז יורש מן המחנה האידיאולוגי היריב
אריה אבנרי
אם יובל שטייניץ לא ישכיל להתעשת ולייצב את משרד האוצר ויימשכו הבלבול, המבוכה והמבולקה, לא יהסס נתניהו להעיף אותו ולהאשים אתו בכשלי שיקום הכלכלה    הערות אזהרה (36)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il