X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עדנה לספרים ששבים אלינו בגדול: לקראת החופש הגדול הממשמש ובא, יחזרו ספרי הילדות הפופולריים של מחצית המאה החולפת לפקוד את הספריות והחנויות
▪  ▪  ▪
ידעו שלפני הסרט גם היה ספר

עוד מעט הם חוזרים אלינו, ובגדול: ספרי הילדים הפופולריים של פעם, שצבטו את הלבבות. הנוסטלגיה ל"בסט-סלרים" של מחצית המאה החולפת, מדרבנת בימים אלה את הוצאות הספרים לשוב ולהדפיס אותם מחדש, כדי שישובו להיות נחלת כל בית.
לקראת החופש הגדול, הממשמש ובא, ישובו הספריות וחנויות הספרים להתעדכן בלהיטים הספרותיים שכבשו בזמנם את בני הנוער. הראש והראשון בהם הוא, איך לא, "טרזן", גיבור סידרת הספרים הגדולה, פרי-עטו של אדגר רייז בורואוז. טרזן, ילד אנגלי שננטש בסוף המאה ה-19 בג'ונגל אפריקני, אומץ על-ידי קופה שגידלה אותו כאחד הקופים. צורת גידולו העניקה לו יכולות פיזיות, העולות על אלה של טובי האתלטים. משבגר, נעשה טרזן למנהיגו של שבט הקופים ולמנהיגן של חיות אחרות.
חסמב"ה ורובינזון
אם "טרזן" אכן היה הלהיט הספרותי בהא הידיעה - מחרה-מחזיק אחריו "חסמב"ה" ("חבורת סוד מוחלט בהחלט"). סדרת הספרים שחיבר יגאל מוסינזון היא סיפור עלילות הגבורה של חבורת ילדים מתל אביב, שסייעה בתקופת הקמת המדינה לארגון ההגנה במאבקו בשלטון הבריטי. לאחר קום המדינה לא הרימה החבורה ידיים וסייעה לצה"ל במלחמתו באויבי ישראל.
את המקום השלישי בסדרת הספרים הפופולריים של העבר תופס "רובינזון קרוזו". המדובר ברומן של דניאל דפו שפורסם לראשונה עוד בשנת 1719. הסיפור הוא יומן דמיוני של ימאי בריטי, שספינתו נטרפה והוא נקלע לאי בודד, שבו שרד עם ידיד שפגש באי במשך שנים, עד להצלתו.
הדוד תום
לא שכחנו את "אמיל והבלשים" של אריך קסטנר. העלילה היא על אודות נער עני שאביו מת ואשר חי עם אמו הספרית. זו שולחת אותו במהלך חופשה לברלין, אל דודתו וסבתו, ומפקידה בידיו 140 מארקים, אלא שבנסיעות ברכבת שודד אותו, בזמן שהוא ישן, גנב-רכבות בעל מגבעת שחורה. למזלו הוא פוגש חבורת-ילדים שמסייעת לו ללכוד את הגנב.
"פיטר פן", גיבור ספרו של ג'יימס מת'יו ברי, סירב להתבגר ונשאר ילד לנצח. הוא חי בארץ "לעולם לא" ומבלה את ימיו בקרבות נגד פיראטים ונגד אינדיאנים, בעזרת חברת הילדים האהובה עליו.
וישנו, כמובן, "אוהל הדוד תום", של הארייט ביצ'ר סטואו, אשר היה בעל השפעה משמעותית בגיוס דעת הקהל בארצות-הברית כנגד תופעת העבדות. הספר הוא תיאור נוגע ללב של ייסורי עבד שחור המשרת בנאמנות את בעליו - אדם טוב-לב ונוח, שמוקיר את נאמנותו. עקב שינוי נסיבות, מועבר העבד מיד ליד, ובסופו של דבר נופל לידיו של אדון אכזר ורע-לב. אלא שגם במצבו החדש הוא מקבל על עצמו את הדין, ואין הוא מוחה, למרות ההשפלות והמכות שהן מנת-חלקו.
עכשיו הספר
"מסעות הברון מינכהאוזן" של רודולף אריך ראספה הוא סדרת סיפורים מדהימים, היוצאים מגדר הרגיל, על אודות הרפתקאותיו כביכול של הברון, ששמו יוצא לפניו כגוזמאי והבדאי הגדול שבכל הזמנים.
ואחרון חביב: "וילהלם טל", של פרידריך שילר. גיבור אגדתי, שלפי מיתוסים שונים חי בקנטון בשווייץ בתחילת המאה ה-14. האגדה הקשורה אליו מתעדת אותו כאיכר אמיץ, שהנהיג את המאבק השווייצרי להשגת חרות מאוסטריה, כשעבור אנשים ברחבי העולם הוא מסמל חרות אישית ופוליטית.
בני הנוער של היום מודעים לדמויות הללו מעולם הסרטים בלבד. עכשיו הם יווכחו לדעת שקודם לסרט היה גם ספר.

תאריך:  10/06/2009   |   עודכן:  10/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אייל זמיר
כמי שעוסק בקידומה של מנהיגות מנהלים ואסטרטגיות של חברות, אני יכול לקבוע שהחזון של אלי רייפמן מציב אותו בשורה אחת עם מנהיגים מובילים בארץ ובעולם. ייתכן שהוא לא המנהל הטוב ביותר בעולם אבל ללא ספק מנהיג. בזכות מנהיגים כאלה העולם נעשה טוב יותר .
מאיר וידר, יועץ משכנתאות
בטרם נוטלים משכנתה יש להצטייד במסמכים המתאימים    יש לברר את מכלול העלויות    ולבחור במסלול הריבית והפרעון המתאימים
ד"ר חיים משגב
למעלה משנתיים חלפו מאז שנגזר דינו של חיים רמון, שר משפטים לשעה, אבל הרוחות טרם נרגעו    ארבעת מכתבי ההתראה ששלח מבקר המדינה, בין השאר, למי שמכהנת, עדיין, כפרקליטת מחוז תל אביב ולמי שעמדה אז בראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, בוודאי לא הולכים להתנדף באוויר הצח
יצחק מאיר
בעוד ב"מדינת תל אביב" מנהיגים חסרי הבושה ויראת האלוהים את הגאווה לראווה ואת תרבות מיצוי הרגע לשיאי עולם, ב"מדינת מסירות נפש" מנהיגים בוני סוכות א"י, שאת בנייתן מבקשים אוכפי החוקים למנוע    על ימין ועל שמאל
דודו אלהרר
מדוע שלא נפתור את הסכסוך ארוך-השנים ע"י כינונן של ארבע מדינות לארבעה עמים: מדינת היהודים, מדינת חמאסטן, מדינת פתחלנד ומדינת חיזבאללה?    "מבט אחר" על הסכסוך שייגמר בשקט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il