X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחרי שחזר והפסיד בתחרות מנהיג נולד, ואחר שנחת לקרקע עם שיעורי הרייטינג, פורח לנו מנהיג מתבגר בידיים, ובלי השטיקים של "המראה, סיבוב ונסיקה". איך קוראים לזאת עם הגבות מסקוטלנד, גם לנו יש כוכב כזה, ללא גבות
▪  ▪  ▪
רוח חדשה במנהיג מרוענן. נתניהו [צילום: AP]

כן, ביבי נתניהו של אתמול, אינו אותו ביבי שהכרנו עד אתמול. הוא לא דיבר מהנייר, הוא דיבר מהלב.
וכי מה חידש לנו ביבי? והרי היה ידוע קודם לכן שאנאפוליס המוגבלת במגבלות שצוינו אתמול והמבוססת על רעיון שתי מדינות, הייתה מקובלת על ראש הממשלה ועל הליכוד, והרי היה ידוע וברור שלחץ אמריקני ודאי שיכול לגרום לשלטון הימין לומר דברים ידועים ומוסכמים במילים ברורות קצת יותר, אז WHAT IS THE FUCK DEAL עם דבריו של נתניהו?
ההבדל הוא לא במילות השיר אלא במנגינה, לא בחומר אלא ברוח, לא בפה אלא בלב.
נתניהו תיאר אתמול טרגדיה של שני עמים (ודאי תוך הדגשת "עניי עירך קרובים") ועל הזדמנות לשני עמים, הוא דיבר על "במקום לעבוד בנפרד, בואו נעשה את זה ביחד", הוא דיבר על חלום הדורות (גם הבאים) הנקרא שלום, ובד בבד דיבר גם על הריאליות של הפיוס, הוא לא דיבר על שלום עכשיו, אלא דיבר על מעשים עכשיו, בשני הצדדים, כך ששלום ייכון אולי בעוד שנים.
בלי שטיקים ובלי ספינים
זה הנאום הראשון של ביבי בכל ההיסטוריה שאני זוכר, שלא היו בו שטיקים וספינים, זה אפילו לא היה נאום, זו הייתה שיחה, ובמידה רבה מונולוג של מנהיג שנולד – שיחה עם כל שכבות העם, צעירים ובוגרים, ימניים, שמאליים, דתיים וחילוניים.
ואוויל מי שמפרש את הנאום הזה כשיחה עם נשיא ארה"ב, השניים לא צריכים את הציבור בישראל כדי לשוחח.
דומני שלראשונה בתולדות ההיסטוריה, שמענו אתמול מנהיג מן הימין המברך על שלטון השמאל שהתקלקל ברבות הימים, נתניהו לא ציטט דבר מכתבי ז'בוטינסקי, הוא ציטט מדברי חוזה המדינה הרצל, וראש ממשלתה הראשון דוד בן-גוריון, הוא דיבר עליהם בלשון רבים, כאילו הם חלק ממנו, והוא לא שיקר, הוא נראה מאמין בכל מילה שאמר אמש.
הוא שלל, ובצדק רב, את המסקנות שמסיק הציבור השמן מן העובדה שהכיבוש משחית, ובאמצעות נתונים מדויקים מן ההיסטוריה, הוא אמור היה לשכנע כל בר-דעת מדוע הנסיגה לא תועיל, אלא בהדרגה ואלא במסגרת של הבנה הדדית ופיוס, לקראת שלום.
ואם ביבי מאמין בהיתכנות של הבנה ופיוס, והוא אפילו מוכן לסגת מכמה עקרונות לשם כך, והוא-הוא היושב כעת על ההגה, על כולנו, אלה שעומדים מלפניו, מאחוריו ומצדדיו לומר: "מאברוק אחינו, שיחקת אותה בגדול, בינתיים אתה לא רק מצדיק את המשכורת, אתה אפילו מפתיע אותנו לטובה".
לאורו נלך
ביבי אמר דברים שכבר נאמרו, בימין ובשמאל, והוא חידש לנו חידוש אחד ויחיד מרכזי, שהוא, ביבי, מאמין בדברים אמונה שלמה, וכי ינהיג את הממשלה ואת העם לאורה של אותה אמונה.
ביבי הישן היה קוסם תחמן, אשר היבטי רייטינג ונקמה בבוגדים בו (נסיכי הליכוד) גברו אצלו על כל שיקול אחר.
ברק הישן/חדש מעולם לא יזם כלום מלבד שיטות מקוריות וייתכן צודקות לזמנן, של לתת הכל, על-מנת שלא לתת כלום.
אולמרט לא עסק מעולם בשלום, מאז ומתמיד עסק רק בעצמו, והתוצאות מדברות בעד עצמן.
ביבי התפייס תחילה עם נסיכי הליכוד, על אף הצריבה הכואבת שצרבו אותו, כאשר נחת OUT OF NOWHERE ולקח להם, במידה רבה של צדק, את השלטון מן הידיים, ביבי מבין כעת מה שלא הבין עד כה, את המהפך שעובר אדם מפויס, והוא, עם הרוח המיוחדת הזו, ועם תמיכת אירופה, תמכיתה של אמריקה, ותמיכת העולם המוסלמי המתון, יכול להדביק ברוח הפיוס הזו גם את המנהיגות הפלשתינית.
ביבי נתניהו, לא רק שעברת אתמול את המסך, אתה עברת גם את משבר גיל הנעורים, אתה בשל לשלטון, אנחנו סומכים עליך, ומאמינים באמונה שלמה שתצליח.
הצלחתך - הצלחתנו, ניצחונך במלחמה (מרובת השלבים) על השלום - ניצחוננו (רק אל תשכח את עקרון הפיוס כתנאי סף לשלום – לא יהיו כאן קיצורי דרך).

תאריך:  15/06/2009   |   עודכן:  15/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
חוק ההסדרים הקרוב מתכנן שורה של הפרטות, הגדולה ביניהן היא בתחום הקרקעות    האם הציבור יהנה מכך? אולי בעלי ההון    מפריטים את עצמנו לדעת (א)
איתמר לוין
התגובה הפלשתינית לנאום נתניהו מלמדת על כוונותיהם האמיתיות ועל הקושי העצום לנהל איתם מו"מ כן בדרך לשלום בר-קיימא
יהודה בן מאיר
יש קונצנזוס ציבורי לנסיגה מן ההתנחלויות    איך אין קונצנזוס ציבורי לנסיגה מן הגולן    וכן: אל תאמר 'מדינה פלשתינית', אמור: 'שתי מדינות לשני עמים"
זאב גלילי
ספר יכול להיות מעניין וחשוב ומרתק    אך לא די בכך כדי שנקרא בו    אי-התחשבות בגורמים גרפיים מכבידה על הקריאה והספר עובר לקטגוריה של "טרם הספיקותי"    לתשומת ליבם של המו"לים לרגל שבוע הספר
הרב שלמה אבינר
יש החושבים שמשום שהאמריקנים לוחצים צריך להיכנע. לא נכון! בגלל שהאמריקנים רואים שיש המוכנים להיכנע, הם לוחצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il