X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המשבר בענף הנסיעות לחו"ל מעניק למי שמבקש לטוס אל מעבר לים הנחות ובונוסים אם רק ישכיל לכלכל את מהלכיו מדריך לנוסע התועה בדרך
▪  ▪  ▪
בימים של מיתון - הקלפים ביד התייר [צילום: משרד התיירות]

שלא כבשנים קודמות תקוע ענף התיירות הישראלי בקיץ הזה במשבר עמוק, אולי מן הקשים שידע מעודו. מיעוט התיירים המגיעים לארץ והירידה במספר הישראלים היוצאים לחו"ל, כבר נותנים היטב את אותותיהם בשטח. במקום שהתייר המצוי ירוץ, כבכל עונת קיץ רגילה, אחר סוכן הנסיעות שלו - נאלץ הפעם הסוכן לרוץ אחר הלקוח שלו.
מי שאמור ליהנות מן המצב הזה ולהפיק ממנו תועלת הוא, כמובן, התייר המצוי. שלא כבעונת-קיץ רגילה, הנחשבת לשיא עונת התיירות, צונחים בקיץ הזה תעריפי הטיסות, המלונות והרכב המושכר באורח משמעותי. למרות העלייה בתעריפי הדלק, מוכנים עכשיו חברות התעופה ומשרדי הנסיעות לספוג את ההפסדים, ובלבד שהמטוסים ייצאו מלאים. לצורך כך הם מוכנים להעניק ללקוחותיהם, ככל שניתן, הנחות מפליגות ובונוסים, רק שיבואו.
עם זאת, אין לכחד כי במקרה הרע נרתע התייר הישראלי מיציאה אל מעבר לים ומעדיף להישאר בארץ. במקרה הטוב הוא אולי ייסע, אבל יצמצם, עד קצה גבול היכולת, את שהותו מעבר לים. בכל מקרה הוא יתור אחר העסקה הזולה והכדאית ביותר בשבילו.
יישור קו
בלית ברירה מיישרים ספקי התיירות קו עם לקוחותיהם ומוכנים לעשות כל שלאל ידם כדי לרצות אותם, ובלבד שיסעו. זוהי, כמובן, שעתו היפה של התייר הישראלי. הכדור, המצוי סוף סוף בידיו, מעניק לו הזדמנות-פז להתמקח, ללא חשש, עם ספק הנסיעות שלו ואפילו להכתיב לו, במידה מסויימת, את תנאיו. חזקה על הסוכן שישתדל לסגת מדרישותיו הראשוניות ולמלא אחר בקשותיו של לקוחו, שאם לא כן, הוא עלול, בסופו של דבר, לאבד אותו.
כדי שיראה, אומנם, שכר בעמלו, אל יהסס התייר שלנו להתמקח, עד קצה גבול המיקוח, שהרי אין לו מה להפסיד בכך. ראשית מעשה, ובטרם ייצא לדרך, מומלץ שיערוך סקר-שווקים מהיר, שבו ישווה הצעה פלונית להצעה אלמונית. הוא ייטיב לעשות זאת אם יעקוב אחר המודעות המתפרסמות, חדשות לבקרים, באמצעי התקשורת. מודעה אחת עשויה, למשל, להציע טיסה במחיר מסוים, ומודעה אחרת, של חברה מתחרה, תציע אותו מחיר, אבל ייכללו בו, מלבד הטיסה, גם מלון או רכב מושכר. בכל מקרה כדאי מאוד לעקוב גם אחר האותיות הקטנות, שבהן מציעה מודעה פלונית עסקת-תיירות בתעריף מפתה של "החל ב...", בעוד מודעה אלמונית נוקבת במחיר המלא של אותה עסקה. בדרך כלל יש להיזהר, כמו מאש, מהמודעה שאינה נוקבת בתעריף הסופי, כאשר טמון בה, פעמים רבות, איזשהו מכשול, המסתיר את המחיר האמיתי, שעלול, בסופו של דבר, להתגלות כלא כדאי, ואולי אפילו כהונאה.
אלא שגם על מה שקרוי "המחיר הסופי" ניתן בהחלט להתמקח, כשהמדובר במשבר עמוק כל כך. מי שיש, למשל, בידיו מידע על הצעה זולה יותר, כדאי שיביא זאת לידיעתו של הסוכן שלו. או אז חזקה עליו שיירד מן המחיר שנקב ובלבד שלא יפסיד את לקוחו.
טיפים
כך או אחרת, יכול הלקוח שלנו לעמוד על פריסת תשלומים מן הספק שלו, שתהיה נוחה לו ככל האפשר, וללא ריבית והצמדה. יש לא מעט חברות-תעופה ומשרדי נסיעות שמוכנים לעשות זאת בימים טרופים אלה. צריך רק לדעת לאתר אותם ולהתעקש. באותה הזדמנות אפשר, אפילו, לבקש מאותו משרד התובע מן הלקוח עמלת-נסיעות, לוותר עליה, וחזקה עליו שבמרבית המקרים אכן יוותר. זו הרי בטלה בשישים לעומת הרווח ממכירת העסקה בכללותה.
טיפ נוסף וחשוב לתייר שלנו, המגיע למשרד הנסיעות בהרכב של לפחות תשעה נוסעים נוספים (משפחה או חברים) המצטרפים למסע שלו: במקרה שכזה עשוי הסוכן להעניק ללקוח שלו בונוס של כרטיס-טיסה חינם כהוקרה על טירחתו. במקרה שהסוכן אינו מציע ללקוחו את הבונוס הזה ביוזמתו הוא - אל יירתע הלקוח מלעמוד על זכותו לקבל אותו. זה, פשוט, מגיע לו.
וטיפ אחרון: מי שעובד בקביעות עם חברת-תעופה או משרד-נסיעות, אל נא יתבייש לבקש מהם הנחה נוספת, אם לא שדרוג, ואולי אפילו שניהם גם יחד. הכדור הרי נמצא עכשיו בידיו של התייר, וחבל שיאבד אותו בשעת כושר שכזו, אולי בלתי-חוזרת.

תאריך:  22/06/2009   |   עודכן:  22/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שריג
ביבי הציע לפלשתינים מדינה, אבל הם, כרגיל, מיהרו לדחות את ההצעה    הפלשתינים הם כמו השפן שמציב תנאים לאריה: הם רוצים מדינה בגבולות 67, את ירושלים המזרחית כבירתה, את זכות השיבה וביטול הגדרתה של ישראל כמדינה יהודית, אחרת הם...    או שייקחו את ההצעה של ביבי, או שיחפשו אותי ואת שכמותי בסיבוב!
דני רשף
נושא ההסברה של ישראל תמיד לוקה בחסר. כמקובל במערכות הפוליטיות האשם הקבוע הוא התקציב ואולי היעדר ברור של סמכות. ובכן, הבעיה בהסברה הישראלית היא לא הכסף והתפקידים אלא השכל הישר, הפשוט וקורטוב ממה שקרוי יצירתיות
פרופ' בן-עמי סלע
למרות שכבר כתבתי אינספור מאמרים וחוות דעת על הקשר בין עישון לסרטן ריאה, השתכנעתי למקרא אותן "פנינים משפטיות" של עורכי-דין המנסים לטשטש קשר זה, להעלות על הכתב את השורות הבאות, המסכמות ידע בלום שהצטבר בעולם על עונשם של מעשנים
קובי לירז
למה בארץ לא סופרים את בעלי המניות, ואיך זה שבעלי מיעוט של מניות יכולים לצפצף על כל השאר
יהונתן דחוח-הלוי
מאז נסיגתה של ישראל מרצועת עזה, מופרות זכויות האדם ברצועה ברגל גסה ע"י שלטון הטרור של חמאס    עם זאת, ארגוני זכויות אדם ממשיכים לטעון שישראל עודנה "הכוח הכובש"    עיסוקם התכוף של אותם ארגונים בתעמולה מעלה שאלות נוקבות על מהימנות דיווחיהם בתחום זכויות האדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il