X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המו"מ עם המדינות השכנות הגיע למבוי סתום. המנהיג נפטר. הפסדנו במלחמה. איך החזרנו את הברק לעיניים מעט לפרשת חוקת
▪  ▪  ▪

עמדנו בפני משבר פוליטי חמור. המנהיג שאנו יודעים שנמצא בסוף דרכו, פותח בשיחות שלום עם עמי האזור, אך הם יורקים לו בפנים. הבקשה, שעל פניו נראתה הגיונית, שהרי מדובר בעם המקורב לעם ישראל, לעיתים מכנים אותם בני דודים, והרעיון לשיתוף פעולה היה נשמע סביר. אבל ההצעה לשיתוף פעולה מתקבלת בצד השני, בתחילה בקרירות ולבסוף בתוקפנות. המנהיג התקפל. כעבור כמה שבועות, עם פטירת המנהיג השני. ירד המוראל הלאומי לשפל חדש. ככלות הכל, מנהיג זה היה הדבק החברתי שאיחד את כל שכבות העם. אבד מנהיג שאין לו תחליף. כל בית ישראל הרגישו את החוסר שבפטירתו.
לא סתם בחר האויב לתקוף דווקא באותו זמן. הוא תפס את האירועים האחרונים כחולשת רוח של עם ישראל, בלבול לאומי, מבוכה, חוסר השליטה על העם גרמו לו לא התרשם מהעוצמה של עם ישראל. ההרתעה הישראלית הייתה על הקרשים. ואכן האויב זכה בהישגים צבאיים במלחמתו.
אך העם התאושש.
מה גרם לשינוי? התפיסה שאיננו עוד עבדים, איננו עוד גלותיים, איננו עוד מדינת חסות או אסקופה נדרסת של הגויים. ההכרה כי גורלנו תלוי בידינו, ואל לנו לסמוך על עזרה מבחוץ היא שהביאה את המפנה. יותר אנו לא צריכים לסמוך שמישהו יעשה לנו או ידאג לנו. אנו צריכים לעשות הכל בעצמנו.
העם הבין שיצטרך להשיב מלחמה, אך בסיוע של הקב"ה. יש כאן מפנה בתודעה הלאומית הישראלית. אם עד עכשיו הבקשה הייתה תמיד, שא-לוהים יילחם בשבילנו, או בעקבות קשיים עלתה ההצעה לחזור חזרה לחו"ל, הרי מעתה הכיוון הוא, אנו מתכוונים להילחם. יהיה קשה, נצטרך עזרה מלמעלה, אבל אנו רוצים לפעול. אנו מבקשים מא-לוהים שיעזור לנו במלחמה.
ואכן קרה המפנה. מקרבות הבלימה עברו להתקפה והצליחו למגר את האויב. את ההמשך היה ניתן לראות במלחמה הבאה. אומנם היא נפתחה במגעים דיפלומטיים, נשלחו אגרות הקוראות למנוע את המלחמה ולפתור אותה בדרכי שלום, אך מרגע שהובררו הכוונות האמיתיות של האויב, העם כבר היה בשל למלחמה. על אף יחסי הכוחות שהיו נראים לטובת האויב, ההישגים היו מרשימים, ניצחון קולוסאלי בכל החזיתות. השמדה מוחלטת של האויב וכיבוש כל הטריטוריות שלו.
החוסן הלאומי לא תלוי רק במנהיגים אלא גם בעם. שיחות סלון, עיתונות, הפגנות, דעת קהל, כל אלו משפיעים על מקבלי ההחלטות. אם העם יפגין חיזוק ועמידה על עקרונותיו, הרי שרוח זו תשפיע על המנהיגים לשמור על שלנו ולא לוותר לאויבים. רוח נכאים ודלדול, יגרמו לוויתורים מסוכנים אשר יביאו לכשלונות גדולים יותר.
אנו נדרשים כיום להחזיר למעמדה הנכון את רוח ישראל, לבנות מחדש את החוסן הלאומי, לעמוד מול הקשיים ולהתגבר עליהם.
נספח:
במדבר פרק כ-כא:
בעיות:
וַיִּשְׁלַח מֹשֶׁה מַלְאָכִים מִקָּדֵשׁ אֶל מֶלֶךְ אֱדוֹם כֹּה אָמַר אָחִיךָ יִשְׂרָאֵל אַתָּה יָדַעְתָּ אֵת כָּל הַתְּלָאָה אֲשֶׁר מְצָאָתְנוּ ... נַעְבְּרָה נָּא בְאַרְצֶךָ לֹא נַעֲבֹר בְּשָׂדֶה וּבְכֶרֶם וְלֹא נִשְׁתֶּה מֵי בְאֵר דֶּרֶךְ הַמֶּלֶךְ נֵלֵךְ לֹא נִטֶּה יָמִין וּשְׂמֹאול עַד אֲשֶׁר נַעֲבֹר גְּבוּלֶךָ: וַיֹּאמֶר אֵלָיו אֱדוֹם לֹא תַעֲבֹר בִּי פֶּן בַּחֶרֶב אֵצֵא לִקְרָאתֶךָ ... וַיְמָאֵן אֱדוֹם נְתֹן אֶת יִשְׂרָאֵל עֲבֹר בִּגְבֻלוֹ וַיֵּט יִשְׂרָאֵל מֵעָלָיו:
וַיִּסְעוּ מִקָּדֵשׁ וַיָּבֹאוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל כָּל הָעֵדָה הֹר הָהָר: ... וַיָּמָת אַהֲרֹן שָׁם בְּרֹאשׁ הָהָר וַיֵּרֶד מֹשֶׁה וְאֶלְעָזָר מִן הָהָר: וַיִּרְאוּ כָּל הָעֵדָה כִּי גָוַע אַהֲרֹן וַיִּבְכּוּ אֶת אַהֲרֹן שְׁלֹשִׁים יוֹם כֹּל בֵּית יִשְׂרָאֵל:
מלחמה:
וַיִּשְׁמַע הַכְּנַעֲנִי מֶלֶךְ עֲרָד יֹשֵׁב הַנֶּגֶב כִּי בָּא יִשְׂרָאֵל דֶּרֶךְ הָאֲתָרִים וַיִּלָּחֶם בְּיִשְׂרָאֵל וַיִּשְׁבְּ מִמֶּנּוּ שֶׁבִי:
מפנה:
וַיִּדַּר יִשְׂרָאֵל נֶדֶר לַה' וַיֹּאמַר אִם נָתֹן תִּתֵּן אֶת הָעָם הַזֶּה בְּיָדִי וְהַחֲרַמְתִּי אֶת עָרֵיהֶם: וַיִּשְׁמַע ה' בְּקוֹל יִשְׂרָאֵל וַיִּתֵּן אֶת הַכְּנַעֲנִי וַיַּחֲרֵם אֶתְהֶם וְאֶת עָרֵיהֶם וַיִּקְרָא שֵׁם הַמָּקוֹם חָרְמָה:
וַיִּשְׁלַח יִשְׂרָאֵל מַלְאָכִים אֶל סִיחֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי לֵאמֹר: אֶעְבְּרָה בְאַרְצֶךָ לֹא נִטֶּה בְּשָׂדֶה וּבְכֶרֶם לֹא נִשְׁתֶּה מֵי בְאֵר בְּדֶרֶךְ הַמֶּלֶךְ נֵלֵךְ עַד אֲשֶׁר נַעֲבֹר גְּבֻלֶךָ: וְלֹא נָתַן סִיחֹן אֶת יִשְׂרָאֵל עֲבֹר בִּגְבֻלוֹ וַיֶּאֱסֹף סִיחֹן אֶת כָּל עַמּוֹ וַיֵּצֵא לִקְרַאת יִשְׂרָאֵל הַמִּדְבָּרָה וַיָּבֹא יָהְצָה וַיִּלָּחֶם בְּיִשְׂרָאֵל: וַיַּכֵּהוּ יִשְׂרָאֵל לְפִי חָרֶב וַיִּירַשׁ אֶת אַרְצוֹ מֵאַרְנֹן עַד יַבֹּק עַד בְּנֵי עַמּוֹן כִּי עַז גְּבוּל בְּנֵי עַמּוֹן:

הכותב הינו עורך "אורות בכרמל", כותב קבוע במדור "אפעס" וישראלי ללא סלולרי.
תאריך:  26/06/2009   |   עודכן:  26/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להחזיר את החוסן הלאומי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צריך חוק שהגולן לא יוחזר לעולם
נאד אלקטרוני  |  26/06/09 17:45
 
- סופסוף ביבי מוכן למדינה פלסטינ
אורה אופיר, רעננה  |  27/06/09 06:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
הקולות של שרי והתגובות עליהם, מראים לנו עד כמה הרחיקו מעצבי התקשורת שלנו לכת מיעודנו המוצהר, להיות אנושיים. אני שומע ורואה את האישה הזאת, לכל היותר מרים גבה, אך איני מוצא סיבה אחת לחרדה
טובה ספרא
איפוק - המפתח לשמירה על התא המשפחתי שקט וללא מריבות - ייתכן שתזדקקו לו בסוף השבוע הבא    מדינת ישראל: בקרוב מאוד גם אתם תתגאו להיות אזרחיה. מגמה של דין צדק ומוסדות שלטון מתנהלים בטוהר מידות כבר בפתח    תמונת הכוכבים לשבוע שבין 2.7.09-26.6.09
יוסי קרמר
מהו השורש לארועים של הטרדה מינית? מי הם המשפיעים על הארוע? והאם ביכולתו של המטריד לשלוט ביצריו ובתאוותיו?
נסים ישעיהו
המנהיגות אומנם מתחשבת בחולשות האנושיות, אבל בכל שלב היא מציבה רף הישגים גבוה יותר ובכך מושכת את המונהגים להתעלות ולהתקרב לרמה הרוחנית של המנהיג עצמו. ואם מישהו מצא באמור עד כאן, דמיון כלשהו למנהיגות פוליטית מוכרת - כנראה הוא חי במדינה אחרת
דודו אלהרר
כבוד השופט אינו יכול לאחוז בשרביט בשני קצותיו! אין דבר כזה "מדינת כל אזרחיה לצד שמירת אופיה היהודי". אם יש יתרון-מה ליהודים במדינה, זו אינה "מדינת כל אזרחיה" בוודאי לא מנקודת מבטם של הערבים    הערבים - לא לים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il