X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההוזה בכוכבים, המתקשר, הכת והמחזיר בשאלה ובתשובה רק תופסים טרמפ על מצוקתו של מי שמעורער ושאינו עומד על שתי רגליים מוצקות
▪  ▪  ▪

אין כמו משבר חברתי עמוק כדי לשמש קרקע פורייה לפריחתם של בעלי אוב למיניהם. יותר מכל מסייעת לשגשוגם טראומת המנהיגות המושחתת בארץ, שממנה לא התאוששו רבים וטובים עד עצם היום הזה. אין ימים טובים מאלה להוזים בכוכבים ולנביאי השקר כדי לעשות נפשות על חשבונם של אזרחים תמימים וישרים, שבסך-הכל מחפשים בחייהם קצת אושר ושלווה.
למי שנופלים בידיהם יודעים בעלי האוב להציע מ"כל טוב הארץ": קריאת מפה וקריאה בקפה; סיאנס, כישוף וברכה; הנחת תפילין וחזרה בתשובה, והכל רק כדי לשלוט בקורבנותיהם ולהעשיר, תוך כך, את כיסם. אלא שמי שהוא דתי באמת איננו זקוק, דווקא, לחסדיו של ה"רנטגן" או "החלבן". יש לו מנחי-דרך נשגבים יותר, כמו הרמב"ם והרב קוק; ומי שאיננו דתי, בוודאי שלא נזקק לברכתם של מוכרי קמעות, או להנחת תפילין, כדי לפלס את דרכו. אז מה, לעזאזל, הוא בכל זאת עושה אצלם?
ויש מי שכדי להושיע עצמו מצרותיו פונה לעזרת המדיטציה והרייקי, וגם אם אלה לא יושיעו בידיו, עדיין יש בידיו אופציה נוספת: הוא יוכל לנסות ולהסתייע בכתות כמו הסיינטולוגיה והאימן, שמבטיחות למי שמצטרף לשורותיהן, מלבד טוהר ותורת-אמת, גם אושר ושלווה של ממש. למי שנלכד במלכודת הבטחות שווא שכזו מובטח לא רק שעבוד אליה, אלא גם קושי רב להשתחרר ממנה. ונוסף לכל הצרות האלה גם ייגזר עליו לפרנס, עד כלות, את רבו ומושיעו החדש.
נשימה עמוקה
וכמו בכל עיתות מצוקה, בעצם הימים האלה מסתמנת עלייה חדה של עולי רגל אל המתקשרים והכתות, בתקווה להיוושע מהם מהר ככל האפשר. פעם נהרו אליהם רק השכבות הנחשלות, מסכנים למיניהם ופגועי נפש. היום מצטרפים לחגיגה הזאת גם בעלי האצולה והממון, אקדמאים, בעלי מקצועות חופשיים, ראשי משק, שרים ורוזנים, שכל מטרתם רק להיות בפוקוס.
בדרכם אל ה"ישועה" המיוחלת עוברים כולם, מסכנים כבעלי הצלחה, שטיפת מוח מאסיבית אך מתוחכמת, מבלי שבכלל יחושו בכך. בהיותם שבויים בכבליהם של מדריכיהם הרוחניים, הם יקריבו עבורם את נפשם ומיטב כספם, ובלבד שיזכו מהם להארה ולברכת הדרך.
מן האשליה המתוקה הזו קשה מאוד לברוח. רק מוטיבציה חזקה ואופי איתן עשויים לשחרר מן הכבלים את מי שנתונים בהם, ואת אלה, למרבה הצער, ניתן למנות על אצבעותיה של כף יד אחת. כל השאר, והם הרוב הגדול, כבולים היטב באזיקים שאולי כבר החלידו מזמן.
אז במקום לשבת ישיבת לוטוס ולבהות בעבים, במקום להזדקק לעצות אחיתופל, לברכה ולקמע - עדיף, למשל, ללכת לשחות, להתעמל, ולקרוא ספר טוב. ואם גם כל אלה לא יועילו - מומלץ לקחת מספר נשימות ארוכות ועמוקות. אחרי ככלות הכל, נפש בריאה בגוף בריא לעולם לא תוכל להזיק.

תאריך:  01/07/2009   |   עודכן:  01/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צפורה בראבי
במקום להעלות מחירים - צמצמו בהוצאות!
ענבל בר-און
הצעת החוק של ח"כ ישראל חסון, אשר תכשיר את חוות הבודדים בנגב, אושרה בקריאה טרומית    המתיישבים מברכים    הארגונים החברתיים והתכנוניים מתריעים מפני הפקעת משאב ציבורי לאומי לטובת בודדים    ציונות או הפרטה?
אריאל מונין
האם הנהגת ש'צנחה' מספר קומות עם מכוניתה בחניון קניון מלחה בירושלים ונהגה, כפי הנראה, ללא רישיון, זכאית לפיצוי מהביטוח?
תמר הר-פז
ראש הממשלה ושר הביטחון - מי יציג את השוטר הטוב ומי יציג את השוטר הרע במערכה זו של הקרקס הישראלי הבלתי-נגמר?
יוסף עברון
סערת רוחות בצפת נגד הריסת בית אונגר ההיסטורי    ותיקי העיר ובני נוער בעד שימור הבית כזיכרון היסטורי; העירייה - שוקלת להרוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il