X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משבר המים בישראל - כל מה שהמדינה עשתה במשך עשרים השנים האחרונות התבטא בהרבה דיבורים ובאפס פעילות ייצור מים מאוויר - פתרון טוב ומהיר וללא עלויות רבות למשבר הקשה, שאולי עוד יילך ויחמיר
▪  ▪  ▪
אם אפשר להפיק מים מהאוויר - למה לא? [צילום: פורטל גינון מקצועי בישראל]

מדינת ישראל הזניחה במשך שנים רבות את הטיפול במשק המים במדינת ישראל. ההזנחה התבטאה בכל תחומי משק המים. לא נעשה כל פיתוח של מקורות מים חילופיים ואלטרנטיביים, לא טיפלו בהתפלה, לא טיפלו בצורה רצינית במיחזור המים, לא נתנו לגופים פרטיים להיכנס לתחום, המדינה לא מנעה זיהום מקורות המים. כך במשך השנים זוהמו מרבית מקורות המים במדינת ישראל, המדינה לא פעלה נמרצות להעניש את מזהמי מקורות המים של מדינת ישראל. כל מה שהמדינה עשתה במשך עשרים השנים האחרונות התבטא כמעט באפס פעילות, הרבה דיבורים, מילים פורחות באוויר.
גופים אשר בשליטת המדינה זיהמו ומזהמים עד היום את מקורות המים הדלילים של המדינה; זה מתחיל מצה"ל ועד לתעשיות הצבאיות, ממשיך בכור הגרעיני בדימונה, שהזיהום שהוא גורם למקורות המים בבקעת באר שבע הוא מהקשים ביותר שהיו. כך ההזנחה הפושעת הזאת נמשכת עד לרגעים אלו ממש.
כאשר הגשמים אינם ממלאים את מאגרי המים המדוללים של מדינת ישראל. כאשר הקופה של המדינה הולכת ומידלדלת בגלל הירידה בגביית המיסים, ממציא לנו ביבי נתניהו בעזרת נערי האוצר תרגיל חדש, יש מהיכן לקחת כסף בכדי לממן את המחסור בכספים - היטל הבצורת. הכסף כמובן לא יילך לבניית תשתיות מים למען אספקת מים סדירה לתושבי המדינה, הכסף ילך לקופת האוצר. את הכסף יעבירו למימון פעילותה של הממשלה הרחבה של בנימין נתניהו. כך גם ממשלת נתניהו ממשיכה להזניח את מקורות המים, מרמה את הציבור ולא עושה דבר לשקם את משק המים מכספי מס הבצורת. גם בעתיד משק המים ימשיך ויידרדר. אם גם השנה תהיה שנה שבה הגשם לא יירד בצורה משמעותית, בשנה הבאה מדינת ישראל תיכנס למשטר מים חמור ואף להקצבות מים לאזרחים. יש הרבה מה לעשות בתחום; ישנה אפשרות לשקם את משק המים, אך מכיוון שממשלת נתניהו לא עושה דבר בנידון, את כספי מס הבצורת מעבירים למימון פעילותה של הממשלה. נראה שגם ממשלת נתניהו תיכנס לספרי ההיסטוריה כממשלה אשר תרמה להרס משק המים במדינת ישראל.
להלן רק דוגמה אחת לפתרון אפשרי של מצוקת המים במדינת ישראל:
חברה אשר מחזיקה בידה את הפטנט לייצור מים מהאוויר בשם "EWA" הרשומה במדינת ישראל. החברה, הפועלת במדינת ישראל זה למעלה מעשור שנים, פיתחה מתקן אשר מייצר כל כמות של מים מהאוויר. את המתקן אפשר להעמיד על כל גג בניין או מפעל. המתקן יספק את מלא תצרוכת המים של אותו בניין או מפעל. המתקנים יכולים להיות מותאמים לבית בודד או לבניין רב-קומות. למפעל הדורש כמויות מים אדירות, המים המיוצרים מהאוויר נקיים, בתוספת מלחים המים הופכים להיות ראויים וטובים לשתייה יותר ממים מינראליים הנמכרים לנו בבקבוקי שתייה. החברה מוכרת את מרבית תוצרתה בחו"ל, כדברי חכמים: אין נביא בעירו.
מדינת ישראל אינה מכירה בסוג כזה של מוצר - ייצור מים מהאוויר. במקום לחפש פתרונות יקרים אשר יתחילו לפעול בעוד כמה שנים, עדיף שראש הממשלה ייקח את הכספים שייכנסו לקופת האוצר ממס הבצורת, ובכספים הללו יבנה בעזרת אותה חברה מתקנים לייצור מים מהאוויר. אומנם הכספים לא יספיקו לממן את כל בניית המתקנים במדינת ישראל, אך לפחות יבנו באזורים השונים בדרום הארץ ביישובים הקטנים והמרוחקים שהולכת המים לשם קשה ויקרה, כמו דימונה, ירוחם מצפה רמון ועוד - מתקנים אשר יספקו לאותם ישובים את כל צרכי המים המקומיים. כך יפתרו לפחות חלקית את מצוקת המים באזור. הממשלה יכולה להעמיד מתקנים אלו במקומות רחוקים, כאשר תיחסך בכך כל עלות התשתיות. כך גם ביישובים מרוחקים, בבסיסי צה"ל ועוד. יש גופים שונים במדינת ישראל אשר יכולים להרים באופן עצמאי את הפרויקטים השונים לייצור מים ובמחירים סבירים, רק מעט מחשבה, פחות ביורוקרטיה, והרבה רצון טוב של הממשל הישראלי.
להלן האתר של החברה לייצור מים מהאוויר, EWA: [קישור]

תאריך:  18/08/2009   |   עודכן:  18/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מים מהאוויר - ברצון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
במו הנורה שתאיר את כל רמת גן ל"ת
גדעון אמיר  |  19/08/09 01:47
2
אני מכיר את המתקנים שלהחברה
אליהו סבג  |  19/08/09 11:42
3
ל-1,למה אתה חושב מתכוונים
דינ-טל  |  19/08/09 11:58
4
שימו דלי מתחת לצינור המזגן
מזגנית  |  19/08/09 13:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
אין ספק שהרצאתו של חתן פרס נובל או של סופר מפורסם תהיה שינוי מרענן בשגרת הלימודים - אולם תרומתה לחינוכם ולהשכלתם של התלמידים דומה לאקמול לחולה אנוש    התוכנית החדשה של גדעון סער - לחיים או למוות?
רות פורסטר
לציבור יש חושך בעיניים. מה מעניין את החברה בישראל באם מתבהרות נסיבות הרציחות האחרונות? האם הנסיבות הן פתרון לאלימות? לא! עוד ועוד משפחות מצטרפות למעגל השכול
אפרי הלפרין
מספר לנו האלוף דני רוטשילד, נשיא המועצה לשלום ולביטחון, כי אנו עוסקים בשוליים, במקום לעסוק בגבולות הקבע    רוטשילד, אם ציור גבולות הקבע, היום, יביאו שלום וביטחון, אני צנצנת
עפר דרורי
השימוש בעובדי מחשב חיצוניים בממשלה הוא בזבזני והגמישות שהוא מעניק לממשלה - מדומה
ד"ר צ'לו רוזנברג
מדינת ישראל נמצאת בצומת דרכים    הסלחנות הפכה לנורמה שלטת ואנסים וחוליגנים מסתובבים חופשיים כאשר אנשים הגונים נאלצים להסתגר בבתים    יש לעבור מטיפול ב"מחלה" לטיפול מונע, משמע הרתעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il