X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלום עכשיו היא תנועה בלתי לגיטימית שיש להוקיעה, אך גם "קבוצת פייגלין", לדידו של מר ארנס, היא בלתי לגיטימית בתוך הליכוד. אני למד, אם כך, שרק אותם אנשים החושבים כמו מר ארנס הם הלגיטימיים, ואילו אחרים בלתי לגיטימיים
▪  ▪  ▪
משה ארנס

אודה ולא אבוש: קראתי את מאמרו של מי שהיה שר הביטחון במשך שלוש קדנציות, מר משה ארנס, ולא הבנתי דבר ("קצת כבוד בבקשה", הארץ, 25.8.09). המאמר נועד, כך יש לשער, להגן על התבטאויותיו של המשנה לראש הממשלה, מר משה יעלון. לגיטימי לחלוטין להסכים עם דבריו של יעלון, כפי שלגיטימי לחלוטין לבקר את דבריו בצורה עניינית ואף חריפה. הסיפא של המאמר מתמיה מאוד: קצת כבוד בבקשה לבוגי יעלון. הסיבה: היותו רמטכ"ל טוב, לדעתו של פרופ' ארנס.
מדע הסיפא כה מתמיה ונלעג? משום שהיותו של בוגי יעלון רמטכ"ל לשעבר, אינה מעלה או מורידה מחומרת הדברים שאמר, לדידם של אלה הסבורים כך, בהיותו כיום משנה לראש הממשלה וכמי שאמור לייצג את האזרחים כולם. כך פועלת הדמוקרטיה, משמע, ממשלה נבחרת ברוב אמורה לייצג את האזרחים כולם, לפחות מן השפה אל החוץ. על מה יצא קצפם של מבקרים רבים, וביניהם כותב שורות אלה אם לא על הפלגנות, הנרגנות כלפי הסבור אחרת, עד כדי גילויים של כפירה בדמוקרטיה?
הלוגיקה של מר ארנס, כאמור, בלתי מובנת לי כלל. שורותיו הראשונות של המאמר הן ביקורת קשה ביותר על מה שמכונה "קבוצת פייגלין", בפניה הופיע יעלון. פרופ' ארנס מוצא לנכון לקבוע ש"קבוצת פייגלין" אינה מייצגת את הליכוד ואינה צריכה להיות בליכוד כי היא "קיצונית", לכן טעה מר יעלון. לעומת זאת, דברי יעלון באותו הכינוס, אליבא דה מר ארנס, דברי אלוהים חיים. ובדיוק כאן הכשל הלוגי שלי: האם המקום הוא העושה את דבריו של יעלון לנכונים או לאו? ננסה לרגע להבין היטב: אם בתור רמטכ"ל טוב, כפי שמר ארנס סבור, מר יעלון היה פוקד על הצבא לתקוף בירדן במקום בעזה, כל הטעות הייתה מסתכמת בזיהוי המקום. בהיותם של הירדנים אויבים פוטנציאליים, טוב שהותקפו למרות שהמטרה הייתה עזה. המעשה נכון, המקום, קצת פחות. נשגב מבינתי.
עתה, לאחר שהבנו את הבעיה, הטענה הבלתי הגיונית ביותר: "בעוד שרבים אולי לא יאהבו את הכינוי שהצמיד יעלון לשלום עכשיו, אין כל הפתעה בדבריו. הליכוד והנהגתו מתנגדים לתנועה זו, בדיוק כשם שתנועה זו מתנגדת לליכוד. זאת ועוד, הריגול של שלום עכשיו אחר תנועת ההתנחלות והעברת המידע שהיא מלקטת לידידים ולאויבים בחו"ל מעוררים סלידה. העובדה שהיא זוכה במימון לפעולות אלה מארגונים זרים גובלת בחוסר לגיטימיות. לכן, אל יתפלאו חברי שלום עכשיו אם הליכוד סבור שפעולותיהם אינן משרתות את האינטרסים של ישראל".
הבנתם את זה? שלום עכשיו היא תנועה בלתי לגיטימית שיש להוקיעה, אך גם "קבוצת פייגלין", לדידו של מר ארנס, היא בלתי לגיטימית בתוך הליכוד. אני למד, אם כך, שרק אותם אנשים החושבים כמו מר ארנס הם הלגיטימיים, ואילו אחרים בלתי לגיטימיים. שנית, אם הבינותי מדוע שלום עכשיו אינה לגיטימית, אינני מבין מדוע "קבוצת פייגלין" בלתי לגיטימית כאשר חבריה חושבים בדיוק כפי שמר יעלון חושב? גם טענה זו בלתי מובנת.
מר ארנס יודע היטב ש"הפייגלינים" אינם כה רחוקים ממר יעלון, לכן הם מחאו כפיים סוערות כאשר מר יעלון השמיע את משנתו בפניהם. מר ארנס חושש שמא יבוא היום וה"פייגלינים" ישתלטו על הליכוד, כי ממה נפשך: יחסם אל שלום עכשיו זהה ליחסו של מר יעלון; הפייגלינים סבורים שכל ארץ ישראל שייכת ליהודים בדיוק כפי שמר יעלון חושב; הפייגלינים אינם מסתירים את כוונתם ליישב את כל ארץ ישראל ביהודים, לחזור לחומש ולכל גוש קטיף, למנוע פינוי מאחזים בלתי חוקיים, בדיוק כפי שמר יעלון חושב. אז מה ההבדל? כלום מלבד הרטוריקה. אם אתם לא מאמינים לי, תשאלו בבקשה את מר פייגלין או תקראו את מאמרו האחרון ותיווכחו עד כמה הוא ואנשיו מעריצים את יעלון ואף רואים בו חלק מהם.
מילה אחרונה על הכבוד. מר ארנס יודע היטב שכבוד ומדינת ישראל אינם הולכים יחד, להוציא מקרים נדירים ביותר. היותו של מר יעלון רמטכ"ל לשעבר ודאי איננה נופלת באותה קטגוריה קטנה ביותר של כבוד. יחד עם זאת, נניח שכן יש לתת למר יעלון כבוד על היותו רמטכ"ל וכמי ששירת את המדינה במשך שנות דור (אני בהחלט מלא הערכה כלפיו ודומיו על תרומתם העצומה לבטחון המדינה). אותה משוואת הכבוד חייבת לחול גם על רבין ז"ל, רמטכ"ל ששת הימים, ועל ברק בהיותו החייל המעוטר ביותר, ועל מופז, ליפקין-שחק וכדומה. האם מר ארנס רואה חובה לרחוש גם לאלה כבוד? אולי יש לרחוש כבוד רק לאלה מבין הרמטכ"לים או האלופים הדוגלים בתפיסותיו של מר ארנס ושל מר יעלון?
יש לרחוש כבוד לכל אדם באשר הוא אדם, בין אם היה רמטכ"ל ובין אם היה חפ"ש. הצעד הראשון בכיוון זה הוא לא לשסות אחד בשני בגלל דעות פוליטיות. להתווכח - כן; לשסות, לגדף או חלילה לנהוג באלימות - לא!

תאריך:  25/08/2009   |   עודכן:  25/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנו כבוד לשונה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר משכנע.תגובה קצרה ברוח זו
אברהם מכפר סבא  |  25/08/09 20:38
2
טעות - ארנס חולק על עמדות הפיי
גדעון אמיר  |  25/08/09 20:57
3
להשוות בין פייגלין לאופנהיימר
קורן נאוה טבריה  |  26/08/09 05:14
 
- פייגלין + נאווה קורן = 00
אוהד נתן זהבי  |  27/08/09 15:59
4
נא לדייק-ארנס התכוון שפייגלין
מיכל מירושלים  |  26/08/09 12:15
5
מי זה הארנס הזה,שמדבר נגד פייג ל"ת
פלצן אלטע קאקר  |  27/08/09 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
מזל בתולה והתאמתו לשאר המזלות האסטרולוגיים    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
נרי אבנרי
לא תמיד מוכרחים לרשום פטנט על רעיון, אפשר לעשות את זה רע - עד כי איש לא יגנוב או יחקה אותו    למרות החיוכים, השיטה שבה ממנים שופטים בישראל גרועה. כל כך גרועה, שאין בנמצא אף מדינה שכך ממנה את שופטיה    שיטת הדילים והשושו
איילת יחזקאל
כיצד תדעו האם התוסף שברשותכם, עליו אתם מוציאים כמה עשרות שקלים בחודש (במקרה הטוב והזול) הוא התוסף הנכון?
צפורה בראבי
התגובות על התאבדותו של טופז והמאמרים רוויי דם, שפורסמו תחת כל אתר מלמדים אותנו שאין די חמלה בעולם. היכן את חמלה? איפה אתם רחמים?
מנחם ברוד
התאבדות היא הדבר האומלל ביותר שהאדם עלול לעולל לעצמו. במקום למצוא מפלט מצרותיו, הוא יצטרך לתת את הדין גם על המעשה הנורא הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il