X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כזרז כימי מפעיל נשיא ארה"ב את הכוחות הרדומים במדינת ישראל למען הבנייה בהתנחלויות, מעלה את הנושא לסדר היום הציבורי, תורם תרומה שאין דומה לה למען הגברת תכנון הבנייה העתידית ולמען האצת הבנייה בטווח המיידי בהתנחלויות, ממחיש את האבסורד שבניסיונות להקפיאה, ובתור שכזה - עוד יגיע לו "אות יקיר יהודה ושומרון"
▪  ▪  ▪
עודד את הבנייה מבלי להתכוון [צילום: AP]

נשיא ארצות הברית, חוסיין אובמה, ייזכר כמי שהניע את תנופת הבנייה בהתנחלויות יותר מכל מדינאי חיצוני אחר, וזאת דווקא ללא כוונת מכוון, ויתרה מכך, מתוך ניסיונות סרק להכשיל את הבנייה בהתנחלויות ולצמצם את התפתחותן אף למטה מרמת הריבוי הטבעי.
סוג של תרומה מהופכת זו ידוע בתחומי המדע, וכנראה שזה עובד גם בתחום המדיניות. ברפואה הומאופטית, כמו גם בתורת החיסונים שבמסגרת הרפואה קונבנציונאלית, מנה קטנה של חומר מנוגד – מתסיסה את מערכת ההתגוננות בגוף וגורמת למיגור המחלה.
בענייננו, התערבותו של חוסיין בעניינים הפנימיים בישראל יוצרת כאן אותו אפקט המניע את המערכות ותורם להגברת הבנייה בפועל בהתנחלויות.
ראשית, עצם הדרישה הקיצונית שלא להתחשב אפילו בריבוי הטבעי, מהווה משימה בלתי אפשרית לביצוע ולפיכך ברור וידוע מראש כי דרישה כזו תיכשל ולא ראוי להתייחס אליה בכובד ראש.
שנית, הדרישה יוצרת תסיסה ומעירה את הגופים הרדומים מן הכוח אל הפועל, שאף אם הם מעוניינים בבנייה ותומכים בה – כבלי הביורוקרטיה מאיטים ומבטלים את פעילויותיהם, ורק כתגובה לדרישות קיצוניות מסוג זה, משתחררים גורמי הבנייה באחת מהכבלים, אותם כבלים המייבשים אפילו יזמים פרטיים מלהשקיע בבנייה בערי הארץ.
בנוסף, הנושא הרדום עולה, בסיועו הברוך של חוסיין, לסדר היום הציבורי בעיתוי שאין טוב ממנו – בזמן בו ראש הממשלה כבר הבהיר מראש את עמדותיו העקרוניות בעניין זכאותו של כל אזרח להתיישב בכל אתר ואתר בא"י, ובעידן בו יש רוב ברור בעם כמו גם בכנסת ובממשלה התומך בהתנחלויות ביהודה ובשומרון, במיוחד שנים ספורות לאחר כשלונות מהלכים מדיניים אזוריים בינ-ארציים כמו אלה שפסגתם וגולת הכותרת שלהם הייתה הענקת פרס נובל לשלום לבכיר הטרוריסטים שקמו מול אויבי ישראל, יאסר ערפאת, וכדוגמת הסכם אוסלו וההינתקות.
ואי-אפשר לשכוח, כי נורווגיה – מעניקת הנובל – חוזרת לתמונה דרך אלביט, וחושפת את עצמה במערומיה, ואולי גם את מניעיה הנסתרים, בהענקת פרס נובל בלי להניד עפעף לטרוריסט בכיר.
כזרז כימי – מפעיל נשיא ארה"ב את הכוחות הרדומים במדינת ישראל למען הבנייה בהתנחלויות, מעלה את הנושא לסדר היום הציבורי, תורם תרומה שאין דומה לה למען הגברת תכנון הבנייה העתידים ולמען האצת הבנייה הטווח המיידי בהתנחלויות, ממחיש את האבסורד שבניסיונות להקפיאה, ובתור שכזה – עוד יגיע לו "אות יקיר יהודה ושומרון".
השוואת פעילותו של חוסיין לפעולת קטליזטור כימי היא תואמת את המידה הזעומה של השפעתו, עקב קוצר זמנו שהולך ואוזל, ועקב היותו בדעת מיעוט אל מול מערכת דיפלומטית גדולה התומכת בישראל סביבו. הירידה התלולה במידת התמיכה בה הוא זוכה מהעם האמריקני, מבטיחה כי השפעתו של חוסיין על המדיניות במזרח התיכון הינה אירוע תאונתי קצר מועד שיחלוף – לאחר ההשפעה החיובית האמורה – ולא שינוי מדיניותה של מדינת ארצות הברית כלפי ישראל.
מהצד של מדינת ישראל – ממשלת ישראל, כתוצאה מהדרישות של חוסיין, מזרזת אישור תוכניות מתאר, דבר שבמצב נינוח אורך זמן רב עקב הסרבול הבירוקרטי שבתהליך רישוי הבנייה, ובנוסף, גורמת להתחלות בנייה בהיקף מקסימלי כדי שייכללו בהסדר ההקפאה, ובנוסף, עדיין נותרת האופציה של בנייה עבריינית, בניגוד לתוכניות או שלא בהתאמה – כפי שקיים בכל יישובי הארץ בכל המגזרים.

תאריך:  05/09/2009   |   עודכן:  05/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרומת חוסיין אובמה לתנופת הבנייה בהתנחלויות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כמה נכון וקולע. ל"ת
יופי של כתבה  |  5/09/09 14:32
2
הבניה טובה למהנדס בנין מובטל
פלצן אלטע קעקר  |  5/09/09 16:40
3
מאמר מקורי ומעניין ל"ת
אלי קופטר  |  6/09/09 00:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
כל חייך היית איש של הידברות, איש של גשרים, איש של כיבוד הזולת    עמוק, עמוק העצב בעיני כל מי שהכיר אותך, דני בלוך, והזדעזע למשמע הידיעה כי נפלת על משמרתך
צבי גיל
מעיין של ידע - היה ואיננו עוד
אריה אבנרי
העבירות הפליליות המיוחסות לאולמרט בפרשות בגינן הוגש נגדו כתב אישום אומנם חמורות, אך חסרה העבירה החמורה של קבלת שוחד, שלא הייתה מותירה ספקות והייתה מונעת מפרקליטיו של אולמרט ומחסידיו השוטים לחפש "חורים" בכתב האישום    הערות אזהרה (47)
מאיר אלקרייאף
אל תשדר חולשה מול אויבי ישראל, הלא הם אנשי בוראכ חוסיין אובמה
אלכס נחומסון
הסקנדינבים יכולים להכחיש את המניע האנטישמי עד שיכחילו פניהם    היום הם חוד החנית במסע הצלב האירופי של המאה העשרים ואחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il