X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בין אם יישאר או לא יישאר, המזרח התיכון לא יושפע מאבו מאזן, אלא ממאזן האימה שמטיל עליו הגרעין האירני. המזרח התיכון החדש כבר כאן, ולא כפי ששיערתם
▪  ▪  ▪

אבו מאזן הרוויח ביושר את חוסר הרלוונטיות שלו. רק לעתים נדירות בהיסטוריה ניתנת למנהיג הזדמנות לתקן את שגיאות קודמו, ולהתקדם מחדש לכיוון הנכון מהנקודה בה קודמו פנה לכיוון השגוי. ראש ממשלת ישראל הקודם, אהוד אולמרט, הציע לו הצעה לפתרון הקבע שעלתה בוויתוריה אף על ההצעה שניתנה לערפאת בקמפ-דייויד על-ידי אהוד ברק וביל קלינטון.
אבו מאזן היה יכול לקבל את ההצעה, לקבל אותה בהסתייגויות, או להציע וויתורים מצידו. אך הוא, כקודמו, העדיף להיות דובון לא-לא ולסרב. במקום זאת, הוא בחר לחזור לעיסוק הקל והנוח מבחינתו - תעמולה אנטי-ישראלית. בכך הוא הוכיח, כי אין לו את היכולת המנהיגותית הדרושה כדי להוביל לשלום. כיום, לאחר שסירב לחדש את המשא-ומתן עם ישראל, הוא מאיים כי לא יתמודד על תפקידו מחדש.
גם אם יתמודד, ספק רב אם יזכה בתפקיד, וגם אם יזכה, אין ספק כי הוא לא יכול להוביל לשום כיוון, פרט לזה המותווה בלאו הכי על-ידי החמאס. החמאס, לתשומת לב הפוליטיקאים ההזויים שמוכנים לדבר אתו, מצהיר בגלוי כי הוא מתכוון להשמדת ישראל. לכול אלה המנסים להבהיל אותנו כי עם לכתו של אבו מאזן תוחלף הדרישה לשתי מדינות בדרישה למדינה דו-לאומית, ניתן להצביע בפשטות על כך, כי גם כעת לא מוכנים הערבים שאחת משתי המדינות תהיה יהודית, ולכול היותר הם מוכנים לכך שהיא תהיה דו-לאומית. בכל מקרה, אותי מבהילים הוויתורים שהמנהיגים שלנו מציעים לעשות מיוזמתם, יותר מאשר הדרישות שמעלים אויבינו, ושאנו מסרבים להיענות להן.
אך מעמדו של אבו מאזן הם כבר חדשות העבר. המזרח התיכון עובר בתקופה זו מטמורפוזה שתשנה אותו עד הקצה. הסימפטום הבולט ביותר לשינוי הזה הם ההתבטאויות של ראש ממשלת טורקיה. טורקיה בחרה להצטרף לציר אירן-סוריה, והיא בדרך להפוך לרפובליקה איסלאמית על-פי המודל האירני. המזרח התיכון הבין, כי מדינות המערב וארה"ב לא יצליחו בטיפולם בגרעין האירני יותר מכפי שהצליחו עם הגרעין הצפון קוריאני. הם החלו להתאים את עצמם למציאות שתיווצר כשאירן תיהפך למעצמה אזורית, ובעקבות כך אולי אף למעצמה עולמית. שינוי שיאפשר לאירן להפעיל בחופשיות רבה את זרועות הטרור הידועות לשמצה שלה. בעתיד הקרוב אנו נראה יותר ויותר מדינות באזורינו מיישרות קו עם המדיניות האירנית, ועם דרך החיים האירנית. אין צורך להסביר מה משמעות השינוי הזה לגבי ישראל.
בהינתן המדיניות הנוכחית של נשיא ארה"ב ושל האיחוד האירופי ומרכיביו, ישראל אינה יכולה לעשות הרבה כדי לשנות את התרחיש הזה. גם אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למציאות החדשה שתיווצר, אשר כוללת איומים קיומיים בצד חוסר תוחלת מדינית. אניח למומחים הצבאיים להכין את דרך ההתמודדות עם האיומים הקיומיים. במיוחד שלגבי מרביתם השתיקה יפה. אוסיף כמה מילים לגבי חוסר התוחלת המדינית. למציאות הזו יתקשו להסתגל במיוחד הפוליטיקאים של השמאל, שאמונים על מציאת פתרון בכול מחיר, כאילו אין צורך בשניים לטנגו.
הם יאמרו בוודאי, כי המציאות הדמוגרפית תחייב אותנו להתקדם לפתרון. גם בנושא זה אפנה אותם למומחים ממני1. ובכול זאת, הם יתעקשו, איננו רוצים לשלוט בבני עם אחר. לכך אני יכול להסכים, ויש לי גם פתרון אפשרי. אם זו אכן המוטיבציה שלהם, אין סיבה שאנשי השמאל לא יאמצו אותו.
הפתרון מתבסס על כך שבקופת בנק ישראל שוכבים כעת 61 מיליארד דולר2, שבנק ישראל לעולם לא יוכל למצוא להם שימוש. אם ינסה למכור אותם, יביא הדבר לייסוף מיידי בשקל, דבר שיפגע בייצוא הישראלי. כול שימוש בכסף לצרכים פנימיים בישראל יביא לאותה תוצאה. בינתיים היתרות ממשיכות לגדול בהתמדה. על-פי חשבוני מאפשרות יתרות אלה לתת כרבע מיליון דולר לכול משפחה לא יהודית מאזור יהודה ושומרון, שתעזוב את הארץ. בכסף זה תוכל המשפחה הזו לבסס את עצמה בכבוד בכול ארץ בעולם שאליה תבחר להגר. אסור בשום אופן להפעיל את הפתרון הזה בכפייה, ואסור אפילו להיתפס כמי שמשדלים מישהו להתפתות אליו. להפך, אנו צריכים להציע זאת כמחווה של רצון טוב ופיצוי למי שעקב חוסר התוחלת המדינית בוחר מרצונו לעזוב את האזור.
באשר לרצועת עזה, מאחר שהפיקוח שלנו על כניסת סחורות לרצועה בלאו הכי אינו מביא תוצאות, הגיע הזמן שנשלים את ההינתקות, ונעביר את האחריות לרווחת התושבים בעזה למצרים. אנו נוכחנו כבר לדעת כי המצב הנוכחי רק מקשה עלינו בזירה הבינלאומית, ולכן כדאי להביא לסיומו. מצרים אולי לא תאהב את הצעד הזה, אך הסולידריות הערבית המזויפת תאלץ אותה לקבל את התפקיד בעל כורחה. נסגור אפוא את המעברים באופן מוחלט, ננתק את החשמל, המים והתקשורת, ונניח למצרים לספק להם את כל אלה.

קישורים

1. מחדל הפטליזם הדמוגרפי [קישור]
2. יתרות המט"ח של ישראל: 61 מיליארד דולר [קישור]

תאריך:  10/11/2009   |   עודכן:  10/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
בארה"ב מושרשת מסורת עממית של שיגעון לנשק. הזכות לנשיאת נשק מובטחת בחוקה. אחזקת "אוסף" של רובים ואקדחים כמו הארסנל שנתגלה בביתו של טייטל לא הייתה עושה שם רושם רב
צילה שיר-אל
מפת הכוכבים הכללית לשבוע זה    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
ד"ר א. טויטו וד"ר ע. יפה
בשנים האחרונות מתרבים המחקרים בתחום הסוכרת העוסקים ביעילות התרופתית המסייעת לאיזון של חולי סוכרת לאורך זמן ובצורה יעילה
עמוס עמירן
למה אצלנו אני בהרגשה שבכל פניה שלי, אני גורם אי נוחות לנותן השירות והוא עלול, רחמנא ליצלן, לחזור הביתה עצבני ולכעוס על אשתו וילדיו מבלי שאלו אפילו ידעו למה
ראובן לייב
ב"קפה 111" שברמת השרון נפלנו על רעש מחריש-אוזניים, על מסך של עשן סמיך ועל ארוחה חסרת טעם וריח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il