X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סטקיית הבשרים המיתולוגית, הראשונה בארץ, נועלת בצו בית המשפט את שעריה לאחר 50 שנות פעילות
▪  ▪  ▪
מעדני גורמה אחרונים במסעדת "לויקו-מושיקו" [צילום אילוסטרציה: AP]


הוותיקים שבינינו זוכרים עדיין בערגה את "פונדק הנמרים" של גזי חקק, בצומת גהה, על כביש תל אביב פתח-תקווה, כאחת הסטייקיות הראשונות והמהוללות בארץ. בשל הסתבכות עם החוק היא נאלצה, עוד לפני שלושה עשורים, לנעול את שעריה, כשהיא מותירה אחריה קהל-סועדים נוסטלגי, ביניהם רבים מה"מי ומי" של ימים עברו.
מאותה סיבה ממש נאלצה להיסגר בשעתה גם מסעדת "דבוש" שבחוף ימה של הרצליה, אחרי שנים רבות של פעילות, כשהיא מותירה אחריה קהל-מעריצים גדול לאוכל טריפוליטני אמיתי. ככה זה כשהעירייה אינה מוותרת ויורדת לחייה של מסעדה שכבר הספיקה לקנות את עולמה בציבור רחב של סועדים.
אבן שואבת
עכשיו, מסתבר, הגיע תורה של מסעדה מיתולוגית נוספת: "לויקו-מושיקו". כבר חמישה עשורים תמימים משמשת סטקיית הבשרים על האש, בצומת גלילות שעל כביש החוף, אבן שואבת קבועה לרבבות משפחות על טפן, לנהגים עייפים ולסתם מטיילים המבקשים לפוש ממסעם ולסעוד בה את ליבם. עכשיו, בדיוק בשנת החמישים לקיומה, עומד להקיץ גם עליה הקץ, והכל בשל צו-סגירה סופי שהוצא נגדה על-ידי בית המשפט בגין בנייה בלתי-חוקית.
בעלי המסעדה, חיים לוי ויעקב בשן, זכו לארח בין כתליה רבים מה"מי ומי", ביניהם יצחק רבין, יגאל אלון ואריאל שרון, וסלבריטאיס לא מעטים. אבל גאוותם הגדולה הייתה תמיד על לובשי המדים, במיוחד על הלוחמים, שלהם העניקו תמיד בית חם ושירות מעומק הלב, בעיקר לאלה הבודדים שבהם. בזכות ליבם הרחב של הבעלים נהגו גם ב"לויקו-מושיקו" משפחות במצוקה מארוחות-חינם.
מעדני גורמה
בחודש האחרון, שעוד נותר לה עד לסגירתה, ניתן יהיה, עדיין, ליהנות בה ממעדני הגורמה שלה, כמו חומוס הפטריות, הקובה במתכונו המיוחד, הממולאים האגדיים, האסובוקו שמורכב משוק שלם של אווז מבושל בתנור, הסטייק-אנטרקוט העסיסי כל כך ושיפודי הבקר המיוחדים, העשויים ביד אמן. ולא שכחנו את הפיתה הגדולה המיובאת מטורקיה והעשויה להכיל בקירבה שני סטייקים שלמים; את הסלטים הטריים המוכנים בשיטת הסרט הנע; ואת הקינוחים - כמו קרם בוואריה ומלבי - שמ"לויקו-מושיקו" יצאה תורתם למסעדות אחרות.

תאריך:  21/02/2010   |   עודכן:  21/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרד כהן-קידר
אבותינו חיתנו ילדיהם בתקיעת כף, לשם ברית מילה אין צורך ברב ולשיחה עם ה' יש לנו את פינו - אז למה צריך רב?    מחשבות כפירה?
צבי גיל
שלום הוא גשם נדבות שניתך על האדמה, לא מטר המוביל לשטפונות    נאום בדיוני של הנשיא אובמה עם החזרה (דמיונית) של פרס נובל לשלום כהפקדה לעתיד
עו"ד אברהם פכטר
העיתונאית אילנה דיין (ותוכנית "עובדה") במקום להגיש ערעור מוטב היה אילו הייתה מפנה זמן להרהור    ההצהרה שלה - שאם הערעור ידחה: "זאת תהיה מכה אנושה לעיתונות" - מוגזמת ומופרכת    יש דין ויש דיין - אילנה
יואב יצחק
בית המשפט חייב את בנק לאומי לערוך תוך 60 ימים שינויים בחוזים עם הלקוחות    השינויים בשורת נושאים, ובהם: תנאים המאפשרים ביטול מסגרת אשראי, חובת שמירת שקים מצד לקוחות, ביטול קביעת הבנק לפיה דפי חשבון שהוא מגיש ללקוחות ייחשבו כנכונים ומאושרים אם הלקוח לא ערער תוך 60 ימים
עמוס גורן
כמו מר ארגן, אשר מדמה את עצמו כיודע דבר לטינית אך משבש את השפה הצרפתית עם סיומות לטיניות מדומינות, כך הישראלי ה"נאור"    הוא סבור כי הוא מדבר עברית תקנית אך למעשה הוא דובר עברית מאונגלזת ומשובשת    תענוגות העברית (ל"ה)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il