X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפני כשבועיים זימן הישראלי-לשעבר דרור פיילר כינוס במכון הטכנולוגי המלכותי בשטוקהולם, תחת הכותרת "מדוע צריך להחרים את ישראל?" אפילו בשוודיה יש כאלה שחושבים כי האקט הזה אנטישמי מדי
▪  ▪  ▪
פיילר ואחת מיצירותיו [צילום: AP]
מעולם לא שמעתי שפיילר מחה נגד כווית כאשר היא בעטה החוצה מאות אלפי פלשתינים למדבר. לא שמעתי אותו מתלונן כשירדן שללה את אזרחותם של אלפי פלשתינים שם, ולא שמעתי אותו מבקש משוודיה לבנות כפר תעשייתי בגדה המערבית, לרווחת התושבים שם

יהודי אכול שנאה עצמית הוא תופעה שמתבטאת לעתים קרובות בכך, שאותו יהודי עושה שימוש ביהדותו כדי להכפיש את כל היהודים שאינם מחזיקים בדעתו. יהודים אנטישמים כאלה יש היום לא מעט - בדרך-כלל הם אנשי שמאל קיצוני, ומושא שנאתם העיקרי הוא מדינת ישראל, משום שזוהי המדינה היחידה בעולם, שבה כל היהודים מתקבלים בברכה. ההיגיון שלהם הוא שזה לא הוגן, שהרי למיליארד ו-500 מיליון המוסלמים אין אף מדינה, שבה הם תמיד מתקבלים בברכה ושאותה הם יכולים לעזוב כאוות נפשם, ללא פחד.
יהודי אחד כזה, ידוע יותר מדי בשוודיה, הוא ה"אמן" דרור פיילר, שפעם היה קומוניסט ישראלי, אך לרוע המזל עבר לשוודיה - בשנות השבעים, אני חושב - השליך את אזרחותו הישראלית לפח האשפה, ואסף סביבו חבורה של אנשי שמאל שוודים, הבולעים בצמא כל מה שיוצא מפיו. הוא זכה לפרסום עולמי במעשה "אמנות" של הדמיית דם יהודי, במסגרת מיצג "שלגיה ושגעון האמת" הידוע לשמצה. חבורתו זו כוללת גם פרופסורים אינטליגנטיים לכאורה - שהרי אנטישמיות היא פולחן שאין לו דבר וחצי דבר עם מחשבה או היגיון.
זה די משעשע לנסות לשער על מה בדיוק החבר'ה המשכילים האלה מנסים להחרים את ישראל - על חסימת סטודנטים ערבים שם? לא, יש רבים כאלה באוניברסיטאות בישראל. על סתימת פיות באוניברסיטאות ישראליות בגין השמעת מסרים אנטי-ישראלים? ממש לא, בישראל אפשר למצוא כמה וכמה פרופסורים שמבטאים עמדות שמאל קיצוניות, כולל בטכניון, שמקיים שיתוף פעולה עם המכון המלכותי לטכנולוגיה (ממ"ט) בשטוקהולם. כמה מאותם פרופסורים תומכים בהחרמת עצמם, ומסתובבים ברחבי העולם בכספי ממשלתם, כדי לשכנע אנשים לשנוא ולהחרים את ישראל. נסו להבין את זה אם אתם יכולים. יחסית לכמה מהם דרור פיילר הוא עדיין חובבן.
בין היהודים האלה לבין "הפליטים הפלשתינים" יש כמה קווי דימיון. אחד מהם הוא, שהיהודים האלה לעולם לא יפסיקו לקרוא לעצמם יהודים. שהרי להיות אנטישמי קלאסי סטנדרטי - זה די משעמם, אבל אם אתה גם יהודי - וואו! מובטח לך מושב בהיכל התהילה. כמו אנשים שסבם קיבל פעם את חותמת אונר"א הכחולה של "פליט פלשתיני לנצח או כל עוד ישראל קיימת", רק משום שיצא להם להיות במקרה בישראל במשך השנתיים שהקנו את ה"זכות" הזאת - והם ממשיכים לכנות את עצמם "פליטים פלשתינים", גם אם הם מיליונרים בארה"ב.
וכך, כנראה שמצא מין את מינו: כמה פרופסורים בממ"ט, אנשי שמאל קיצוני, חברו לפיילר, ועכשיו הם מתפוצצים מרוב גאווה על האופוזיציונריות שניתן להם להפגין כלפי המכון שלהם - שהרי הרקטור, פטר גודמונדסון, השיב בשלילה מוחלטת על כוונתם לקיים כינוס תעמולה או "סמינר" אנטישמי במכון תחת הכותרת "מדוע צריך להחרים את ישראל", וקבע כי אין לעשות שימוש במתקני המכון לפעילויות שאינן קשורות באופן ישיר ללימודים האקדמיים. גם ועדת האתיקה של המכון השיבה בשלילה מוחלטת על הכוונה לקיים אירוע, שבו קוראים להפסקת כל שיתוף פעולה אקדמי עם ישראל, וקבעה כי על המכון להימנע מנקיטת מדיניות המנוגדת למדיניות החוץ של שוודיה.
ובכל זאת, החבורה קיימה את הכינוס שלה, תחת הכותרת המפוארת שלו, כשהיא מודיעה עליו בנוסח של צחקוק ילדותי ונאחזת ב"חופש ההתכנסות המוקנה על-ידי החוקה". על-פי עיתוני שוודיה, הרקטור עצמו הפסיק את הכינוסון הזה, באומרו כי הוויכוח הפנימי הוא כמובן חופשי לחלוטין, אבל אין לקיימו במסגרת כינוס ציבורי הסותר את כללי השימוש במתקני המכון בכלל, לאו-דווקא בהקשר של ישראל.
ובכל זאת, החבר'ה הספיקו לעשות שם משהו: הם דיברו על קשרי הממ"ט שבשטוקהולם עם הטכניון שבחיפה, על-פי הסכם אשר חוּדַש ביוני 2009 בדבר חילופי סטודנטים, מרצים וחוקרים. פיילר סיפר, כי כמעט כל האוניברסיטאות בישראל מקיימות זיקה הדוקה לתעשיה הצבאית שלה וכי לטכניון תפקיד מרכזי בתעשיית הנשק של ישראל, כולל פיתוח כלי רכב בלתי מאוישים המשמשים להרס בתים פלשתינים ואמצעי מעקב אחר המנהרות, המשמשות ל"העברת אספקה לעזה הנצורה על-ידי ישראל". וכך, קבוצת הפעולה של הממ"ט קראה להפרת ההסכם בין הממ"ט לטכניון וליישום מדיניות אתית שגורסת כי פעילויות המכון מבוססות על זכויות האדם, על ויכוח חופשי ופתוח ועל דחיית כל סוגי האפליה. עוד הספיקו הדוברים להצר על כך, שלמרות הזמנת חברי ועדת האתיקה של המכון לכינוס, הם סירבו להשתתף בו.

מה עם סטודנטים ומדענים מסין ומאירן?

לא רק חברי ועדת האתיקה של המכון סירבו להשתתף בכינוס של פיילר. גם אנשי סגל אחרים במכון אינם רואים בעין יפה את ניסיון הפוליטיזציה הזה של מוסד אקדמי מכובד. אחד מהם, פרופ' יוליוס גלאסר, מדען ומרצה לכימיה במכון, שלח לעמיתיו את המסר הבא:
"זה עתה קיבלתי הודעת דואר אלקטרוני בדבר כינוס שאמור להתקיים מחר שיקרא לפתוח בחרם של ממ"ט על מרצים, מדענים וסטודנטים ישראלים. שני אנשי המכון, פעילי שמאל ותיקים, דיק-אורבן וֶסטבּרו ויאן-אריק גוסטבסון, מבקשים ליזום חרם על קשרים עם מרצים, מדענים וסטודנטים ישראלים. השאלה היא מדוע בכלל המכון המלכותי לטכנולוגיה צריך להטיל חרם על מרצים, מדענים וסטודנטים ממדינות אחרות, ואם עליו לעשות זאת - מדוע רק על ישראלים? אחרי הכל, יש בעולם מספר גדול להחריד של דיקטטורות, המדכאות את אזרחיהן בדרכים אכזריות ביותר, אז למה שנחרים סטודנטים ומדענים ממדינה דמוקרטית?
"כך למשל, המכון מקיים שיתוף פעולה רשמי עם סין, ומאות סטודנטים ומדענים סינים עובדים עתה בקמפוס שלו. כולנו יודעים שסין נשלטת על-ידי מפלגה קומוניסטית דיקטטורית, ושמנהיגיה אינם מהססים להשליך סטודנטים לכלא לעשר-עשרים שנה בגין ביטויים אפילו קלים של דעותיהם הפוליטיות. סין היא המובילה בעולם בביצוע עונשי מוות, גם בגין מעשים כלכליים או פוליטיים, והיא מוכרת למערב איברים של אסירים שהוצאו להורג בבתי הכלא בה. מאז 1948 מחזיקה סין בטיבט - מדינה בשטח מיליון ו-200 אלף קמ"ר - גדולה מצרפת וגרמניה ביחד. האם על המכון להחרים סטודנטים ומדענים סינים?
"דוגמה אקטואלית אחרת היא אירן. הקנאים הדתיים המושלים בה מדכאים את החופש של האירנים בדרכים אכזריות ביותר. סטודנטים נהרגים ברחובות טהרן על-ידי מיליציה של המדינה. בשבוע שעבר, מספר צעירים נידונו למוות על-ידי בית המשפט האירני, משום שהשתתפו בהפגנה פוליטית ברחובות טהרן. האם המכון צריך להחרים סטודנטים אירנים?
"שוודיה נמצאת עתה במלחמה נגד קנאים דתיים אכזריים, הטליבאן באפגניסטן, כחלק מקואליציה של כוחות צבאיים. כוחות אלה הרגו אלפי אפגנים צעירים ומבוגרים, מספר גדול הרבה יותר ממספר הערבים שנהרגו בכל מלחמות ישראל-ערב גם יחד. האם צריכות מכללות במדינות אחרות להחרים סטודנטים ומדענים שוודים על ההרג הזה באפגניסטן?
"לדעתי, ד"א וסטברו וי"א גוסטפסון מביישים את שמו הטוב של המכון שלנו".
אבל, כאמור, פיילר וחבורתו הספיקו בכל זאת להפריח לאוויר קצת שנאה כלבבם, והנה משהו מדיווחו האינטרנטי של אחד ממשתתפי הכינוסון הזה: "אתמול נכחתי בכינוס מעניין וחשוב במכון הטכנולוגי המלכותי השוודי, שבו דנו דרור פיילר ופרופ' יאן-אריק גוסטבסון בנקיטת סנקציות נגד ישראל. דרור הסביר מדוע הוא והארגונים שהוא משמש נשיאם - 'יהודים למען שלום ישראלי-פלשתיני' ו'יהודים אירופים למען שלום צודק' - מטיפים לנקיטת סנקציות. הם רואים בכך חלק חשוב מהפעילות הפלשתינית הלא-אלימה. הוא תיאר, בין השאר, כיצד פעילי תרבות בתמיכת מדינת ישראל מייצגים אותה כדי להפיץ תדמית חיובית שלה. הוא וארגונו מאמינים שמשום כך, לפני שאתה מזמין מישהו מישראל, חשוב שתברר אם האדם הזה הוא בעד או נגד הכיבוש ואולי אפילו משרת באיזשהו אופן את הכיבוש. הכינוס עסק גם בדרכי האפלייה השונות של פלשתינים בעולם האקדמי, כולל בישראל, בגדה המערבית ובעזה".
האם ייתכן שפיילר אינו מעודכן? הרי היהודי האחרון עזב את עזה ב-2005, והיחיד שיכול עכשיו להפלות לרעה מישהו בעזה הוא חמאס. מעניין, מעולם גם לא שמעתי שדרור פיילר מחה נגד כווית כאשר היא בעטה החוצה מאות אלפי פלשתינים למדבר. לא שמעתי אותו מתלונן, כשירדן שללה את אזרחותם של אלפי פלשתינים שם, כיוון שלא בטחה בהם. גם לא שמעתי שפיילר מבקש איזו מחווה קטנטונת משוודיה או מהאיחוד האירופי - לבנות כפר תעשייתי בגדה המערבית, להלוות להם שם כסף לשם כך, שיוחזר בצורת מוצרים פרי המקום. ישראל ביקשה מערפאת במשך זמן רב רשות לעשות זאת, הוא רטן "לא", ועל כן הוקמו מפעלים שלה בירדן. לישראל היה כפר תעשייתי בעזה עד שהמחבלים הרסו אותו. כלומר - לפיילר לא אכפת כהוא זה מהערבים הפלשתינים, כשאין הוא יכול לשזור בכך שנאה לישראל, שהיא למעשה אנטישמיות.
אני מספיק זקן כדי לזכור את ההפגנות שנערכו בשוודיה למען "חזית השחרור הלאומית של דרום וייטנם" בשנות השבעים, כשהגיעו אלינו כמה פליטים וייטנאמים. שאלתי את אחד הבחורים שצעקו ברחובות: "מה אתם עושים כדי לעזור לפליטים הוייטנאמים שבאים אלינו?". בתשובה זכיתי בפנים חתומות: "מה אכפת לנו מהם? אנחנו רוצים לצעוק בערב 'שנאו את ארה"ב' ולשתות בירה!" עכשיו אלה בני חבורתו של פיילר ונטיותיהם הדומות, אשר מצאו את שליחותם בחיים - מי יודע, אולי יש ביניהם גם כמה צעקנים עתיקים מימי הפליטים הוייטנאמים.

לאתר מגזין מראה
ד"ר רלף הגלונד (Ralph Haglund) הוא מומחה לפיסיקה של חלקיקים אלמנטריים, פעיל ובלוגר פרו-ישראלי בשוודית ובאנגלית
תאריך:  27/02/2010   |   עודכן:  27/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חבורת פיילר - לצעוק שנאה ולשתות בירה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו!
ישמעאל  |  27/02/10 13:28
 
- מה דעתך על..............
יש לי שם מתאים  |  27/02/10 18:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
ככל שגניבת מכוניות נעשית על-רקע לאומני ומסיבה זו נחזים כלי רכב חדשים [וולבו, מרצדס ועוד] נהוגים בידי צעירים בשטחים - צריך ראשית לקום ולומר כי אלה הגנבים    ההמשך - פשוט בתכלית...
רועי אורן
בעוד ישראל מנפחת את נושא חטיפתו של גלעד שליט במקום לנהל משא-ומתן בחוכמה, בארה"ב כאשר נחטף חייל, מורד הנושא מסדר-היום עד שניתן יהיה לשחררו
עמוס גורן
ל"ו. המורה לעברית לומד היכן הוא חי
מלכם לוא
פנייתו של ראש ממשלת יוון לראש ממשלת ישראל לסייע לו בעצה כלכלית, עשויה לשמש פתח להידוק היחסים עם יוון ולשיפור תדמית ישראל שם, אם רק יהיה מי שירים את הכפפה
מרדכי קידר
עורך העיתון "אלקודס אלערבי" מאשים את הרשות הפלשתינית בשיתוף פעולה עם הישות הציונית בחיסול בכיר החמאס אלמבחוח, ובינתיים בחמאס שואלים: אחרי מי עוד עוקב הארגון שמאחורי החיסול?
רשימות נוספות
האינטליגנט המדומה  /  עמוס גורן
הפירמידה העקומה  /  יוסף אורן
שבוע האפרטהייד הערבי - יהיה או לא יהיה  /  מרדכי קידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il