X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסעדת ננוצ'קה [צילום: rest.co.il]
מסעדת "ננוצ'קה" התל אביבית, של המסעדנית הוותיקה, ננה שרייר, מצטיינת במטבח אקזוטי ופיקנטי לשמו
▪  ▪  ▪

המסעדנית ננה שרייר

בבניין משומר משנות ה-30' של המאה החולפת ממוקמת מסעדת "ננוצ'קה" התל אביבית (רחוב ליליינבלום 30), שכבר הספיקה להעתיק את משכנה שלוש פעמים רצופות למחוזות חדשים: משכנה המיתולוגי הראשון היה בשכונת "פלורנטין" כמסעדת "ננה"; משכנה השני הועתק לרחוב ליליינבלום 28, ואילו משכנה האחרון הועבר, לא מכבר, לבית הסמוך, הנושם חתיכת היסטוריה.
ננוצ'קה מייצגת נאמנה את המטבח הגרוזיני-האותנטי במיטבו, כפי שנהג בתקופת הצאר הרוסי. בעליה, ננה שרייר, ששמה יצא לפניה כמסעדנית עתירת-מוניטין, עיצבה אותה בעיצוב אקלקטי חם, כשבקומת הכניסה שלה חלל-מסעדה צבעוני ואלגנטי, המוביל לחצר קסומה, שמוקפת בבניינים משומרים. בר ססגוני, שנבנה מ-1,500 (!) ספרים, מוביל היישר למדרגות הקומה השנייה, שבה מצוי חלל-מסעדה נוסף ואינטימי. על אחד מקירותיה מתנוסס לתפארת ציור מדהים, בצבע כחול עמוק, של הצייר התל אביבי ברוך הכישרון, מאיר פיצ'חדזה, שלא מכבר הלך לעולמו.
תפריט מדליק
על הקולינריה מנצחת ביד רמה ננה שרייר, כשלצידה מופקד השף דוד אלדן, שרכש את ניסיונו ברוך השנים עוד במסעדות קודמות, כמו "צ'ימיצ'נגה", "ארמדה" ו"לואיזה". מכיוון ששפע המנות, המעטרות את התפריט המגוון, היו כולן על טהרת השמות הגרוזיניים, נאלצנו, בלית ברירה, להיעזר בשירותיה הטובים של מלצרית אדיבה, שהשכילה לפלס אליהן את דרכנו.
ממנות הפתיחה שהוצעו לנו נדלקנו על הפרואלי-צרחאלי - אנטיפסטי של חצילים פיקנטיים, מנגולד באגוזים, סלט כרוב בזעפרן ואגוזים, עם דולמה צמחוני, שהייתה מנה עשירה בטעמה. בן-לווייתי התענג, כמוני, על הצ'יבוריקו - בשר-בצק פריך, במילוי בשר-בקר ואווז. את שתי מנות הפתיחה ליווה לבש - לחם גרוזיני פריך וחם, היישר מן התנור.
עכשיו הגיע תורן של העיקריות. בחרתי בכבדי-עוף מושחמים, ברוטב יין מתוק, שנחו על מצע של אורז ושהיו לעילא ולעילא. בן-זוגי רווה נחת ממנת הקבבונים העשירה מבשר בקר וכבש, שאליהם התלוו מחית תפוחי-אדמה, ירקות ואגוזים טחונים. את צימאוננו הרווינו בלימונענע מרעננת ובקולה צוננת, כמו גם באספרסו כפול ומהביל, עם ניחוחות של ארומה לשמה.
על הארוחה העסקית המשותפת שילמנו 250 שקל, כולל תשר של 15 אחוז על שירות אדיב וקשוב. טרם צאתנו את המסעדה פקדנו, כהרגלנו, גם את השירותים, שענו על כל הצרכים שלנו - תרתי משמע. ובסולם הקולינרי, מ-1 עד 10, זיכינו את "ננוצ'קה", ללא שמץ של היסוס, בציון 9 המכובד.

תאריך:  09/04/2010   |   עודכן:  11/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתי יהל
שוב הרבה רעש וצלצולים; שוב פרסומים מכוונים וחקירות כאילו גילו פושעת נטולת-מעצורים, ושוב מוצאים דרך להשכיח את העיקר ולהתמקד בתפל
אריה יואלי
בפרשת השבוע מתחילה התורה לעסוק בבניין הקדושה של היהודי הפרטי. הציווי הראשון הוא הימנעות מאכילת דברים המזיקים לנפש    מעט לפרשת שמיני
ד"ר צ'לו רוזנברג
בטחון המדינה חשוב מדי בכדי להפקיד אותו בידי פיונים קטנים שכל עניינם הוא קידום אינטרסים אישיים    על צבא ופוליטיקה
הרב ישראל רוזן
ה'הינתקות', שתמורתה 'אפס', היא עדות לבאי עולם על ויתור ועונשו    המלחמה ברשע מטהרן: זעזוע דעת הקהל האירופי והאמריקני
גורי גרוסמן
על-מנת לצמצם בעתיד את הסכנה של פרשות שוחד לכאורה, יש להקים, במקביל לרפורמת התכנון והבנייה, גוף מיוחד בלתי תלוי במסגרת משרד מבקר המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il