X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רשמים אישיים מאיסוף ישראלים שנתקעו באירופה בטיסת אל-על מרומא לישראל ביום העצמאות 2010
▪  ▪  ▪
הטרמינל ברומא היה שומם כולו, אך הדלפק של אל-על שקק חיים ונוסעים החפצים בכל מאודם רק להגיע כבר הביתה... [אל על]
נוסעים ממתינים למטוסם בשדה התעופה ברומא [צילום: AP]

יום שני, ערב יום העצמאות, היום החמישי למשבר התעופה הגדול בעולם ששיתק את שמי אירופה בעקבות התפוצצות הר הגעש באיסלנד שכיסה את השמים של 23 מדינות בעפר וולקני. כדי להגיע מהולנד לרומא - שם חברת אל על הבטיחה לתגבר את מטוסיה כדי להוציא ישראלים שנתקעו באירופה - נאלצתי לחצות את חצי יבשת אירופה ברכבות.
לאחר מסע של 27 שעות נסיעה מורטת עצבים ונחישות עקשנית להגיע איכשהו הביתה כדי להספיק ולחגוג עם יתר בית ישראל את חג העצמאות, אני מגיע בשעה 23:30 לטרמינל 5T בשדה התעופה ברומא. לתדהמתי הרבה, מצאתי טרמינל שומם מנוסעים, ממטוסים, מעובדי דלפק מהחברות השונות ליעדים השונים, ורק בדלפק אחד השתרך תור אחד ארוך - הדלפק של אל על. עמדו בתור ישראלים מותשים שהגיעו מכל קצוות אירופה על-מנת לעלות על מטוס הג'מבו עם דגלי ישראל שנשלח במיוחד לאסוף אותם ולהביא אותם הביתה לחגוג את יום העצמאות בחיק משפחתם - קיבוץ גלויות בחסות אל על...

ניצוץ ציונות בצל האפר הוולקני
תחושת גאווה. המטוסים עם הדגל [פלאש 90]

טיסת LY384 רומא-תל אביב ב-20.4.2010, יום העצמאות של מדינת ישראל, הייתה הדרך הכי מושלמת להתחיל לחגוג יום-הולדת 62 למדינת ישראל

אל על, חברת התעופה הגדולה בישראל ששימשה עד ההפרטה ב-2003 כחברת התעופה הלאומית של ישראל, היא בין הראשונות (אם לא היחידה) שעברה למתכונת מצב חירום כבר ביום שישי, 16.4.2010 - פחות מ-24 שעות מאז סגירת שדות התעופה באירופה.
מדהים כיצד בכל פעם שישנו אסון לאומי, או אסון או משבר בינלאומי, ישראל, "איכשהו", נמצאת תמיד בין הראשונים להיכנס לפעולה ולהושיט עזרה. כך קורה שמדינה כה קטנה, שמאז היווסדה נמצאת תחת איום מתמיד, נמצאת גם בהיכון מתמיד.
ברכבת לרומא שמעתי מפי נוסעים לא-ישראלים רבים שחברות התעופה שבהן נסעו לא פתחו מוקדי חירום כדי להורות כיצד לפעול במצב חירום זה - הרי זה היה Weekend - סוף השבוע ה"מקודש" כשרבים לא עובדים, ואיך לא חשבו שעל-אף ימי החופש של סוף השבוע יש לפעול במתכונת חירום!
בתקשורת הישראלית לא הפסיקו לשדר את הידיעה שחברת אל על יצאה למבצע השבת הישראלים התקועים באירופה לישראל, על-מנת שיספיקו לחגוג את יום העצמאות 2010 בחיק משפחתם. לשם כך הקימה החברה מוקד חירום בו ניתן להתקשר ולקבל פרטים על יעדי התעופה באירופה, בהם יהיה ניתן לתפוס טיסה חזרה לארץ. אל על הפעילה כ-15 מטוסים נוספים להטיס את 20,000 הישראלים התקועים באירופה, ממקומות כמו מינכן, מדריד, ברצלונה ורומא.
זאת ועוד, אל על איפשרה להשתמש באותו כרטיס אל על שטיסתו בוטלה, בלי קשר למדינה שממנה עלה הנוסע בסופו של דבר לטיסה חזרה מאירופה לארץ. בנוסף, צוותי אל על הנהדרים עבדו למעלה מ-20 שעות רצופות על-מנת לתת את מרב השירות בזמן החירום.
טיסת LY384 רומא-תל אביב ב-20.4.2010, יום העצמאות של מדינת ישראל, הייתה הדרך הכי מושלמת להתחיל לחגוג יום-הולדת 62 למדינת ישראל. בנחיתה הרכה של 06:50 בנמל התעופה בן-גוריון, היה משהו תנ"כי בכל המבצע - מעין "על כנפי נשרים".
תודה לחברת אל על
בפרוס שנת ה-63 למדינת ישראל, ובעקבות מאמציי להגיע הביתה, היה לי זמן רב להרהורים על מצבנו ועצם עצמאותנו במדינה שחלמנו עליה 2,000 שנה. הנני שב לביתי שבשדרות - בירת המקלטים העולמית - עם תקווה מחודשת בלב, שהציונות עדיין כאן ובועטת, ויש עוד תקווה שישראל תמשיך לעמוד על שלה ותעשה כל מה שצריך כדי להגן על אזרחיה.
תודה ענקית לחברת אל על ולצוות עובדיה המסורים. וכן תודה על הפגנת הציונות שהפגינה במשבר התעופה הגדול ביותר בעולם ולתפארת מדינת ישראל!

תאריך:  22/04/2010   |   עודכן:  22/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"וְאֶשָׂא אֶתְכֶם עַל כַּנְפֵי נְשָׁרִים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נועם
אילן אקסנהנדלר  |  22/04/10 13:54
2
מרגש
א.ד  |  23/04/10 04:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
לרגל פרישתה של יולי תמיר, הלכתי לארכיון וחיפשתי את רגע השיא שלה. תתפלאו, מצאתי רגע כזה, שבו השכינה בקעה מגרונה, והיא, לא תאמינו - האשימה את הפלשתינים במשהו...
איתן קלינסקי
המרכז האקדמי אריאל יקיים כינוס שיעסוק ב-"מה עלול לקרות כאשר זרמים אינטלקטואלים מהשוליים יהפכו למרכז"
יוסף עברון
ותיקי צפת ופעיליה בשימור העיר העתיקה ומורשתה התבשרו כי ועדת הערר המחוזית אישרה לאיש ברסל"ב, שרכש את חלקת "בית אונגר", לקבל היתר בנייה לאלתר להקים מעליו שתי קומות
איתמר לוין
אלישע הנביא מכונה "קדוש" בסיפור האישה השונמית, וממנו ניתן ללמוד רבות על הדרך המובילה לקדושה
ראובן לייב
ממש כמו בעבר, מעדיפים גם היום ראשי השלטון בארץ את הסטטוס-קוו שביחסים עם מדינות ערב העוינות, גם כאשר הוא כרוך בהליכה על חבל דק מאוד, ובלבד שלא להגיע להסכמי-שלום, שבהם תצטרך ישראל לשלם מחיר כואב, ואולי גם יקר מדי בשבילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il