X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דווקא בשעה זאת, כשהצבא היה צריך לשמור ולקדם מפקדים מוכשרים שהוכיחו את עצמם בשדות הקרב, הוא בוחר להדיח אותם משורותיו ולשחררם מסיבות של אי-אמירת אמת
▪  ▪  ▪
מדיחים ופוגעים [צילום: דובר צה"ל]

הפלישה הגרמנית לברה"מ במלחמת העולם השנייה נתקלה בצבא אדום מתפורר, כמעט ללא קצונה בכירה, בעקבות הטיהורים של סטלין. מיליוני רוסים הקריבו את חייהם עד שהצבא הרוסי התאושש מההפתעה של הבליץ הגרמני ועבר להתקפה עד לניצחון הסופי על היטלר. טיהור הצבא מהקצונה הבכירה היה רק אחד הגורמים למצבה הקשה של בריה"מ בתחילת המלחמה אולם אחד החשובים בהם.
מדינת ישראל לא למדה את הלקח. היא מאוימת מכל הכיוונים על-ידי אויבים השואפים להשמידה מאירן, מסוריה, מהחיזבאללה ועד החמאס, נמצאת במצב בינלאומי קשה, עם תמיכה לא מובטחת של ארה"ב וידידותיה האחרות. כך שהמסרים שמקבלים אויבינו על מצבנו הם מסרים של חולשה.
באותה שעה ממשיכה המדינה להתנהל "עסקים כרגיל" ללא שום תחושה של חירום. דומה המצב למי שחיים למרגלות הר געש העלול להתפרץ כל רגע ומתעלמים מקיומו.
דווקא בשעה זאת, כשהצבא, משיקולים של התכוננות לשעת חירום, היה צריך לשמור ולקדם מפקדים מוכשרים, שהוכיחו את עצמם בשדות הקרב, הוא בוחר להדיח אותם משורותיו ולשחררם מסיבות של אי אמירת אמת, שאינה קשורה לתיפקודם המקצועי הספציפי. אמירה, עליה היה עליהם להישפט בדין משמעתי. מסיבות של תועלתם לצבא ויכולתם המוכחת לתרום גם בעתיד, היה חייב הרמטכ"ל להשאירם בשירות פעיל.
את הניסיון הפיקודי והקרבי אותו רכשו במשך שנים אסור היה לזרוק לפח... למזלנו, אלוף צ'ייני מרום - מפקד חיל הים - נישאר בצה"ל, למרות הלחצים להדיחו, ותרם להשתלטות על אניית הנשק שנתפסה בדרך לעזה ולקידום יכולות חיל הים בכלל. אלוף (במיל.) אריאל שרון, שמהקמת ה-101 ועד לצליחת התעלה תרם תרומה בל תשוער לביטחון ישראל לא נחשב לדובר אמת מובהק...
התנהלות הצבא בנושא מושפעת, לצערי, מאמצעי התקשורת ומאירגוני השמאל אשר בטחון המדינה ושמירת הצבא כתעודת הביטוח של כולנו, אינם בראש מעייניהם.
כדאי שנזכור כולנו את מה שאולי חלקנו שכח כי "בתחבולות תעשה לך מלחמה" ולתחבולות המלחמה צריך אנשים מיוחדים עם כושר מנהיגות, חשיבה מקורית וכו' כש"צדיקות" אינה עומדת בראש רשימת התכונות הנדרשות. במיוחד, כשגם מנהיגינו אינם עומדים בקריטריון של יושר מוחלט. אין בדברי שום הצדקה למעשיהם של צ'יקו תמיר ועימאד פארס אולם הדחתם מהצבא של מפקדים, שקנו את ניסיונם בדם ויזע הוא סימפטום להתעלמות ו"טמינת הראש בחול" של מדינה היושבת על חבית של חומר נפץ.

תאריך:  02/05/2010   |   עודכן:  02/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שווייץ" במזרח התיכון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר טפשי רדוד ולא חשוב
אייל.ב  |  2/05/10 10:46
2
למעט אחד , הרמטכל ! ל"ת
ישמעאל  |  2/05/10 12:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
הפתרון לשחיתות הציבורית: הצמדת ביקורת למעשיהם של נבחרינו
ראובן לייב
מסעדת הבשרים התל אביבית החדשה, "פריים-גריל", היא להיט קולינארי
אברהם פריד (פריצי)
לעצור את שולה, הנאום של ביבי, מפעלי הנצחה ואפר איסלנדי. וכמה זמן צריך שופט בשביל משפט? מחשבות על תרומת הבטלנות המשפטית לביסוס מערכת השחיתות הישראלית
אלכסנדר אטרמן
העולם עדיין חוגג את האחד במאי. אצלנו זה חגם של כמה הזויים, שמזמן פרשו מן ה"מיינסטרים". חבל – לא כדאי לוותר על החג החילוני, הלא-לאומני והמאחד היחיד שהיה לנו
אריה אבנרי
שרון הכיר מקרוב את אולמרט המושחת וידע היטב שדרכו תהא לו אחיזה משמעותית במינהל מקרעי ישראל ובמרכז ההשקעות הכפוף למשרד התמ"ת ואולמרט והוא יוכלו לגנוב ביחד סוסים    הערת אזהרה (62)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il