X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקלישאה כיום היא כי כולם רוצים לעשות יחסי ציבור בין אם אלו חברות, ארגונים, מוסדות, זמרים, מספרות, מסעדות ומי לא בעצם
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

תופעת יחסי הציבור הפכה למגפה במאה ה-21 במיוחד לאחר המשבר הכלכלי. המשבר הכלכלי גרם לחברות ולארגונים לחשוב פעם נוספת באשר למערך התקשורת השיווקית שלהם, אולם לא רק. העובדה כי שירותי הפרסום הינם יקרים לרוב ואינם מתאימים לכל כיס, גרמה להרבה בעלי עסקים לחשוב בכיוון אחר, יותר בכיוון של יחסי הציבור אשר להם נראים על פניו כפיתרון הזול, הנוח והאפקטיבי ביותר הניצב בפניהם במיוחד במציאות הכלכלית החדשה אליה התעוררו.
הקלישאה כיום היא כי כולם רוצים לעשות יחסי ציבור בין אם אלו חברות, ארגונים, מוסדות, זמרים, מספרות, מסעדות ומי לא בעצם. בעקבות המשבר הכלכלי שפקד אותנו לפני פחות משנתיים, החברות החלו להצטמצם ולחסוך בהוצאות, לרוב הדבר יבוא על חשבון מערך השיווק והפרסום של החברה וכוונתי היא במקרה במדובר, יחסי הציבור.
מצב זה, הביא לאחרונה לטרנד חדש, בו אני אישית נתקלתי, לפיו יותר ויותר חברות מבקשות להעסיק יחצ"ן או דובר, בעל ניסיון סביר של מספר שנים בין שנה לשלוש, כעובד מן המניין בחברה, זאת במקום לשכור את שירותיו של משרד יחסי ציבור. עולה השאלה האם הדבר מועיל? האם משרד יחסי ציבור עדיף על יחצ"ן פרטי?
מחד-גיסא, כאשר מדובר במשרד יחסי ציבור הדבר מקרין מטיבו מקצועיות, ניסיון, מגוון רחב של פרויקטים וכיו"ב. משרד יחסי ציבור מביא עימו קשרים, בין אם מדובר בקשרים רחבי היקף עם מערכות העיתונים ברמה הארצית והמקומית, כמו גם ניסיון רב בתחום יחסי הציבור, טיפול בפרויקטים דומים בעבר, ידע וניסיון בטיפול שוטף בפעילויות יומיומיות כולל משברים תקשורתיים.
מאידך, יהיו כאלו שיראו את משרד יחסי הציבור כאחד שמטפל במספר תיקים בו זמנית, הדבר לפעמים בא על חשבון לקוח מסוים ופוגע בטיפול הצמוד בו כמו-כן, לפעמים קיים ניגוד אינטרסים במשרד לפיו הוא מטפל בשני לקוחות מאותו התחום ובדומה לכל דבר בחיים גם הגורם הכלכלי נלקח כאן בחשבון. שכירות שירותיו של משרד יחסי ציבור כרוכה בהוצאה כספית ולעיתים יש חברות אשר לטענתן לא יכולות לשאת בהוצאות אלו.
לצד טענות אלו שרווחות כיום, יהיו כאלו שיראו בהעסקת יחצ"ן פרטי/דובר, כלומר כעובד מן המניין בחברה, כדבר הרבה יותר חסכוני ויעיל. העסקת יחצ"ן כעובד מן המניין מבטיחה עבודה רצופה והתעסקות, על בסיס קבוע, בחברה עצמה ורק בה. כמו-כן, רצון להבאת תוצאות באופן שוטף לרבות ידיעות חדשותיות על בסיס יומיומי, כיוון שזוהי העבודה שלו. תמיד ניתן לפנות אליו בדרישות וטענות ויותר מכל, בעיני המעסיקים זהו הפיתרון האידיאלי מבחינה כלכלית, מאשר שכירת שירותיו של משרד יחסי ציבור.
אין אני מתנגד לעסקת שירותיו של יחצ"ן פרטי על פני משרד יחסי ציבור, אין שום דבר פסול בכך, אלא ההיפך הוא הנכון, יחצ"ן פרטי יכול להיות בעל ניסיון, מקצוען ומיומן, כיוון שהשתפשף תקופה מסוימת במשרד. אולם לטענתי, המעסיק חייב להגדיר לעצמו מהן מטרותיו באופן ברור, כמו גם מהי מהות תפקידו והתוצאות הרצויות לו.
גם משרד יחסי ציבור בכלל וגם יחצ"ן בפרט יכולים להביא תוצאות טובות ומוצלחות מבחינה תקשורתית לחברה/ארגון. השיכול הכלכלי הוא מובן, אך לא תמיד משרד יחסי ציבור יהיה זול בהכרח מהעסקת שירותיו של יחצ"ן פרטי. השאלה העיקרית היא מהן הציפיות מכל אחד מהצדדים?!

הכותב, ארקדי דייץ', הוא יועץ תקשורת ואסטרטג.
תאריך:  10/05/2010   |   עודכן:  13/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה עדיף: משרד יחסי ציבור או יחצ"ן פרטי?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
השיכול הכלכלי?!
קוראת נאמנה  |  11/05/10 15:09
 
- ואני בעד קיצור תורים ...
דלית יוגב  |  12/05/10 09:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גבירץ
בתגובה להצעת החוק להוצאת ארגוני זכויות אדם אל מחוץ לחוק
הלגה רקנטי
רגע אחרי שאת משקמת את כל הנזקים של החורף שפשוט ייבשו אותך ואת עורך לגמרי, את צריכה להתמודד עם הקיץ ושלל הפגעים שהוא מביא עימו    המדריך המלא
רבקה שפק ליסק
המערכת האקדמית מצדיקה את ההשקעה שהמדינה משקיעה בה. לאור עובדה זו, מוצדק לשאול את האברכים ואת הנהגתם - מהי תרומת לימוד התורה מאז קום המדינה ועד היום לארון הספרים היהודי?
איתן קלינסקי
העיר העתיקה ציפורי חרבה ברעידת אדמה. בראשית המאה ה-16 הוקם במקום ספוּרִיֶה, שברבות הימים שולחו ממנו תושביו הפלשתינים ללבנון, לנצרת ולשפרעם    כאב גירושם עדיין לא תם או נשכח
ד"ר אורנה אבני
דוח מצב המדינה, וגם על כותרת יומרנית, הצעה דלה, אי-מתן קרדיטים, ולמה צה"ל לא משחרר לנו נתונים חשובים...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il