X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתי כבר נתחיל להיות גם קצת חכמים? צודקים - נכון, נחושים - אמן ואמן, רודפי שלום - סבבה, אידיאולוגים - טוב, נו... אבל חכמים?
▪  ▪  ▪
"חכמולוג" [צילום: משרד הביטחון]

לאחרונה יצא לי לקרוא/לעיין/לשמוע על כל מיני ביוגרפיות של רמטכ"לים לשעבר וקצינים בכירים המשלבים מונחים צבאיים ופילוסופיה אישית בניסיון לשתף אותנו ברחשי ליבם ולתת לנו, פשוטי העם, קצת הבנה ב"איך צריך להתנהג העולם".
בכל הספרים אתה מוצא הרבה "ידע", "ניסיון", "נחישות", "ביקורתיות" (חלק מהכותבים שוכח שהוא אישית היה בתפקיד הבכיר ביותר בתקופה שהוא מבקר בה אחרים בזמן שבעצם הביקורת שלו מופנית כלפיו) "הצלחה מול כשלון" (הצלחה אישית וכשלון של אחרים, כמובן...) ועוד.
המילה היחידה החסרה לי, לא רק בביוגרפיות האלו אלא בכל המאמרים והידיעות והפרשנויות בתקשורת היא - "חוכמה".
לצערי הרב אנחנו כולנו נבונים, כולנו נחושים ואמיצים ורוצים שלום ומוכנים למלחמה והודפים בעוז את כל העולם ואחותו או מסכימים בענווה עם כל העולם ואחיו החורג ורק חסרה לנו התכונה היחידה שהעם היהודי התהדר בה תמיד בנפרד משאר העמים. החוכמה.
המשט המדובר, למשל, הבליט את כל מה שכתוב למעלה. נחישות, אומץ, בלבול, ביקורתיות, העולם כולו נגדנו, אנחנו כולנו נגד העולם, בוגדים נגד נאמנים, שוחרי שלום נגד דורשי רע, וכו'. ואף אחד לא היה כאן חכם.
הגדיל לעשות שר ביטחוננו שחוכמתו מרקיעה שחקים (בגולני היינו קוראים לאחד כזה "חכמולוג" - אחד שיודע מצוין מה יש בכל כוכב ואיך לנצח את כולם אבל נופל כל פעם מאבן שנמצאת לתומה ליד הרגל שלו) ואשר אפילו כיסוי הטפלון הידוע שלו כבר לא קיים, שפעל כאן בחשאי או שלא בחשאי והביא בדרך כל כך לא חכמה לקבלת החלטות מטומטמות ושיודע היטב שכולנו "נחבק את חיילי השייטת" ורוצה להצטרף למחובקים אך גם יודע ברוב חוצפתו להזהיר אותם ש"יידעו להפיק לקחים..." הלו? שר הביטחון? מה עם הפקת הלקחים שלך?
ואני תמה - מתי כבר נתחיל להיות גם קצת חכמים? צודקים - נכון. נחושים - אמן ואמן. רודפי שלום - סבבה. אידיאולוגים - טוב, נו... אבל חכמים?
והחוכמה מתחילה אצלנו. ראשית - לראות את הדברים נכוחה. שנית - להשוות בין מה שהיינו רוצים שיהיה ובין מה שיש. שלישית - להפיק את הלקחים מהפערים. רביעית - ליישם. חמישית - מעקב ובקרה ולחזור לראשית.
והדבר הראשון שצריך לעשות - כדי שתהיה כאן ממשלה חכמה, תהליכי קבלת החלטות נכונים, השפעה חיובית על הטווח הקצר והטווח הארוך וכל מה שביניהם בכל התחומים - ביטחון, כלכלה, חינוך, תשתיות, שלטון מוניציפלי, ביטחון פנים ועוד ועוד - להחליף את שיטת הממשל.
לא יכול להיות שלטון חכם כאשר הוא כולו, כולל ראש הממשלה, 120 ח"כים ועשרות עשרות שרים וסגני שרים מיותרים ונלעגים - עסוק אך ורק בהישרדות בגלל השיטה הקיימת.
לא יודע איזו שיטה אחרת יותר טובה - אפילו הדיקטטורה או המלוכה יותר טובות כאשר הן מתאימות לעם שעליו הן שולטות. אצלנו זה שלטון הברדק והאנרכיה ובדרך כלל הטיפשות בהתגלמותה.
וכמו שאמרו הסינים - אפילו מסע של מיליון קילומטר מתחיל בצעד הראשון. הצעד הראשון הוא פשוט מאד - שתי הצעות חוק:
1. מספר שרי הממשלה לא יעלה על 12 (לדעתי מספיק חמישה אבל נניח...). בלי סגני שרים, שרים בלי תיק, שרים לענייני אסטרטגיה או שרים לענייני טקטיקה או שרים לענייני חארטה. 12 שרים וזהו. חריגה מהחוק כמוה כהקמת ממשלה לא חוקית. לא צריך שביעיה סודית, קבינט מלחמתי דולף כמו מסננת, קבינט לענייני מודיעין המתנהל מול הטלוויזיה והעתונים וכל הקשקוש הזה. ממשלה אחת - קטנה, חזקה, מקיימת דיונים ענייניים ובעיקר - חכמה.
2. העלאת אחוז החסימה ל-10%. זה יפתור את כל בעיית מפלגות הקיקיון תאבות הבצע והשלטון וישאיר אותנו עם שניים - שלושה גושים שמהם אחד או שניים יקימו ממשלה בת קיימא שאיננה נתונה ללחצים קואליציוניים חסרי שחר וחסרי קץ המוציאים לכולנו את המיץ ואת כל תהליכי קבלת ההחלטות לכיוונים לא רציונאליים לחלוטין (למעט הרציונל של "מימוש רצון הבוחר" עאלק...). נראה אותנו חכמים לעשות את זה. אני מצפה לעיתונאים/חברי כנסת/אנשי ציבור חכמים ואמיצים שירימו את הכפפה.

תאריך:  10/06/2010   |   עודכן:  26/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשט כמשל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומה בדבר מימוש המצע? ל"ת
שכחת משהו  |  11/06/10 20:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"קוסם פיננסי" במפלגת העבודה - משקיע כושל בחברתו הפרטית    מרוויח פה, מפסיד שם    מתכנן עסקות נדל"ן בבית ברל, ללא הצלחה יתרה בעסקותיו הפרטיות
חננאל ובר
אחרי כמעט אלפיים שנות גיהינום חזרנו הביתה לארצנו הקדושה    אל לנו להניח שבכל תנאי האדמה תישאר יציבה תחת רגלינו, ולמרות מעשינו הרעים תמשיך לשפוך עלינו את פירותיה הנפלאים
ד"ר צ'לו רוזנברג
אם מישהו דיבר על נחשים ועקרבים המסתובבים חופשי בקריה, מן הראוי להסיק את המסקנות מי נמנה עם הזנים הללו
יוני בן-מנחם
העולם האיסלאמי מארגן משטים נוספים שיגיעו בקרוב לעזה    ישראל חייבת לאמץ מדיניות חדשה לטיפול במשטים והקלת המצור על הרצועה בתיאום עם ארצות הברית ומצרים    צעד כזה יאפשר לה להמשיך ולמנוע הגעת אמצעי לחימה מאירן לעזה
יוסי ריבלין
בסקטורים מסוימים מלמדים כי ה'אלוהים' נמצא בשורה התחתונה - שורת הרווח, אך אין כך הדבר    התשובה הנכונה לשורה התחתונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il