X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא מדובר במקרה יחיד: יש קשר לוגי מאוד מובהק בין ההתעקשות על קברים הזויים בשטח שמציל חיי בני אדם, לבין ההגנה הקולקטיבית והאלימה על "האם המרעיבה"
▪  ▪  ▪
הטור ההנדסי נעצר [צילום: AP]

אם אגיד שזה הזמן לעשות חשבון נפש אשמע שחוק, נדוש וגדוש בסיסמאות. אם אצהיר שהגיע הרגע להסתכל פנימה ולבדוק את מוקדי החולי בקרבנו, ייתכן שיאשימו אותי בעידוד המשט האירני הבא עלינו לטובה. אז אולי רק אומר שבימים בהם אנחנו מלינים עד כמה העולם כולו נגדנו (ולפעמים אנחנו גם צודקים), צריך לעצור את הסחף ולחזור ברוורס 7 עשורים אחורה.
השנה - 1947, האירוע - מכתב שנחתם על-ידי דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, שעתידה לקום שנה לאחר מכן, לבין מנהיגיה של "אגודת ישראל", שזוהתה עם הפלג המרכזי של היהדות החרדית ברחבי העולם. כבר דיברו רבים וטובים אודות כוחן של מילים, וכשהן מעוגנות במסמך רשמי - מה רבה היא העוצמה, או הצרה, במקרה דנן.
היה זה מכתב שלמעשה היווה "זריקת הרגעה" שמא תוקם מדינת ישראל ברוח חילונית, שתערער את סמכותה של הדת בקביעת ערכי המדינה. אז, נחשב מכתב זה לסממן של קיבוץ גלויות, של איחוד פלגים, של חיים משותפים לצד דבקות באמונות סותרות, זה לצד זה. אבל לא די בכך, שכן אחד העקרונות המשמעותיים של ההסכם היה שמירה על צביון דתי של המדינה.
עד לפה הכל טוב ויפה, ממש הרמוניה למופת ומושא לקנאת האומות. עם השנים החלו לבצבץ סדקיה של ה"הרמוניה", כשטור הנדסי של מחלוקות ואי הסכמות מהותיות המשיך להתפתח ללא מנוח. מבנה הממשל בישראל, זה שבינתיים יש רק דיבורים על שינויו, הביא לכך שהמפלגות הדתיות-חרדיות שותפות לקואליציה, ימנית או שמאלנית, לא ממש משנה. ש"ס, לדוגמא, שותפה בכל הקואליציות מאז שנת הקמתה, 1984. עד לפה הפרק ההיסטורי. מצטער שהשתעממתם, הייתה לכך סיבה מוצדקת.
והנה, השבוע, הטור ההנדסי נעצר. אין לו לאן להתפתח, כי הגענו לשיא. "בג"צ עמנואל" חשף בשנית, וביתר שאת, את הקרעים בתוך החברה החרדית בפרט ובחברה הישראלית בכלל. הוא הוכיח פעם נוספת, כי אפליה על-רקע מוצא עודנה קיימת, ויתרה מכך - היא חיה ובועטת. בועטת כל כך חזק, עד שצריכים 1,000 שוטרים בכל רחוב כדי להרגיע אותה. היא צורחת לשמיים, צורחת בהפגנות שנאה ואיבה, עד שלרגע נדמה שלא מדובר באנשים שהגיעו יחד אל "הארץ המובטחת". והיא כל כך לא צודקת, אבל מי זה בכלל בג"צ שיקבע מיהו הצודק ומיהו האשם, מי המפלה ומי המופלה, מהו המותר ומהו האסור. יש רבנים. לא אהרן ברק, ולא אהוד ברק - אלא עובדיה יוסף, וכל המוסיף גורע.
צריכים להיזהר מהכללות, גם זה משפט שחוק. אבל במקרה הזה, זו אמת לאמיתה, שכן אז - אנחנו לא שונים מאותם בני בליעל המתחפשים לצדיקים, המתפרעים באולמות בית המשפט, החוסמים את רחוב בר-אילן וההורסים כליל את הרמזורים (אלה שנשארו מההתפרעות הקודמת) רק בגלל שפסק הדין לא מקובל עליהם או לא עולה בקנה אחד עם ספר יונה, פרק א', פסוק ו'.
אני לא מאשים רק את הפלג האלים של היהדות החרדית. כזה הוא האדם: נותנים לו אצבע - לוקח את כל היד. ולא, לא מדובר במקרה יחיד: יש קשר לוגי מאוד מובהק, בין ההתעקשות על קברים הזויים בשטח שמציל חיי בני אדם, לבין ההגנה הקולקטיבית והאלימה על "האם המרעיבה", לבין אי השירות בצה"ל, לבין אי היציאה לעבודה וההישענות, ההתרפקות המאוסה על תקציבי המדינה, על כספינו שלנו. ואיך לא: יש קשר הדוק לאי ההפנמה כי אנחנו חיים במדינת חוק בה לכל אחד יש את האופציה לשמור על הדת, ולא להיפך - במדינה דתית שבה יש לכל אחד יש ה"אופציה" לכבד את החוק.
פסיקת בג"צ האחרונה מוכרחה לעמוד במבחן המציאות. כל מי שלא יציית לחוק - צריך להיאסר. עברנו את התקופה ש"בימים ההם אין מלך בישראל, ואיש הישר בעיניו יעשה". כמה אירוני, שהמשפט הזה, המתאר את היעדרה של השררה והאנרכיה, כל כך תקף גם היום. כמה אבסורדי, שהמשפט הזה - מקורו בספר שופטים.

תאריך:  19/06/2010   |   עודכן:  19/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חרדים לגורלנו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
העילית החילונית ממשיכה לפגוע
רודולף קסטנר  |  19/06/10 23:43
2
עם ישראל עבר שואה
מספיק!  |  20/06/10 08:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אביעד ויסולי
בית המשפט שפט את ההורים שלא בפניהם, דבר החורג בעליל מסמכותו על פקודת בזיון בית המשפט
יוסף דוריאל
ניצחון במלחמה לא משיגים על-ידי פעולה צבאית נטו    את הצורך בגישה מערכתית, שתשלב בלחימה שורה של מרכיבים משלימים כהסברה התקפית טרם למדו אצלנו, ובפעולת הקומנדו הימי הסתפקו רק בכסת"ח משפטי
יוסף דוריאל
כניעת הבזק המשפילה לעריץ הטורקי בשחרור ללא משפט של הג'יהאדיסטים שלו מזמינה תוקפנות חמורה יותר המאיימת על עתיד המדינה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הכוס המלאה - מאפקט המשט ועד ארז אפרת(י) ומה שביניהם    וגם החדשות הטובות    כי עימנו-אל
איתן קלינסקי
למעננו, למען אזרחי ישראל, חייבת המדיניות הישראלית להתחיל במעשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il