X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סוף דרכו הפוליטית של בנימין נתניהו עלול להגיע אם בעקבות הלחץ המתמשך של הגורמים עלומי-השם שהפיקו את האירוע התקשורתי של צעדת המחאה למען שחרורו של גלעד שליט, יאמר ראש הממשלה כי כיוון שהוא "קשוב לרחשי ליבו של הציבור" הוא החליט להיענות לכל דרישות החמאס
▪  ▪  ▪
צערם גדול מנשוא. אביבה ונועם שליט [צילום: פלאש 90]
טעות בעיתוי. ראש הממשלה בנימין נתניהו [צילום: AP]

מי מממן את המסע המתוקשר של משפחת שליט שעלותו עשויה להגיע למאות אלפי שקלים? מי מטפל בתיאום המהלכים? בהכשרת אתרי החניה היומיים? בחסימת צירי התנועה המרכזיים בהם נעה ההפגנה?

שגה ראש הממשלה כאשר החליט להודיע לציבור, עוד בטרם הסתיימה הצעדה, מה עמדתו בעניין המחיר שישראל יכולה או אינה יכולה לעמוד בו. לדעתי, עדיף היה לראש הממשלה להציג את עמדת ישראל רק לאחר תום הצעדה

יש מחירים שאינני מוכן לשלם
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה במסיבת עיתונאים מיוחדת בנושא המשך המאמצים לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט [י"ט בתמוז תש"ע, 01.07.2010]
לרשימה המלאה

איש אינו יכול לדעת בדיוק מה משמעות הסבל האנושי, הכמעט גהינומי, שהפך להיות חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום של משפחת שליט, שבנה, גלעד, השבוי בידי מרצחי החמאס, נמק בכלא אפל, אולי מתחת לפני האדמה, ואין לו מושיע. יום ועוד יום, כל שעות הערנות, מציקה למשפחת שליט המחשבה הטורדנית מה יהיה גורלו של גלעד, האם יראה אור יום, האם ישוחרר, האם ייוותר בחיים, או האם יאבד בתהומות הנשייה כמו רון ארד ולא יהיה לו זכר. כנראה מן הטעם הזה של הזדהות עם הסבל הבל-יתואר הזה, חברו רבבות ישראלים טובים אל הצעדה שמובילה המשפחה לירושלים, במעין מחאה-התרסה, כדי ללחוץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול בנחישות ובמהירות למען שחרור גלעד אפילו "בכל מחיר".
למרבה הצער, נראה כי גורמים פוליטיים "התלבשו" על הכאב, על המצוקה המשפחתית, לא כדי לסייע ביצירת התנאים שיאפשרו את שחרורו של גלעד, אלא כדי לערער את יציבותה של הממשלה ובעיקר את מעמדו של העומד בראשה.
הנה מספר שאלות שהתקשורת הישראלית הייתה חייבת לשאול אם לא הייתה מרכיב משמעותי ביצירת האווירה הציבורית המאפשרת את קיומו של המהלך ההפגנתי "למען שליט"? מי מממן את המסע המתוקשר של משפחת שליט שעלותו עשויה להגיע למאות אלפי שקלים? מי מטפל בתיאום המהלכים? בהכשרת אתרי החניה היומיים? בחסימת צירי התנועה המרכזיים בהם נעה ההפגנה? מי משלם בעבור הופעת הפילהרמונית מול רצועת עזה? מי דואג לכיסוי העלויות של המזון שצורכים הצועדים? מי משלם את הפסד רבבות ימי העבודה של כל הצועדים טובי-הלב? מי מפעיל את מסע היחצ"נות היעיל והנרחב למען גלעד שליט? מי משלם בעבור נסיעות ההסברה לחו"ל של בני משפחת שליט?
שאלות ללא מענה בהקשר זה לא חסרות, אבל הן לא נשאלות. וכנראה יש סיבה טובה להסתרת המידע החשוב הזה, אולי מן הטעם שמה שעומד מאחוריו הוא מהלך פוליטי.
אירוע פוליטי מן הסוג הזה הוא לכאורה לגיטימי. כל מי שרוצה בהחלפת השלטון רשאי לנקוט בכל הליך דמוקרטי, כולל ייזום מצעד המחאה או הצטרפות אליו, כדי לממש את משאלת ליבו. אבל חשוב ביותר שהציבור הישראלי והמשתתפים בצעדה יידעו האם "קרן" שמאלנית כזו או אחרת היא היזמית והמממנת, או אולי מפלגות אופוזיציה המבקשות להחליף את הממשלה ואנחנו, הצועדים בכל לבנו עם משפחת שליט, איננו אלא כלי משחק בידי גורמים עלומים שכל מטרתם להפיל את ממשלת נתניהו. השתתפות בצערה ובכאבה של משפחת שליט היא דבר אחד; משאלה להפיל את השלטון היא עניין אחר לחלוטין.
אך בכל אלה לא די. נראה לי כי צעדת המחאה למען שחרורו של גלעד שליט תשיג תוצאות הפוכות מאלה שמבקשת המשפחה. הצעדה הזו משדרת לחמאס מסר ברור אחד: החברה הישראלית לחיצה ופגיעה בגלל גורלו של חייל אחד. ואם תמורת שחרורו של גלעד ניתן להשיג שחרורם של אלף מחבלים או יותר, כולל כאלה המהווים סכנה פוטנציאלית לישראל, כדאי מאוד להשקיע מאמצים ואמצעים כדי לחטוף עוד חיילים ולדרוש תמורת שחרורם את מה שהפלשתינים מכנים "זכות השיבה", או אולי "פינוי כל ההתנחלויות", או אולי "שחרור ירושלים מעולו של הכובש הישראלי" ועוד כהנה וכהנה משאלות-לב בלתי אפשריות. ואם הלחיצות הישראלית כל כך בולטת - למה לא להעלות את רף הדרישות בעבור שחרורו של גלעד שליט ולתבוע שחרורם של אלפיים אסירים פלשתינים?
מי שנתון בין הפטיש לסדן, מי שנקלע למצוקה שקשה לו להיחלץ ממנה, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, בבחינת אוי לי מיוצרי ואוי לי מיצרי. לדעתי, שגה ראש הממשלה כאשר החליט להודיע לציבור, עוד בטרם הסתיימה הצעדה, מה עמדתו בעניין המחיר שישראל יכולה או אינה יכולה לעמוד בו. לדעתי, עדיף היה לראש הממשלה להציג את עמדת ישראל רק לאחר תום הצעדה. המועד הלא מוצלח שבו בחר, אולי מתוך תקווה כי הצועדים יעצרו את המשך הצעדה, רק העלה את שאלת המחיר תמורת שחרורו של גלעד שליט אל מרכז הדיון הציבורי, כשהוא נתמך בלחץ המאסיבי של הצועדים-מפגינים, שאינם מרפים.
אינני רוצה להעלות על הדעת מה יקרה אם בעקבות הלחץ המתמשך של מי שהפיק את האירוע התקשורתי של צעדת המחאה הזו, יאמר ראש הממשלה נתניהו כי כיוון שהוא "קשוב לרחשי ליבו של הציבור", הוא החליט להיענות לכל דרישות החמאס.
נראה לי כי אמירת-כניעה מן הסוג הזה אולי תביא את קיצו הפוליטי של נתניהו אך, לא ברור, למרבה הצער, אם תצליח להביא לחילוצו של גלעד מידי שוביו האכזרים המתמחים בלוחמה פסיכולוגית נגד סינדרום "שחרור השבויים" הישראלי. לבנימין נתניהו אין ברירה. הוא חייב להודיע, חד-משמעית, כי ההצעה שעליה דיבר בהופעתו בטלוויזיה היא היחידה הניצבת על שולחן המו"מ ואין בילתה, גם אם פירוש הדבר - עם כל כאב הלב והצער הנורא - שמשמעותה היא שגלעד לעולם לא ישוחרר.

תאריך:  05/07/2010   |   עודכן:  05/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סבלה של משפחת שליט מנוצל למטרות פוליטיות
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
לשנות את כללי "המשחק" מיד
בן דוגית  |  5/07/10 10:29
2
בעד העיסקה.להשיב לחי את חירותו
מ.ניצן  |  5/07/10 10:36
3
לו אני הייתי בשבי החמאס
מישאל  |  5/07/10 11:02
4
כל מילה בסלע.התיקשורת שמאלנית
ולכן לא שואלת מי   |  5/07/10 11:35
5
הקפאת ההתנחלות סיימה דרכו....
ירון זכאי  |  5/07/10 19:35
6
בושה למשפחת שליט ובושה לצועדים
Yaakovhillel  |  5/07/10 20:53
7
הבטחון קודם לשחרור שליט  ל"ת
אסור לשחרררוצחים  |  5/07/10 21:22
8
לנתניהו לא יסלחו ההקפאה ומדינה ל"ת
דניאל סבלדי  |  5/07/10 21:40
9
בני מרשק ה"מנסר" והקרן לישראל
החדשה ..נקודה.  |  5/07/10 23:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אורה סתר
בארגונים של היום, ביצועים גבוהים ומחויבות גבוהה, החיוניים להצלחה של הארגון, מושגים רק דרך טיפוח הרוח האנושית
עו"ד יוסי דר
הוא נידון ב-2008 לשבע שנות מאסר, הגיש ערעור והיום ידון בית המשפט העליון בעניינו    האם עונשו של האמן המתקרב לגיל ה-70 יוקל?    נחיה ונראה...
עליס בליטנטל
אפילו הפולנים עצמם, שחלקם הסגירו יהודים לנאצים בעבור כיכר לחם, ושהשנאה ליהודים עדיין מבעבעת בתוכם - לא היו מעזים לעשות כמעשה יונתן שפירא
עו"ד משה גולדבלט
הייתם מעלים בדעתכם שהוריו של חייל אתיופי שנשבה היו מכנסים עשרות אלפים לצעדת מחאה לשחרור בנם?
ראובן לייב
אידאה-פיקס של מאמן שאנן או יהיר ושיפוט לקוי גרמו לפייבוריטיות לחזור הביתה מוקדם מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il