X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מישהו צריך להגיד לאנשים הטובים שצועדים עם משפחת שליט שהם צועדים בכיוון הלא נכון. התקשורת שהתגייסה עושה שירות לחמאס ומרחיקה את השחרור
▪  ▪  ▪
רצופה כוונות טובות [צילום: AP]

קשה, קשה מאוד, לעמוד בפני בני משפחת שליט, לראות בכאבם ובמסירותם, ולא להצטרף. קשה גם לראש הממשלה ולשרים להמשיך לפעול באחריות ובעקביות לנוכח הלחץ הרגשי שיצא מכל פרופורציה. קשה, אבל הכרחי.
המצעד של בני משפחת שליט נועד למטרה אחת: להביא לוויתור של ממשלת ישראל על העקרונות שלפיהם החליטה לא לקבל את ההצעה הנוכחית של חמאס ביחס לעסקת חילופי השבויים. אין הסבר אחר לעובדה שהצעדה נעה לא לעזה אלא לירושלים, לביתו של ראש הממשלה, שמן הסתם היה המאושר באדם אם היה מצליח להביא לשחרור גלעד במחיר שאינו סותר את אחריותו לביטחון ישראל. את העיוות שבצעדה ניתן היה לקלוט בתדר צלול, כאשר כבר בראשיתה הסביר נעם שליט שהם צועדים לעבר ביתו של ראש הממשלה, כי בנו גלעד הוא גם "שבוי שלך, ראש הממשלה".
כל מי שמצטרף לצעדה הזו, כל כלי תקשורת ש'מחבק' את הצעדה ומדווח באמפתיה על 'התקדמותה', כל מי שמנפחים את הסיפור אל הרבה מעבר למה שהוא - וכן, חברים, מדינה אינה משפחה, וערך חייו של חייל אחד הוא מוגבל - שותפים בפעולה של לחץ על הממשלה על-מנת לגרום לה לוותר על עקרונותיה, ובעקיפין מחזקים את עמדת חמאס, שהוא - כדאי להזכיר - מי שמחזיק את גלעד שליט בשבי. החמאס, לא ממשלת ישראל. האויב, לא הממשלה.
כל מי שמשתתף בלחץ הזה על הממשלה לא רק מחזק את עמדת החמאס, אלא גם מוביל למציאות ההזויה שבה צה"ל עושה הכול כדי למנוע נפילת חיילים בשבי - עד כדי ירי עליהם במקרה של חטיפה. קראתם נכון. כי קל הרבה יותר להתמודד עם הורים שכולים מאשר עם הורי שבויים. קשה לקרוא את זה, קשה לכתוב את זה, אבל ככה זה כשעוסקים בדיני נפשות. אם מגזימים בהיסטריה ובמחיר שמשלמים על פדיון שבויים, משלמים על כך בדם. בהרבה דם.
נכון: גם הצועדים יודעים שגלעד שבוי בידי חמאס, ולכאורה הם צועדים דווקא לירושלים כי אין טעם לצעוד לעזה. אז זהו, שיש הרבה טעם. אולי לא לצעוד לעזה, אבל להפעיל את הלחץ הכבד לא על ממשלת ישראל אלא על הצד השני, ועל המערכת הבינלאומית המקיימת עמו קשרים. אם המשא-ומתן על עסקת השחרור 'תקוע' בגלל התבצרות של הצדדים בעמדותיהם, אין ברירה אלא להמתין עד שחמאס ייכנע, ובינתיים למקד את המאמץ בחזית אחרת לחלוטין: בדרישה שגלעד יזכה לביקורים של הצלב האדום.
הרי הכול יודעים שהפחד הגדול בנוגע לגלעד הוא תקדים רון ארד: היעלמות, אי ודאות, סיוט של שנים שאין לו סוף. זה נורא ואיום לשבת בשבי, אבל אם יש ביקורים של הצלב האדום יש תקווה לשרידות גבוהה יותר, ולשמירת פתיל המידע חי. וכאן יש דווקא למגזר האזרחי תפקיד חשוב. הממשלה, הרואה בחמאס ארגון טרור ולא ישות מדינית, אינה יכולה לתבוע ממנו עמידה בתנאי אמנת ז'נבה; אבל האו"ם, הקהילייה הבינלאומית, דעת הקהל המערבית - כל אלה יכולים גם יכולים ללחוץ על חמאס לאפשר את ביקורי הצלב האדום.
איש אינו יכול להתנגד לתביעה ההומנית הפשוטה הזו, ואם כל המאמצים היו מרוכזים, בקמפיין אדיר, להשגת המטרה הזו - ייתכן שהיא הייתה מושגת. מרגע שיתקיים עם גלעד קשר באמצעות הצלב האדום נוכל לנשום חלקית לרווחה, והשחרור יתקרב: חלק מעוצמת הלחץ של חמאס ידעך, והסיכוי להשלמת עסקה יגדל.
מי שחיי חיילי ישראל יקרים לו, ומי שרוצה לראות את גלעד בבית כמה שיותר מהר, צריך לחזק את הממשלה ולהפנות את אנרגיית המחאה החוצה. רק עמדה ישראלית עקבית וברורה תצמצם את הסחטנות הערבית, סחטנות שתלך ותחמיר ככל שהלחץ מבית יתרחב, בזכות אנשים עם כוונות טובות שמעדיפים לא לחשוב.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  07/07/2010   |   עודכן:  07/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצעד האיוולת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
משמרת מחאה לא לשחרור מחבלים
דוד איש   |  8/07/10 00:21
2
לחלוטין לא תפסת,
אבנר צפוני  |  8/07/10 04:56
3
במקום לצעוד לכיוון עזה=לחמאס ל"ת
נ.כהן הייתה עדנה  |  8/07/10 11:06
4
2העתונים נפגעו כלכלית מביבי ל"ת
dodel  |  8/07/10 12:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
אל לה לישראל ליזום ניתוק יחסים, עלינו להניח לטורקים לנתק את היחסים הדיפלומטיים במידה שיחפצו בכך
חגית ריטרמן
לווית החייל יאיר ששון
מנפרד גרסטנפלד
לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה נאלצה קהילה יהודית באירופה לבטל את תפילות השבת לאור איומים שקיבלה. האנטישמיות בהולנד מרימה ראש, והרשויות מתעלמות
עדי ארבל, דרום אפריקה
די בכמה שעות של שהייה ברחובות יוהנסבורג על-מנת להבין כמה חשובה חוויית אירוח משחקי גביע העולם לתושבים המקומיים. בעבורם המונדיאל הוא הזדמנות חד-פעמית להראות לעולם את פניה היפים של דרום אפריקה. ימים יגידו אם הצליחו או שנשארו מאחור כמו הנבחרת המקומית
אלישיב רייכנר
מכתב גלוי למנכ"ל עמותת אור ירוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il